Jump to content

Sprakk akterspeilet :(


OnkelDonald

Recommended Posts

Da har jeg vært i kontaktt med diverse plastreperatører og fått priser på alt mellom 20.000 og 60.000
Dette er galskap. Gjorde selv samme jobben da jeg byttet motor. Skar vekk rundt motorfestet. Gravde ut alt råttent treverk. La inn en kraftig aluminiumsplate jeg hadde luggende, og plastet flere lag med duk. To dager med korte arbeidsøkter, nesten gratis, og var så klar å montere motor tredje dagen. Skal man være fin på det må man nok regne noen dager ekstra med sparkling og maling, men min fungerer fint uten. Redigert av 10ta9c (see edit history)
Link to post
Share on other sites

60.000 er for mye, vanskelig å sei ut i fra bildene, men uansett viss du ta den grøvste pussejobben; arbeid 4500, material 1700, coat 1000, utstyr 500. rundt 7000. Upolert, skal du ha full finish så blir det dyrt. men det kan du ordne i garasjen. Det er travle tider , så det spørs om prisene du har fått er basert på at det ikke er tid til små jobber for private.

stå i ro båt!

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Svar fra Bærum plast. 35.000,- for å fikse. 5000 i deler og matriell. og 30.000,- for jobben. De mente helt bestemt at dette var en jobb for fagfolk og at det ikke var noe jeg kunne gjøre selv bortsett fra å levere båt uten motor.

 

Uff!

 

Hva får jeg for dritten som den står nå? med motor og deler og alt?

Det er jo en pen båt nesten ferdig oppusset med litt støpejobb på akterspeil =)

Link to post
Share on other sites

Enig med de som spør om hvorfor det hele skal gjøres så vanskelig!

Enkelte her bringer jo hele saken inn i en ny dimensjon!

Sef. bruker du kryssfiner , og sef. bruker du polyester . :smash: Det er selve konstruksjonen du trenger bistand med. En som har forståelse for hvordan kreftene går, vil kunne hjelpe deg med selve utformingen av forsterkningen. :nono:

Bærum pl. sier 5000,- i materiell.-sikkert rikelig. :yesnod:

Les "Droll" sitt innlegg sakte en gang til, det er nemlig facit! :smash:

Apr. fuktighet og tre; jeg var for noen år siden med på å grave opp noe bolverk i Bergen. Byantikvaren anslo alderen til ca 400 år. Vi lurte sånn på hvorfor stokkene var snehvite og fri for råte, spes. de som lå dypest nede i leire og vann. -Det er pga. mangel på oksygen. var svaret vi fikk!

Poenget mitt er at hvis du kan lage akterspeilet slik at fukt/oksygen ikke slipper inn i kjernematerialet, kan du støpe inn katten til naboen for den saks skyld. :lol: :lol:

 

Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Svar fra Bærum plast. 35.000,- for å fikse. 5000 i deler og matriell. og 30.000,- for jobben. De mente helt bestemt at dette var en jobb for fagfolk og at det ikke var noe jeg kunne gjøre selv bortsett fra å levere båt uten motor.

 

Uff!

 

Hva får jeg for dritten som den står nå? med motor og deler og alt?

Det er jo en pen båt nesten ferdig oppusset med litt støpejobb på akterspeil =)

 

Jeg fikk pris på 80,000.- + mva :puke: når jeg holdt på .

Link to post
Share on other sites

Den eneste vektige grunnen å bruke for å la Bærum Plast ta jobben er muligens noe bedre finish og du har noen å klage til skulle akterspeilet sprekke opp igjen. Ville nok heller ha brukt noen kroner på å få korrekte råd fra en fagmann og så gyve løs på jobben selv. Den største faren ved å gjøre det selv er at det blir litt overkill mht materialbruk og slikt og at du sitter igjen med NOK 35 000 igjen i lomma (minst).

Link to post
Share on other sites

Mange som har støpt båt selv, denne reperasjonen tror jeg du klarer selv, ta deg god tid prat med fagfolk for gode råd så gar det nok bra.

Selv rådførte jeg med Jorkjenbåt og Glomma plast ved støpearbeid på min båt, fikk gode råd fine arbeids beskrivelser som ikke kostet noen ting.

 

roy_n

Link to post
Share on other sites

Poenget mitt er at hvis du kan lage akterspeilet slik at fukt/oksygen ikke slipper inn i kjernematerialet, kan du støpe inn katten til naboen for den saks skyld. :lol: :lol:

 

Lykke til!

 

Ikke gjør det da, iallefall ikke mens katta lever :lol:

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...