Jump to content

Status på Danskekysten og sørover

Careka

Recommended Posts

Hvis du ønsker korte distancer, så foreslår jeg dette:

Læsø - Anholt - Gilleleje (alternativt (Hornbæk) - København. Evt. stop på Hven (Kyrkbackan) mellem Hornbæk og København.

I København anbefaler jeg altid Christianhavns Kanal (Wilders Plads / Trangraven) Midt i byen og meget stille og roligt. Ellers Langelinje lystbådehavn.

Vend endelig tilbage med eventuelle spørgsmål. Dette er jo min hjemmebane. :-)

Vend endelig tilbage med eventuelle spørgsmål. Dette er jo min hjemmebane. :-)

Takk for tipsene, MajorAndy.. Kommer vi inn i Christianshavn Kanal med mast? Vi er ikke veldig partyløver akkurat, ikke avhengig av å ha natteliv rundt oss, man blir jo sliten av all seilingen, tar gjerne en øl eller to for mye, men da helst for oss selv i salongen.

De unge seilende menn bør vel unne seg en natt i Jomfru Anes gade i Aalborg!

Ja det var planen, vi blir på Læsø og tar livet med knusende ro i morgen, og en tur innom Læsø Bryghus. Så får vi kikke litt i kartene og værmeldingen og se om det er verdt omveien.

Deilig å komme til Læsø igjen!

bilde

Kokken ombord har laget nydelig middag på grillen :) Biff, bakt potet, og soppstuing..

bilde

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Major Andy:

og her: http://www.byoghavn....ystsejlads.aspx

Tack för denna länken MA, den innehöll värdefull info!

littmild:

Takk for tipsene, MajorAndy.. Kommer vi inn i Christianshavn Kanal med mast? Vi er ikke veldig partyløver akkurat, ikke avhengig av å ha natteliv rundt oss, man blir jo sliten av all seilingen, tar gjerne en øl eller to for mye, men da helst for oss selv i salongen.

Ja även denna sommaren kan man komma in i kanalen med mast.

Det pågår ju brobyggen, men bron över kanalinfarten (Tranegraven) kommer inte på plats förrän till hösten har det sagts mig.

Broarna skall ju sedan vara öppningsbara, en gång i timmen har det sagts.

Förlåt MA att jag stack emellan, jag bara såg frågan och detta är ju 'hjemmevand' även för mig.

:fishing:

Redigert av ebonita (see edit history)

Vi seilte fra Grennå og ned til Fredricia på onsdag 26.06. der ligger vi til ferien begynner.

Det var kun 2 andre båter vi traff den dagen.

Det er mange ledige plasser i marinaer nedover.

Tok lyntoget opp igjen til Hirtshals ferja over og tog hjem.

Tar samme veien nedover igjen, Så har mange flere dager her nede i sydlige Danmark, hvor vi liker oss veldig godt.

Vi skal i år,ta ned til Tyskland, og Muligens bort til Bornholm.

Hvis været er veldig bra, så seiler vi bare tilbake til Fredrica og legger den der, så seiles det hjem i begynnelsen av September.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Våknet Onsdag morgen 0610 til lettskyet og sol. Spiste en skive kokte kaffe og var klar for internett.

Vekket PC`n av dvalen, ingen tilgang?? Signalstyrke Utmerke ??? slo av ruteren, men nei Ingenting

Hjalp, var og ble utestengt fra det Gode selskap.

På land med PC`n og fikk koplet meg på havnens nett Som ikke takk til båten med annet enn nummer og navn,. lastet ned oppgraderingene og tilbake til båten med nått håp..

Resatte Ruteren og lastet inn oppgraderingene, men nei nytt forsøk NEI NEI nei…….

Ruteren er syk vi må bli her og finne en doktor bra vi er i en så stor by.

Ingen hadde hørt om ICE Eller Net1 som det heter her, men en Fona butikk logget seg på og fant

Forhandlerlisten ingen her i Aarhus, den nærmeste er i Grenaa der vi kom fra, Typisk…….

Om bord ble det nye forsøk, På nett kom det fra Rederinnen og 20 sek senere NEiiiI ….

Etter 20 timer uten nett og Baatplassen, begynte Abstinensene og komme.

Under neste forsøk ble jeg av brutt av han i nabobåten som var pratesyk, etter en hyggelig prat

fortsatte jeg med ruteren, Hva gjorde du nå kom det fra Rederinnen nå har nettet hvert ok mens du pratet med naboen.

Når jeg stenger omverden ute kommer vi heller ikke inn ?????

Hva har skjedd???

I går natt snudde vinden, så turen videre ble i 25 cm skvalpe sjø med mye sprut.

Da vi passerte Hov ble det en hyggelig prat med Regina lll .

Turen vår ente i Horsens inne i Horsensfjorden en by fra ca. en gang på1200 tallet vel 25 00 innbygere.

Byen har 14 gader, 2 torve, et stort grundmuret rådhus, 5 porte, 2 broer over åen, 497 gårde og huse, deriblandt afg. etatsråd Lichtenbergs gård på 2 etager grundmuret med hvælvede kældre, anseelig opgang, betrukne og gipsede værelser. Apoteket og gården næst ved og grev Trampes gård samt adskillige andre anseelige gårde på 2 etager.

Sitat wikipedia.

Vor Frelsers Kirke i Horsens

bilde

Sandkasse for store barn.

bilde

bilde

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Roger-jo

Vi hadde det samme problemet i Aalborg. Ruteren ble "master resatt" flere ganger uten at vi kom på Nett.

Ikke nedlastning av hjemlige lokal aviser, ikke BP.

Vi fant en Telenor butikk oppe i gågaten, der fikk vi hjelp. De bladde opp et simkort til iPaden, kontantkort!

Vi kjøpte et kort til kr. 500, på tilbud til kr. 199. Det koster 25 per døgn i bruk og kan oppdateres på Nett. Mye raskere ( 3G) enn ice.

Ice er oppe og går igjen nå.

Roger-Jo, så irriterende. Utrolig hvor stresset man blir uten nettverk. Jeg har faktisk fikset ny trådløs (Telenor) ruter i dag (4G) så håper jeg den funker bra..... Er du i Horsens?

Vi har da lagt om planene litt pga regattaen i Marstrand. Vi legger oss i Långedrag i stedet. Noen som kjenner til denne havnen? Kort vei til Liseberg, det blir nok bra for barna :-) Da går vi nok via Smøgen eller Fjellbacka fra Koster. Kommer an på hvor gira barna er på lange etapper :giggle: Ser det er meldt en del vind og, så da har vi ikke dårlig tid med tanke på å overfarten til Læsø.

Roger-Jo, så irriterende. Utrolig hvor stresset man blir uten nettverk. Jeg har faktisk fikset ny trådløs (Telenor) ruter i dag (4G) så håper jeg den funker bra..... Er du i Horsens?

Ja, med dette været er det kjekt med nett. vi ligger i Horsens, ser på betalingsautomaten at de som

er med i Frihavnsordningen slipper med 20 kr + det en bruker i strøm.

Merkelig at det ikke er flere Norske havner med.

Vi brukte strøm for 14 kr siste døgn og da har viftetommen stått på hele dagen.

Har du ringt kundeservice ( i Moss ) det hender de har noen lyse øyebikk...

Kjører Svensk så jeg malier med de.

Denne Farkosten bor her i Horsens supply for fem vann skutere som står på plattformen.

Ikke mye å holde seg fast i for andre en skipperen som kan holde seg fast i rattet.

bilde

bilde

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Gråvær, nok vind. Og 13 grader på morgenkvisten i dag. Vi fyrer med diesel og humøret er på topp. Frokost og vi streamer reiseradioen via ice fra Norge.

Reginal lll er vel lenger Syd, roger-jo i Horsens, Flid er i Aalborg og Careka er i "transitt" i Fredericia.Ikke mange norske flagg å se så langt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...