Jump to content

Går det mot rekord-dårlig sommer i sør?


Victora III

  

277 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Har vært noen dager i Kragerø skjærgården. Våknet klokken 5 i morges til lyn og torden og et forferdelig regnvær. Heldigvis er båten tørr og fin, strøm og varme nok så ingen problemer slik sett. Men vekslende vær det må en si det har vært den siste uken. Kjørte hjem en tur i ettermiddag. Stiv kuling og regnvær. Noe sjø over Langesundsbukta så vi fikk slingret oss litt i dag også. Tar pause et par dager før neste tur.

Redigert av Hansi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Da er det vel bare å erkjenne; Sommeren 07 går værmessig inn i historiebøkene. Ikke ETT høytrykk i siste del av juni og hele juli er ganske spesielt. Mao; spørsmålet da tråden ble startet gikk dessverre i oppfyllelse.

 

Men vi klager ikke; det har like mange fine båtdager likevel, dog annerledes en forventet. Og forventinger er stikkordet. Problemet er at vi har bak oss noen kanonsomre og innstiller oss automatisk på at slik blir det for evig.

 

Har panoramautsikt til innselingen i Kr.sand byfjorden fra stua og teller mens dette skrives; 10 seilbåter og 1 motorbåt. Det blåser liten SV kuling, er regnbyger og 15 grader. Ganske betegnende. Seilbåtfolket er nok mer "hardføre" og er rimelig greit fornøyd, mens de som griner mest på nesa er nok oss motorbåtfolk.

 

Uansett; gode båtminner fra også denne sommeren tas vare på - og vi har fremdeles en haug av dager, uker og månder igjen av sesongen - heldigvis!!

Redigert av Swande (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Men vi klager ikke;

 

Jeg klager. Synes dette er bånn i bøtta, og det går utover humøret mitt. :headbang:

 

Har gjort unna første ferieuka, og har forhåpninger om at det kanskje kan bli solgløtt i løpet av de to neste ukene, men de er små. Jeg trenger sol og varme!! Er ikke helt sikker på at jeg tror på dere som synes det er like koselig med regn og kuling. Så morsomt er det da ikke å sitte inne i en båt og fyre, eller traske rundt på land med sydvest og regndress. Er det vel?

 

Og ja, vi har hatt noen fine sommere de siste årene som sikkert ikke har vært "normalen", men det kan ikke denne sommeren ha vært heller.

 

Tror jeg tar meg en øl til jeg. Vommen er allerede for stor.....

 

Ben Sin :nonod:

Link to post
Share on other sites

Tror kanskje vi har vært litt bortskjemte de siste sesongene, men det er lenge siden vi har hatt et så dårlig julivær, og første gangen jeg har kortet ned båtferien med en uke. Gikk rett og slett lei, og det har kun skjedd en gang tidligere - en gang på begynnelsen av 90 tallet.

 

Håper det blir bedre i august.

:sailing:

Link to post
Share on other sites

Jeg har nok tro på at høsten blir noe bedre enn den perioden var har hatt fra midtsommer og til nå, dette medfører jo det blir en del fine helgeturer utover i allefall.. Været kan vel neppe bli værre enn det er nå, så det kan vel bare bli bedre, håper jeg.

 

Når det gjelder været vi har hatt hittil så kan vi vel bare belage oss på mere slikt i fremtiden om en skal tro forskerne, som melder om mere ustabilt i fremtiden i forbindelse med "global oppvarming".

 

Vi har vel omtrent samme temperatur nå som i julen på kysten (juli=julen).. Jeg var ute med båten en lørdag den 13 januar i år og da var det vel en rundt 10-12 grader i luften i Andedammen og Pardisbukta som vi besøkte denne dagen.. Det er ikke så mye bedre nå.... og vinden på kysten har jo også være noget over normalt etter hva som meldes på fjernsynsapparatet nå om dagen..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...