Hulda Svart 4.Juli.2016 Del på Facebook Svart 4.Juli.2016 Phoebe: Mange takk, Admiralen er på bedringes vei. Legeservicen på Lesø er helt fantastisk, sammenlignet med det vi har i Son. Tok en ekstra dag på Vesterø, slik at vi var sikker på at tilstanden hadde stabilisert seg. Dro du sammen med Flipper? Nå må det bli 'Status Svenskekysten' for mitt vedkommende. Vi kastet loss kl 08:10 i morges. Heiste storseil bak hekken på en av fergene. Utover mot Hirsholmen logget vi 9 knop. Gikk meget bra for storseil og genoa helt til vi var midt i separasjonssonen. Da datt vinden sammen. Vi lå på kollisjonskurs med fem sydgående giganter. Fikk lirket oss klar, tre av dem dreide pent SB, takket dem pent etterpå. Ankom Hönö-Klova, fortøyd kl. 16:30. Snittfart rett under fem knop og motortid en drøy halvtime. I morgen tidlig går turen N til Strömstad. Og jeg antar at vi kan ha Admiralen til hjemmelig behandling i overimorgen. Hils til Flipper om dere er sammen. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 5.Juli.2016 Del på Facebook Svart 5.Juli.2016 En liten rapport fra Vesterø på Læsø. Havnefogden er bekymret for årets budsjett. Alt for lite trafikk i havnen så langt. Vinden har tatt en liten pause. Nå er det overfartsvær for de som venter på å komme over. Gråvær og småregn. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 5.Juli.2016 Del på Facebook Svart 5.Juli.2016 Phoebe, er det du som ligger foran butikkene i Sæby idag? Vi ankom ca. 17:20 idag. Ligger der vi alltid pleier, ute ved damen Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 5.Juli.2016 Del på Facebook Svart 5.Juli.2016 Ja, det er Phoebe som ligger i indre havn i Sæby. Vi kom litt tidligere i dag fra Limfjorden og Aalborg. Regner med å være her et par dager, så kanskje vi får anledning til å hilse på i morgen, Bonus? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 5.Juli.2016 Del på Facebook Svart 5.Juli.2016 ... så kanskje vi får anledning til å hilse på i morgen, Bonus? Det får vi til, Phoebe. Vi blir liggende her en del dager Sitér dette innlegget Link to post
dennrick Svart 5.Juli.2016 Del på Facebook Svart 5.Juli.2016 Med norskekysten og svenskekysten i beltet, så lurer vi på svenskekysten nok en gang i sommer. Vi har også tatt turen fra Karringoen til Skagen og tilbake. Men, vi lurer på Danmark en gang til og da uten Skagen. Lurte på å sikte oss inn på Læsø ift komme oss over. Har hørt at Anholdt også er fint. Noen som har noen tanker ift andre steder der en familie med tre gutter på 6, 10 og 16 kan treffe fulltreffere? Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Flid Svart 5.Juli.2016 Del på Facebook Svart 5.Juli.2016 Hverken Læsø eller Anholt er verdens navler men vi har falt for roen ute på de små øyene. Det er nok av unge menn som svinser rundt og ser ut til å trives, enten med fiskestang, badebukse eller vannscootere. De fleste av byene vi kjenner i den Nordlige delen av DK har tilbud til den yngre garde av forskjellig slag. Det er en nettside som heter visitdenmark.no. Se om du finner noe der :-) Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 6.Juli.2016 Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 Bonus, kan du jage vekk de skyene i løpet av den kommende uka ? Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 6.Juli.2016 Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 Bonus, kan du jage vekk de skyene i løpet av den kommende uka ? Bedre nå, Lano? Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 6.Juli.2016 Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 (redigert) Lano: Jeg vil bare minne om at sommervær er noe man får som man fortjener.... Redigert 6.Juli.2016 av Phoebe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hva_er_problemet Svart 6.Juli.2016 Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 (redigert) Redigert 6.Juli.2016 av hva_er_problemet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 6.Juli.2016 Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 Regn og vindstille... og du spøy vel hele turen "hva_er_problemet" . Bonus: Dette lover bra frem til neste helg ! Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 6.Juli.2016 Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 (redigert) Hei trenger tips til rutevalg. Når en skal gå fra Sæby til feks Hals er dette en ok rute og ta eller går dere øst for den røde streken. Vi stikker 2m dypt. Redigert 6.Juli.2016 av leopard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 6.Juli.2016 Del på Facebook Svart 6.Juli.2016 Følg gjerne den stiplede linjen vest for skipsleden i Lesø Rende. Det er uvant for oss nordmenn å seile med 5 meter vann under kjølen, men holder du øye med dybdene foran deg på plotteren går det fint. Vi fulgte denne i går fra Hals til Sæby. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 7.Juli.2016 Del på Facebook Svart 7.Juli.2016 Hvert år sier jeg til meg selv: "Tør jeg virkelig gå på den ruta jeg har gått på i 17 år". Svaret blir alltid JA ! Så den ruta ser OK ut i mine øyner. Sitér dette innlegget Link to post
hva_er_problemet Svart 7.Juli.2016 Del på Facebook Svart 7.Juli.2016 Dersom jeg lager en quiz og spør pent: Rams opp alle havnene mellom Skagen og Århus (der 43 fots seilbåter kan komme inn).... Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 7.Juli.2016 Del på Facebook Svart 7.Juli.2016 (redigert) Feilpost. Redigert 7.Juli.2016 av Flid (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 7.Juli.2016 Del på Facebook Svart 7.Juli.2016 Dersom jeg lager en quiz og spør pent: Rams opp alle havnene mellom Skagen og Århus (der 43 fots seilbåter kan komme inn).... Jeg kan jo starte quiz'en:Ålbæk, Strandby, Rønnerhavnen (tvilsomt med dybden, men fin havn med palmestrand), Sæby, Hou, Øster Hurup, Bønnerup (ikke vår favoritt), Grenå, Ebeltoft ... Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 7.Juli.2016 Del på Facebook Svart 7.Juli.2016 Sett inn Bangsbostrand før Soaptown. Sitér dette innlegget Link to post
hva_er_problemet Svart 7.Juli.2016 Del på Facebook Svart 7.Juli.2016 (redigert) ...mulig vi bør ta med terningkast per havn ? Redigert 7.Juli.2016 av hva_er_problemet (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 7.Juli.2016 Del på Facebook Svart 7.Juli.2016 Hvorfor stoppe i Århus når dere har Samsø ca 15 nm videre? Sitér dette innlegget Link to post
Shortcut Svart 7.Juli.2016 Del på Facebook Svart 7.Juli.2016 Bangsbostrand hedder egentlig Frederikshavn Marina. Efter Hou mangler Hals og Egense, begge med fine forhold. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 7.Juli.2016 Del på Facebook Svart 7.Juli.2016 Vi stopper kun i Århus for å kvitte oss med "hva_er_problemet" . Sitér dette innlegget Link to post
hva_er_problemet Svart 8.Juli.2016 Del på Facebook Svart 8.Juli.2016 Hvorfor stoppe i Århus når dere har Samsø ca 15 nm videre? Båtvettregel nr 8: Vend i tide, det er ingen skam å snu Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 8.Juli.2016 Del på Facebook Svart 8.Juli.2016 Da fikk vi en kort passiar med Phoebe. De var på vei ut og svingte innom ytterhavnen og oss. Hyggelig å treffe dere! Fortsatt god sommer og god tur videre //bonus & fru bonus Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.