Jump to content

Korleis redde søkkt påhengsmotor? :(


Sinten

Recommended Posts

Dette byrjar nesten å bli ein j**la helvetes tradisjon, den forbaska dritt balja har søkke igjen :headbang::headbang::headbang::headbang:

(beklager språket, men er rimeleg forbanna no)

 

Kan ikkje forstå korleis det har skjedd heller. Den automatiske lensinga har funka heilt fint så langt i år og båten vart sett i tolvtida i dag utan noko unormalt mykje vatn i, og så i firetida vart det litt voldsomme bølgjer, og når eg då ser ut av vindauga har heile driten snudd seg :cryin::cryin:

 

Har fått heva båten i kveld, og sjølve båten har det ikkje gått så gale med (må flikke litt med måling nokon plassar, men elles greit). Verre er det med motoren og utstyret. Har funne ut at eg iallfall må ha ny:

  • Lanterne
  • CD-spelar
  • Motordeksel
  • Tennplugghette (er vel kanskje lettare å få tak i brukt komplett CDI-einheit )
  • (Batteri?)

(lista vert sikkert lengre)

 

Vert jo ikkje så lett å få starta og redde motoren heller utan tenning på eine pluggen. Nokon som har ein CDI-einhet eller plugghette til denne motoren? (Suzuki DT 9,9 1987)

 

Trur eg skal finne ein eller anna konfirmant med mykje pengar å selgje denne båten til snart :rolleyes:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Det beste synes jeg er å putte den oppi ei tønne med ferskvann en stund , til det gode humøret er kommet tilbake og da bare gjøre rense forgaseren og så er det bare å start å kjøre.

Den må ikke ligge minst mulig i friluft og salvann og mest mulig i ferskvann i tiden før den startesopp i gjenn.

 

Det er ikke uvanlig att båter synker når bølgedrevne pumer slutter å hvirke , de virker da utmerket som en hevert og ................. :drink:

 

Jeg så ikke forrige side, når en har trening så går dette greit og når dette skal gjøres ofte så er den ekleste måten den beste men pluggene må nok ut og litt olje inn er en fordel før den startes opp .

 

En slik Suzuki motor kan ligge meget lenge på bunen uten å få skader , fant igjen en etter over en mnd , brukte den ett par år etterpå før jeg solgte den litt rimelig.

Redigert av fiskebat (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Beklager, men jeg må le litt når jeg leser dette.

Det er veldig typisk deg Sinten :lol:

 

Du har sikkert fått humøret tilbake nå, og båten er snart god som ny kjenner jeg deg rett.

(Jeg sa jo en gang for lenge siden at det ikke var lurt med CD spiller i den båten)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...