Jump to content

Går det mot rekord-dårlig sommer i sør?


Victora III

  

277 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

...bare å legge båtturen nordover, det :smiley:

 

Her er det bærre lækkert !

 

 

Takke svarten for det ! Gabba III er flyttet sydover. Det merkelige er at med engang han drar videre til Sørlandet så bedrer det seg her. Hvis den lille Sjøsamen tror han slipper lett unna på neste møte i Sikkerhets rådet på Galten så må ganningen forsterkes ytterligere. Kun til opplysning. :eek::crazy:

 

Skulle tru at "Marwin" og "S/Y EIMY" var produsenter av paraplyer og regntøy :smiley: . De hyler for at de blir våte for en gangs skyld. De er jo ikke vant til slikt og i går fikk de bekreftet av NRK at Norge slutter ved Hamar.

 

 

Det var da ekstremt langt mot nord da. N 59 grader 10 minutter. Alt nordenfor der er ødemark. :smash:

Link to post
Share on other sites

Som alle andre år og årstider glemmer vi det som har vært av bra vær!

Vi hadde en helt eventyrlig vår/forsommer med høye temperaturer, og i det siste har det vært endel regn! Men det er ikke noe rekord sommer. Jeg vil heller si et normal.

Vi hadde et år rundt år 2000 -2002 som det regnet fra midt på sommeren og frem til jul. Men tidlig den sommeren var det et eventyrlig vær med hele 26 grader i einafjorden enkelte dager, så heller ikke dette er noe gjennomsnittlig dårlig sommer!

Vi er nå midt på sommeren og foreløpig ser dette ut som å bli en vanlig sommer!

 

GOD SOMMER, og for de som liker varme, får vi håpe på litt bedre vær!

Men jeg tar været som det kommer for det er det jeg kan gjøre minst med, og så får jeg heller diskutere klima-vrøvl og mangel på utbetalt restskattskatt med profitt orienterte miljøpolitikere og feilopplysninger fra skattemyndighetene.

De som mener de skulle hatt igjen på skatten til sommeren i følge oplysninger på: http://www.skatteetaten.no/Templates/Artik...;epslanguage=NO

burde sende en e-post til skattedirektoratet@skatteetaten.no og sende en kopi til finansdepartementet postmottak@fin.dep.no med seriøs klage, så kan det hende vi får skattemyndighetene til å holde ord om at enkle selvangivelser gir utbetaling av for mye innbetalt skatt i juni som de har lovet!

 

Jeg er lei av å være ola dunk med lua ned i øya!

 

Hilsen Totning

Redigert av Selco18 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skulle tru at "Marwin" og "S/Y EIMY" var produsenter av paraplyer og regntøy :smiley: . De hyler for at de blir våte for en gangs skyld. De er jo ikke vant til slikt og i går fikk de bekreftet av NRK at Norge slutter ved Hamar.

Trur du misset noe her. VI har ikke hylt over været! For her har det vært strålende!! :smash:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Våknet opp til dis og helt havblikk ,kjempevær idag jo. Tenk om det kan holde utover dagen ,hadde vært fint med en dag uten vind .Etter en knall kveld igår med grilling og sol , drar vi videre innover oslofjorden . Da vi ikke kom oss nedover andre veien , etter 5 dager venting på at det skulle blåse litt mindre . Så da drar vi bare andre veien , no problem . Idag blir det jo en knall dag ser det ut som , blir sikkert en fin tur innover .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Merkelig med disse metereologene; De meldte regnbyger i går.... JEG var på sjøen i hele går og så ikke EN dråpe! Bare sol, stille og hadde en super dag på sjøen.

Til i dag spådde de regn, men her har det ikke falt noe regn ENDA. Litt skyer, javel, men sola skinner i hvert fall på terrassen MIN!

Tror jeg stikker en tur utpå igjen jeg :rolleyes:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Kommer tilbake fra 3 dager utpå og det har vært alt av vær fra strålende og varmt i sola via kuling til regn og surt. Det er vel dette som kalles ustabilt.

 

Men hyggelig er det uansett! :cheers: - selv om det har sin begrensende sjarm i dag ut og dag inn med så ustabilt vær. Imorgen melder de enda en bøtter-og-spann-dag så vi tar en pause hjemom. Blir det rimelig bra igjen er vi utpå igjen - sånt er det :flag::lol:

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er nå gang på det 21 feriedøgnet på sjøen(dro ut 25. juni), men har kun hatt en halv dag på stranden(for 14 dager siden) og mye regn, men synes ikke sommeren har vært dårlig sålangt. Er vel ikke så kresen på været jeg heller da, så da henger man seg ikke så lett opp slike ting.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Slapp av folkens (i sør)! :wink:

Iflg. accuweather.com har "fellesregnet" startet for Trøndelag sitt vedkommende.

Etter alle tidligere erfaringer, blir det godvær sør for Dovre når det regner her.

Siste gløtt av sola får vi i morgen; NYT det!

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Vi er nå midt på sommeren og foreløpig ser dette ut som å bli en vanlig sommer!

...

Jeg er lei av å være ola dunk med lua ned i øya!

 

Hilsen Totning

Vet ikke hvor mange turister som er på båttur til Toten. Men de mange som kommer til Sørlandet opplever slett ingen vanlig sommer. Det regner og regner. Det er faktisk den aller verste Juli måned på de 150 år man har statistikk fra. På de 10 første dagene i måneden kom det over dobbelt av normal nedbørsmengde for hele måneden. Og det har bare fortsatt.

 

Vanlig sommer? :nonod:

Link to post
Share on other sites

..Det er faktisk den aller verste Juli måned på de 150 år man har statistikk fra. På de 10 første dagene i måneden kom det over dobbelt av normal nedbørsmengde for hele måneden. Og det har bare fortsatt.

Vanlig sommer? :nonod:

 

NUuhh skjønner dere der sør hvordan vi i Trøndelag har hatt det MANGE somre! :wink::smash:

Dog, de siste 10 årene har vært en bedring (bortsett fra år 2003.)

 

Men som tidl. nevnt, NÅ kommer en værendring til dere :flag:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Sitter nå hjemme i godsofaen og koser meg, varmt og tørt :yesnod:

 

Må si det er deilig når jeg hører været på utsiden av huset.... her er det STIV kuling og regn, rene høststormen.

 

Liker meg godt på sjøen altså, men det får være grenser for hvor "macho" man bør være :cheers:

Link to post
Share on other sites

Det kan være koselig i en båt også, så lenge men ligger trygt i havn.

 

Ligger på seilhytta til Arendal Seilforening, og her har det blåst 18 - 19 m/s i dag. Har jobba en del med fortøyning og fendring for å få det mest mulig behagelig ombord. Det meste jeg har av trosser og fendere er i bruk. :lol:

 

:sailing:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...