Jump to content

Tilbud fra leverandører - MALFIX??????


PanPan

Recommended Posts

Jada Lotus, ikke noe problem. Husk at du og PanPan irriterer hverandre, i alle fall kan det se slik ut  :rolleyes:

 

Slik "importørtankegang" er vel også kjent fra andre bransjer, og mye handler om å beholde et størst mulig forhandlernett.

 

Forøvrig er f.eks. Raymarine ekstremt mye billigere i USA. Nå er jo det meste litt billigere der borte, men akkurat her synes jeg det er veldig store forskjeller.

 

GeirKS

Link to post
Share on other sites

Vel, naturligvis er det totalen som teller når regnskapet skal gjøres opp - og der spiller marginer og salgstall en stor rolle.

 

Det er klart at importørene/grossistene forsøker å unngå å konkurrere på pris, særlig innenfor sitt eget sortiment. Så lenge kundene kjøper en Raymarine radar er det ett fett for dem, om den er levert av Seatronic eller Malfix blir det samme med deres øyne.

 

Skal man ha et størst mulig salg, så må man være til stede der det skjer, og det er først og fremst i den lokale båtbutikken. At forhandler har kunnskap om produktene, og at det finnes noe håndfast å klå på i butikken er med på å øke salget. Derfor er det viktig å ha et stort forhandlernett.

 

Alle båtutstyrbutikkene er hele tiden presset på pris, og når noen kjører kampanjer med priser til inntakskost blir det svært vanskelig å tjene penger på de produktene for de andre. Det er stadig tilbud fra den ene og den andre og en liten butikk blir lett "skvisa" ved at Maritim har tilbud på det ene, Seatronic på det andre og Malfix på det tredje.

 

Ok, det var kanskje ikke verdens beste argumentasjon - men du ser vel nytten av å ha et stort forhandlernett som kan gi kunden service og veiledning? Tilgjengelighet er viktig, se for eksempel på salgstallene til sterkøl etter at dette havnet på Polet!

 

GeirKS

Link to post
Share on other sites

Saken er vel den at en leverandør kan selge billigere til postordrekunder da disse ikke forteller om de lavere prisene til folk som kommer inn i butikken. Likeledes vil trolig kostnadene med oppfølging, service og reparasjon være lavere om man selger noe til en annen by. Går noe kjøpt på postordre i stykker innen garantien fremmer man gjerne klage hos lokal forhandler og ikke hos den man kjøpte produktet.

 

En løsning for stavanger seil er dermed egne internettpriser som kun gjelder salg på postordre!

Link to post
Share on other sites

En løsning for stavanger seil er dermed egne internettpriser som kun gjelder salg på postordre!

Importører har mulighet til å styre sine forhandlere med forskjellige priskategorier. De ønsker generelt sett det motsatte. De ønsker å beholde kompetansen i lokalmiljøet og følgelig vil de ikke foretrekke salg på postordre og de vil derved kunne motarbeide den aktuelle forhandler som presser priser.  

Link to post
Share on other sites

La oss ikke overse det faktum at Stvanger Seil og Malfix kommer godt ut av denne diskusjon. Problemet er blitt identifisert å være importørene. Men, det blir nok litt enkelt. Det er vel ikke usannsynlig at vi her kan prate om "skylddeling"?

 

Nevnte butikker ser åpenbart at det foreligger gode fortjenestemuligheter, selv om prisene blir senket noe. Dermed større volum og det kompenserer for lavere utsalgspris. Jeg tror neppe at Stavanger Seil (eller Malfix for den saks skyld) driver noen form for Blåkorsvirksomhet ovenfor medlemmer på dette forum. Men, deres tankegang strider mot ønsket om markedsprising, og enkeltutspill ("spesialtilbud"), blir tydeligvis i overkant av hva konkurrenter/leverandører vil akseptere.

 

Så, la oss ikke fremstille de nevnte butikker (så at den ene eieren fikk opptil flere  :wink: fra en bidragsyter), som de snilleste guttene i gata. De taper neppe penger på sin virksomhet, det ønsker jeg selvfølgelig heller ikke, men på den annen side ==> "På kjøretøyet skal godtfolk kjennes"  :wink:

 

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

:smiley:   MISSUNNELSE NORGE gud i himmelen så mye duste det går ann og få til . Tragiskt at det ikke er noe tilbud fra leverandører  her lenger, enn så lenge håper jeg .Det er så mye dumt i dustenorge noen ganger at det er til og tygge av seg hjørnetenna .Nei , til MALFIX og alle andre , legg ut en link igjen om plottere og andre ting og kort og godt skriv ta  TA KONTAKT FOR PRISTILBUD , kan da ikke være noe galt i det  :cryin: Heia oladunk

 

Hilsen Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Vel, alle kan melde seg inn og poste innlegg...?

 

Og det må være lov å diskutere og spekulere innen for rimelighetens grenser...

 

BEG: Nå forstår jeg ikke helt hva du insinuerer, men tilbudene fra Malfix og Stavanger seil må kunne karakteriseres som gode - og nå er i alle fall det ene tilbudet borte.

 

GeirKS

Link to post
Share on other sites

Så, la oss ikke fremstille de nevnte butikker (så at den ene eieren fikk opptil flere  :cryin: fra en bidragsyter), som de snilleste guttene i gata. De taper neppe penger på sin virksomhet, det ønsker jeg selvfølgelig heller ikke, men på den annen side ==> "På kjøretøyet skal godtfolk kjennes"  :smiley:

Mvh. BEG

Jeg vil heller si jeg er skeptisk til å handle i butikker som IKKE regner seg fortjeneste. Kan bli lite oppfølging & garantihjelp av slikt. Tror ingen er tjent med den utviklingen. På den annen side, har nok Roger`n fått sine tilmålte kommentarer vedr. " Den Sorte Fare ". Antydninger om at prisnivået er høyt da den gir de mulighetene, preller foreløpig av som vann på gåsa...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

denne Bilde

 

Med følgende tekniske data:

H2 2 seter, 6,0L V8 316 hk

el.vindu/speil/seter/soltak, 4wd,automat,sent.lås,luftfjæring,takrails

 

 

Og tilhørende flott  pris kr. 549 000,- + mva

 

Bilen er knalltøff den, men er også bra å trekke frem i en evt. diskusjon om priser  :smiley:

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Jeg vil heller si jeg er skeptisk til å handle i butikker som IKKE regner seg fortjeneste. Kan bli lite oppfølging & garantihjelp av slikt.

Suzuki

Du er inne på noe vesentlig. Rimelige priser, lokal og topp service er en vanskelig kombinasjon. Følgelig har jeg forståelse for at importører samt lokale firma som har ansatt flinke teknikere ikke ønsker for mye av dette.

Link to post
Share on other sites

Ja, etter å ha sjekket skattelistene kan jeg avsløre at Hr. Wattum slett ikke er fattig.  :smiley: Men det er i grunnen helt irrelevant da spørsmålet egentlig er om prisene og servicen er god i forhold til andre butikker man kan handle i. (Jeg har aldri handlet av eller vært hos Malfix.)

 

Forøvrig er jeg enig i at båtutstyr generelt er veldig dyrt, og at noen må ha relativt gode marginer. (Hvis det nå er så veldig fett, så er det jo fritt frem for noen og enhver å etablere seg...?)

 

På den annen side har jeg ikke sett så mange båtutstyrforhandlere som er vesentlig mer velstående enn andre som driver butikk.

 

GeirKS

Link to post
Share on other sites

Jeg synes faktisk det ble mye hyl og skrik om dette leverandørtilbudet. Det må det vel gå an å si uten å bli anklaget for sjikane og pøbelaktig oppførsel?

Jeg har forsøkt å lese hele tråden nøye, jeg kan ikke se at noen "hyler og skriker". Jeg mener vi er tjent med en debatt om baatplassen.no og leverandørtilbud, og det har vel denne tråden dreid seg om?

 

Kan du ikke konkretisere hva du mener er "hyl og skrik" da, fremfor at du høyner støy- og usakelighetsnivået her?  :smiley:

Link to post
Share on other sites

La oss starte med utgangspunktet.

Når du startet denne tråden hadde man faktisk kategorien "Tilbud fra leverandører". Eneste forskjell var at gruppen i løpet av din fraværsperiode hadde blitt endret slik at innlogging var nødvendig for å se tilbudene. Medlemstilbud kan det vel kalles da. I gruppen lå Stavanger Seil med de beste tilbud til nå.

 

Det ble så en del uttalelser fra din side:

 

Hva er grunnen til at MALFIX ikke er å se med leverandør-tilbud???

OK. Nå er noe av "opplegget" på plass ser jeg, men hva har skjedd med MALFIX? Forklaring, please!

Eksisterer det noen plan med avtalt arbeidsdeling mht hva som skal inn igjen og hvem som skal gjøre hva? Det har jo gått en stund, kan det være at de impliserte, inklusive deg Ingar, mener de er "ferdig med saken"??

Om jeg har forstått det rett, var det Ingar som tok ned hele "Tilbud fra leverandører" og som står for hvordan og hvorledes nå. Ting bør komme på plass igjen, enten det skal være slik eller sånn. Trådene den siste tiden, bl.a. om kartplottere, synes jeg tilisier at nå bør det informeres og handles.

Er desverre redd for at da vil ingenting skje med mindre du Ingar tar kontakt med Malfix.

Jeg er opptatt av denne saken som *kunde og medlem*, hva tjener oss best. Tror det vil tjene konkurransen om gode tilbud blir lagt ut på båtplassen.

 

Med tanke på at man hadde et fungerende forum med leverandørtilbud, synes jeg det ble litt "hyl og skrik" for ingenting. Malfix kunne jo når som helst legge inn tilbud hvis han ønsket.

Jeg så intet problem med modellen Ingar hadde valgt og leverandørene stod fortsatt fritt til å legge inn annonser.  Alt fungerte utmerket.

 

Det er dette jeg mente med hyl og skrik. Ting var på plass. Ting fungerte. Man hadde inne gode tilbud. Malfix var ikke der, men hva så? Som en annen her sa. Hvis Malfix har tilbud han vil annonsere, tar han kontakt.

 

Så gikk vi fra å ha et velfungerende Leverandørtilbud for innloggede medlemmer til å ikke ha noen verdens ting.

 

Lotus

Link to post
Share on other sites

Jeg har forsøkt å lese hele tråden nøye, jeg kan ikke se at noen "hyler og skriker". Jeg mener vi er tjent med en debatt om baatplassen.no og leverandørtilbud, og det har vel denne tråden dreid seg om?

 

Kan du ikke konkretisere hva du mener er "hyl og skrik" da, fremfor at du høyner støy- og usakelighetsnivået her?  :yesnod:

 

Kjære PanPan!

Du bidrar jo selv med å opprettholde støynivået med slike meldinger som dette i plenum. Denne meldingen kunne sikkert vært best egnet som en IM til Lotus.

 

Synes du lager storm i vannglass med å lage en diskusjon ut av ingenting!!!

 

Hvorfor skal det ikke være lov å bruke uttrykk som "hyl og skrik" uten å måtte bli stilt til ansvar og avkrevd dokumentasjon???

 

 

Agun

Link to post
Share on other sites

Så gikk vi fra å ha et velfungerende Leverandørtilbud for innloggede medlemmer til å ikke ha noen verdens ting.

Som alle sikkert er enige i er det uakseptabelt dersom det skulle være slik at importører legger press på våre annonsører.

Jeg valgte derfor å stenge gruppen inntil vi har oversikt over hva som har skjedd.

 

Vi jobber med saken og håper at gruppen er tilbake etterhvert.  :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Som alle sikkert er enige i er det uakseptabelt dersom det skulle være slik at importører legger press på våre annonsører.

Jeg valgte derfor å stenge gruppen inntil vi har oversikt over hva som har skjedd.

 

Vi jobber med saken og håper at gruppen er tilbake etterhvert.  :yesnod:

Ja, nettopp!

 

Var det ikke her det hele startet :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Jeg har nettopp vært i kontakt med daglig leder hos den importøren dette gjelder.

 

Mitt håp var at de ville komme med oppklarende opplysninger i sakens anledning, da jeg tror det er en del misforståelser ute å går her, og at det har oppstått en del spekulasjoner som lett stiller dem i et dårlig lys.

 

De var overhodet ikke villige til å kommentere saken ovenfor baatplassen.no, så da får hver mann tro hva han vil  :discuss

Link to post
Share on other sites

Jeg har nettopp vært i kontakt med daglig leder hos den importøren dette gjelder.

 

Mitt håp var at de ville komme med oppklarende opplysninger i sakens anledning, da jeg tror det er en del misforståelser ute å går her, og at det har oppstått en del spekulasjoner som lett stiller dem i et dårlig lys.

 

De var overhodet ikke villige til å kommentere saken ovenfor baatplassen.no, så da får hver mann tro hva han vil  :discuss

Hvem er importøren da? Eller skal det holdes utenom?

Er de ikke intressert i og uttale seg er det vel bare for leverandørene og fortsette som før da!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...