Jump to content

Status på Danskekysten og sørover


Careka

Recommended Posts

Phoebe: Mange takk, Admiralen er på bedringes vei. Legeservicen på Lesø er helt fantastisk, sammenlignet med det vi har i Son. Tok en ekstra dag på Vesterø, slik at vi var sikker på at tilstanden hadde stabilisert seg.

 

Dro du sammen med Flipper?

 

Nå må det bli 'Status Svenskekysten' for mitt vedkommende. Vi kastet loss kl 08:10 i morges. Heiste storseil bak hekken på en av fergene. Utover mot Hirsholmen logget vi 9 knop. Gikk meget bra for storseil og genoa helt til vi var midt i separasjonssonen. Da datt vinden sammen. Vi lå på kollisjonskurs med fem sydgående giganter. Fikk lirket oss klar, tre av dem dreide pent SB, takket dem pent etterpå. Ankom Hönö-Klova, fortøyd kl. 16:30. Snittfart rett under fem knop og motortid en drøy halvtime. I morgen tidlig går turen N til Strömstad. Og jeg antar at vi kan ha Admiralen til hjemmelig behandling i overimorgen. Hils til Flipper om dere er sammen.

Link to post
Share on other sites

Med norskekysten og svenskekysten i beltet, så lurer vi på svenskekysten nok en gang i sommer. Vi har også tatt turen fra Karringoen til Skagen og tilbake.

 

Men, vi lurer på Danmark en gang til og da uten Skagen.

 

Lurte på å sikte oss inn på Læsø ift komme oss over. Har hørt at Anholdt også er fint. Noen som har noen tanker ift andre steder der en familie med tre gutter på 6, 10 og 16 kan treffe fulltreffere?

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

 

Hverken Læsø eller Anholt er verdens navler men vi har falt for roen ute på de små øyene. Det er nok av unge menn som svinser rundt og ser ut til å trives, enten med fiskestang, badebukse eller vannscootere.

De fleste av byene vi kjenner i den Nordlige delen av DK har tilbud til den yngre garde av forskjellig slag. Det er en nettside som heter visitdenmark.no. Se om du finner noe der :-)

Link to post
Share on other sites

:thumbsup:  Dersom jeg lager en quiz og spør pent:

 

Rams opp alle havnene mellom Skagen og Århus (der 43 fots seilbåter kan komme inn).... :giggle:     :cheers:

Jeg kan jo starte quiz'en:

Ålbæk, Strandby, Rønnerhavnen (tvilsomt med dybden, men fin havn med palmestrand), Sæby, Hou, Øster Hurup, Bønnerup (ikke vår favoritt), Grenå, Ebeltoft ...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...