Jump to content

Status på Danskekysten og sørover


Careka

Recommended Posts

Da var året ferietur slutt.......Nordøn-Gdansk-Nordøn....ca 860 M litt av rekord for oss

(da vi seilte rundt Sverige o tokk Gøta Kanal hjem ca 700 M)

kommer tilbake litt senere om seiling til og i Polen

 

avsluttet på Dyrøn, da en kompisbåtene låg der........

 

bilde

 

 

 

 

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Da er Danmark turen over etter 4 uker i Danmark og Sverige, utrolig hvor fort tiden går. Nå er det jobb 2 uker, før jeg tar båten fra Kristiansand til Molde, håper på litt sommervær på turen  :yesnod:

Vi hadde en fin krysning mandag fra Skagen til Kristiansand, det var sikkert 5-6 båter som dro samme morgen, mange som ventet på Sør-østlig vind  :thumbsup:

Vi så også den gamle yatch'en "Sanssouci" som lå flere dager i Skagen sist uke ! Jeg ser nå at vi lå vis-avi Careka i Skagen - verden er ikke så stor !

Mye sol på turen, men dessverre litt for mye vind  til at vi var fornøyd .

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

På hemgång från liten semestertur i Smaalandsfarvandene så hade vi i gårkväll prominent sällskap av denna 76 fots NordHavn i Prästö Havn.

 

bilde

 

Kan väl kanske få det att vattnas i munnen på någon här på BP...?

 

Dansk kapten. Finns lite videosnuttar på internet, bl annat denna med en liten förevisning av brygga och utrustning:

Redigert av ebonita (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Var i København forrige uke og oppdaget noe litt upraktisk.. Mitt nye "trådløse" visakort utstedt av Terra virker ikke i Danske terminaler.. Minibank går fint, men terminaler både på DFDS og diverse terminaler i Danmark kjenner ikke igjen kortet. Kontaktet banken og dette visste de ikke noe om, men hun tok en telefon til de som produserer kortene og de var klar over problemet, men kunne ikke si noe annet enn at de forsøkte å løse det, og så prøvde de selvfølgelig å selge meg et kredittkort.

 

Noen andre som har opplevd samme problem? Før årets Danmarkstur vil jeg anbefale å dobbeltsjekke med banken din om du har et kort som virker i Danmark.

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...