bvt Posted July 30, 2007 Share Posted July 30, 2007 Har prøvd og overhalt dyser og turbo,rengjort varmeveksler og oljekjøler uten at dette har vært noe suksess Hvis det er noen andre med noe erfaring med dette hadde det vært fint å høre fra dere. Har ikke skiftet ventiltettinger(paraplyer) mulig det kan ligge noe der? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Faxen Posted July 30, 2007 Share Posted July 30, 2007 Jeg trodde det skulle være blårøyk fra VP Quote Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Posted July 30, 2007 Share Posted July 30, 2007 (edited) Vet ikke om 31 maskinen er som 41 maskinen minus 2 sylindre - men om den er så hadde vel SveinH et triks med å justere en litt hemmelig skrue på motoren- eller husker jeg feil? Edited July 30, 2007 by Bitteliten (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Gas Posted July 30, 2007 Share Posted July 30, 2007 Har motoren gått mange timer?? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
bvt Posted July 30, 2007 Author Share Posted July 30, 2007 motor har gått 1100 timer Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Gas Posted July 30, 2007 Share Posted July 30, 2007 Etter timeantallet skal denne vere god som ny med tanke på slittasje,bytt ventiltettninger Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Posted July 30, 2007 Share Posted July 30, 2007 Her fant jeg tråden jeg tenkte på Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
SveinHa Posted July 30, 2007 Share Posted July 30, 2007 Her fant jeg tråden jeg tenkte påDen modifikasjonen gjelder hvit røyk ved oppstart. Blårøyk er fra smøreolje og kommer stort sett fra to plasser, ventiltetninger og stempelfjører. Det enkleste er jo å ta ventiltetningene og se om det hjelper. Quote Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post Share on other sites More sharing options...
bvt Posted July 30, 2007 Author Share Posted July 30, 2007 takker for de svar jeg har fått Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
areomd Posted July 31, 2007 Share Posted July 31, 2007 Hei Har akurat samme problemet med min 31a. Men den bruker ikke en milli olje, men ryker noe helt inni granskauen...... Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Posted July 31, 2007 Share Posted July 31, 2007 Det står en fin artikkel om røykende båtmotorer i Motorboat Monthly som finnes på Narvesen i disse dager. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
mateco Posted July 31, 2007 Share Posted July 31, 2007 Hvis du har tilgang til landstrøm, så gjør som meg; Installer motorvarmer(e)/slangevarmer som du aktiviserer noen timer før avgang. Motoren(e) blir gode og varme før oppstart og hvit-røyken redusert betraktelig!! https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=32205 mvh mateco Quote Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.