Jump to content

Status på Danskekysten og sørover


Careka

Recommended Posts

Hei trenger tips til rutevalg. Når en skal gå fra Sæby til feks Hals er dette en ok rute og ta eller går dere øst for den røde streken. Vi stikker 2m dypt.

 

rutevalget er "ok " fralandsvind lenger inn pålandsvind lenger ut.  

Til å fra Hals går jeg  ut og inn her, renna helt ut er 3 nm herfra og ut, 

Ble fortalt en gang at den stipla linjen "Stellnetzgrenze" var  grensen for bunngarn  har sett stokker og garn  4 ganger så langt ut andre steder.

Så er en innenfor, ha utkikk.

Har enda ikke blitt lurt av dybdene står det 2 m er det litt til.

Men som en Danske sa, det er alltid en fordel å seile på fjære sjø. så er det bare å vente på høyvann. 

bilde

 

 

 

 

Hvorfor stoppe i Århus når dere har Samsø ca 15 nm videre?

 
Tunø og Endelave kan anbefales
Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Er det noe liv på danskekysten ? :cheers:

Det er litt tidlig på dagen. De fleste har ikke kommet lenger enn til kaffekoppen. Begersvingerne sover enda.

Vesterø på Læsø, noen kommer noen går. Det var ledige plasser i går kveld. Frisk vind i formiddag, akkurat nok til at det uler i seilbåtmastene :-((

 

bilde

 

bilde

 

bilde

Redigert av Flid (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gikk en liten etappe sydover idag. Gikk fra Sæby 08:45, og la til i Øster Hurup 12:25. Flere ledige plasser her. Rundt 1m bølgehøyde underveis, avtagende da vi nærmet oss målet. Noen små regnbyger underveis, sol!! da vi la til. Nå hadde vi nettopp et kort skybrudd. Har tenkt oss videre sydover mot Fyn området, så vi får se hvor lenge vi blir her. Været bestemmer (som alltid )

Link to post
Share on other sites

Jeg trodde du gav oss garanti på pent vær Bonus ?  :pray:

Jeg har aldri vært i Gilleleje, men fikk litt lyst i år, etter at Hulda markedsførte denne havna.

https://baatplassen.no/i/topic/32136-status-på-danskekysten-og-sørover/page-106#entry1838477

 

Er det molo der ?

Har de øl der ?

Er det fiskebåter der ?

Snakker de dansk ?

 

Da er jo alle kriteriene oppfyllt !! :cheers:

Link to post
Share on other sites

Jeg trodde du gav oss garanti på pent vær Bonus ?  :pray:

Jeg har aldri vært i Gilleleje, men fikk litt lyst i år, etter at Hulda markedsførte denne havna.

https://baatplassen.no/i/topic/32136-status-på-danskekysten-og-sørover/page-106#entry1838477

 

Er det molo der ?

Har de øl der ?

Er det fiskebåter der ?

Snakker de dansk ?

 

Da er jo alle kriteriene oppfyllt !! :cheers:

 

Gilleleje er en knallhavn  :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...