Selco18 Startet 20.Juli.2007 Del på Facebook Startet 20.Juli.2007 (redigert) Hei! For dere som lurer så går det å få til topp resultat med biltemas båtlakk!! Min farge er offwite og bruker 3,25 dl biltemas topcoat-tynner. Skikkelig fin lakk å jobbe med faktisk! Blander lakk og tynner først og blander herder sammen lakken i et rent 2liters iskremdunk. Legge ut bilder siden.. God helg! Redigert 20.Juli.2007 av Selco18 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/B Shanty Svart 21.Juli.2007 Del på Facebook Svart 21.Juli.2007 Sprøyte, rulle eller pensel? går ut fra sprøyte siden det er benyttet tynner, men greit å vite. Sitér dette innlegget Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn Link to post
Selco18 Svart 28.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2007 Jeg brukte en billigsprøyte fra et trykkluftsett, og det gikk helt fint men kunne tenkt meg mye større dyse for raskere lakkering, og for å legge tykkere lakkstrøk. Sprøyte funket helt optimalt, brukte 3 bar på sprøyta. Sitér dette innlegget Link to post
Hans-Petter Svart 28.Juli.2007 Del på Facebook Svart 28.Juli.2007 det ser ut som du fikk et bra resultat. Sitér dette innlegget Link to post
Selco18 Svart 28.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2007 Takk! Veldig fornøyd Er jo ikke noen erfaren lakkerer. Den er faktisk blankere enn den ser ut på bildet! Sitér dette innlegget Link to post
Tressfjord Svart 28.Juli.2007 Del på Facebook Svart 28.Juli.2007 Det så veldig fint ut! Da skal jeg jammen prøve lakken selv! Har en sunwin 14 som trenger ny lakk! Vet du hvilke farger de har? Sitér dette innlegget Link to post
Selco18 Svart 28.Juli.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2007 Fargene de oppgir er Blå ,Rød, Grønn, Grå, Offwhite, Hvit, og Sort Det ligger fargeprøve i butikkene. Sitér dette innlegget Link to post
Bellamar Svart 5.September.2007 Del på Facebook Svart 5.September.2007 Hei. Hvor mye lakk gikk det med til å lakke skroget? Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 5.September.2007 Del på Facebook Svart 5.September.2007 Det så veldig fint ut! Da skal jeg jammen prøve lakken selv! Har en sunwin 14 som trenger ny lakk! Vet du hvilke farger de har? Du som ikke bor så langt unna kan reise ut til Star på Lierstranda. Det er de som er produsent for Biltema-produktet, og har så vidt jeg vet flere farger å velge blant. Mener de blander farger også, gjorde i alle fall det tidligere. Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Honduras Svart 28.September.2007 Del på Facebook Svart 28.September.2007 Hvordan er arbeidstiden på den lakken? Skal lakkere en båt både utvendig og innvendig, og dette ser jo ut som ett greit alternativ, men er redd for at lakken begynner å herde i sprøyta dersom arbeidstiden er for liten. Har du opplevd problemer med koking, blærer e.l. Er den enkel å få blank, eller blir det lett matte områder. Og skyldes dette eventuelt sprøytingen eller underlaget? Ser på andre fora at enkelte kommer med negative bemerkninger rundt denne lakken, men er ikke sikker på om det bare syldes det vanlige "Biltema er dritt"-syndromet, eller om det er faktiske forskjeller mellom Biltema/Star og f.eks Jotuns Topcoat. Og så spørs det om det er bare de som har "Jotun er best på alt"-syndromet som svarer.. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
karljohanD Svart 26.Februar.2016 Del på Facebook Svart 26.Februar.2016 drar opp en gammel tråd, de selger ikke topcoat lenger, men selger gelcoat som kan tilsettes voks for og få topcoat, blir dette det samme? hvor mange strøk brukte du? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 27.Februar.2016 Del på Facebook Svart 27.Februar.2016 Det som før ble solgt på biltema som topcoat (forvirring ihht navn og hva det er) var en tokomp. båtlakk. Slik til å sprøyte eller male på, for å få et blankt slett resultat. Det du nevner som topcoat (gelcoat tilsatt voks), er ikke et produkt einet for sprøyting eller maling. Man får ingen fin finish med denne. Gelcoatbasert topcoat er beregnet til å utbedre skader på f.eks båtskrog eller male innvendig f. eks i motorom og andre skott/rom. Denne som er utgående http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Maling-og-lakk/2-komponent-polyuretan-2000019506/ eller denne http://www.biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Maling-og-lakk/Alkydmaling-2000037121/ er for finish. Se også din egen tråd her: https://baatplassen.no/i/topic/124570-gelcoat-fra-biltema/#entry1798549 Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.