Jump to content

obs! på person som handler på markedet


litt peiling

Recommended Posts

Jeg solgte min kartplotter her på markedet. Det ble avtalt postoppkrav.

Kjøper var navnet er slettet av moderator.

 

Dette var i slutten av mai mnd. Siden har ingen sett pakken. Det er ikke kommet inn penger på konto. Pakken er blitt hentet/stjålet fra postkontoret som da er i "meny" butikken på HOF.

Posten har sjekket i over 2mnd etter pakka, men til ingen nytte.

Personen er førsøkt ringt/mailet osv, men uten hell.

 

Posten er erstaningspliktige, men allikevel. Kjedelig sak som tar fryktelig lang tid.

Redigert av Ingar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg sende mail om at pakken var postet (etter avtale) han ville vel ha ringt hvis han ikke har motatt kartplotter`n etter 2mnd :confused:

Nei, pakken er ( sporet) annkommet Meny Hof 2 juni. Siden har ingen sett pakken. D.v.s. at personen har klart å få ut pakken uten å betale.

Posten sjekker grundig om pakken,personen,poststed osv. Men uten hell. Jeg har også ring "navn slettet av moderator" 150 ganger + mail+sms.

Posten erstatter innholdet. Men hvis det blir avtalt at postoppkravet bare skal være en del av beløpet, så har man et problem.

Link to post
Share on other sites

Har god erfaring med Posten. Altså de få postkontorene som i dag er igjen.

Men post i butikk, vel der har jeg erfart at der er det til tider ROT. Blitt bedre ja, men når det står et nytt ansikt i postluka annenhver uke med en heller så mindre interessert holdning og gjerne leter igjennom alle hyller (lite strukturerte) så kan jeg kanskje skjønne at feil kan skje....

 

At ikke fyren svarer kan sikkert være sine årsaker men det høres jo snodig ut.

Om tvyveri har vært tilfelle så er det uansett Meny sitt problem og erstatning får du jo (og Meny erfaring rikere :lol: )

Link to post
Share on other sites

Nei, pakken er ( sporet) annkommet Meny Hof 2 juni. Siden har ingen sett pakken. D.v.s. at personen har klart å få ut pakken uten å betale.

Men hvis det blir avtalt at postoppkravet bare skal være en del av beløpet, så har man et problem.

 

Uansett , posten har gjort en tabbe. Det er ikke ditt problem. Håper du har oppgitt hva du skal ha betalt for varen på oppkravet, ellers vil du få et problem. Håper jeg forstår deg rett?

Link to post
Share on other sites

Som det fremgår av første innlegg har jeg slettet navnet på vedkommende. Grunnen er at vi ikke kan la navn stå i en slik sammenheng.

Det skal mye til at posten leverer ut en oppkravssending uten å følge fastsatte prosedyrer.

Og at dette skal skje samtidig som at mottageren er uærlig høres mildt sagt usannsynlig ut. En som har til hensikt å svindle vil neppe være intr. i en pakke som sendes i oppkrav.

Link to post
Share on other sites

Jeg sender et par tusen oppkravspakker i året og det skjer flere ganger at posten leverer ut en pakke som var i postoppkrav , dette erstatter de direkte uten problem.

Erstatning av tapt pakke er ikke altid like like greit å få fullt betalt om man ikke kan bevise verdien på pakken.

 

Tipper mottaker har hentet pakken og de har glemt å ta betalt , dermed så har han lite lyst å høre fra deg for da må han ut med cash , hvem vet men det kan vel virke som en sannsynlig teori

Redigert av Enzo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Meget fornuftig at moderator sletter navnet... siden dette ikke angår (eller bør angå) noen av oss siden bevisene i påstanden er heller syltynn etter mitt syn... Har posten gjort en feil så ordner de opp og verdien på forsendelsen står jo på postoppkravet så dette order seg greit selv om det vil ta noe tid...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

hvis du søker på "det slettede navnet" med"" "" på www.google.no kommer det opp en del flere kontaktreferanser i det aktuelle området bla ser det ut til at at vedkommede driver en egen bedrift så kanskje du kan få tak i ham på flere måter hvis du sjekker litt nærmere.

forutsatt at det er rett person selvfølgelig - eller kanskje noen andre på båtplassen bor i området og kan søke opp fyren for deg?

 

eller,... kanskje han rett av er på båtferie med dippedutten din og rent av "glemte" å betale den før han satte ut............? ;)

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Posten erstatter innholdet. Men hvis det blir avtalt at postoppkravet bare skal være en del av beløpet, så har man et problem.

 

Betyr det at det inngår en annen betaling/oppgjør ved siden av det avtalte oppkravet slik at kjøper har misligholdt denne også, og at en erstatning fra posten ikke dekker salgssummen?

Redigert av Whistler (see edit history)
Link to post
Share on other sites

forutsatt at det er rett person selvfølgelig - eller kanskje noen andre på båtplassen bor i området og kan søke opp fyren for deg?

 

ut............? ;)

 

 

Mener du dette alvorlig The Scrutinizer ? Forklatr litt nærmere hvordan man bør gå fram når man ringer på døra til en vilt fremmed og antyder at vedkommende har svindlet en belkjent?

 

Er du i innkassobransjen The Scrutinizer ?

 

Ingen kan vel legge ut andres private navn å antyde svindel. Advokatmat...

Link to post
Share on other sites

Forklatr litt nærmere hvordan man bør gå fram når man ringer på døra til en vilt fremmed og antyder at vedkommende har svindlet en belkjent?

 

Du kan bare ta en telefon til HA for å få noen tips. Har hørt at disse er ganske så flinke til akuratt det :wink:

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Er du i innkassobransjen The Scrutinizer ?

Kan det være "A/S knokkel innkasso" det tenkes på.... :lol:

 

Jeg synes det er litt søkt hele saken... Det finnes ikke det fnugg av dokumentasjon på den navngitte kjøperen har hentet pakken på postkontoret... Det kan vel også tenkes at kjøpern har betalt for pakken om han har hentet den, og postfunksjonæren ikke har registret beløpet.... Det er flere muligheter her... så jeg ville trådd meget varsomt med å henge ut en navngitt person som "kjeltring" og spesielt oppfordere andre til å oppsøke vedkommende....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Mener du dette alvorlig The Scrutinizer ? Forklatr litt nærmere hvordan man bør gå fram når man ringer på døra til en vilt fremmed og antyder at vedkommende har svindlet en belkjent?

 

Er du i innkassobransjen The Scrutinizer ?

 

Ingen kan vel legge ut andres private navn å antyde svindel. Advokatmat...

 

 

av og til....... ;)

 

nahhhh....stedet er vel ikke større enn at "alle" vet hvem denne figuren er - slik det ser ut på google.no så noen kunne kanskje i all vennskapelighet si at navnet hans er distribuert (all over the place) på internett feks.....

 

internett i such a wonderful place......

 

faktum er at på andre internasjonale forum jeg er på har transatlantiske problemer ala dette latt seg løse ved å vifte litt med firmanavn/navn - ganske raskt faktisk.

 

det mest imponerende er når idiotene dukker opp og forsøker å forsvare seg - de har jo full anledning til det - og gjør saken verre en verst for seg selv..

 

dette har løst saker lynraskt - selv interpol og det lokale politiet har vært inne i bildet men lite har skjedd.

 

navnet er postet etter at politiet er kontaktet.

 

les gjerne denne: (holder dog muligheten oppe for at det er mer en 1 idiot inne i bildet her.......)

en forskjell kan være her er at det er liten tvil om hvem "skurken" er......

 

 

enjoy:

http://filmshooting.com/scripts/forum/view...19c3edd14a09a5a

http://filmshooting.com/scripts/forum/view...19c3edd14a09a5a

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

......, og postfunksjonæren ikke har registret beløpet.... Det er flere muligheter her... så jeg ville trådd meget varsomt med å henge ut en navngitt person som "kjeltring" og spesielt oppfordere andre til å oppsøke vedkommende....

 

En mulighet er da at en medarbeider hos Meny på HOF har "forlagt" pengene? :rolleyes:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Posten erstatter innholdet. Men hvis det blir avtalt at postoppkravet bare skal være en del av beløpet, så har man et problem.
Hvilke tilfeller vil det være naturlig at postoppkrav skal være en del av beløpet :confused:

Er ikke postoppkrav nettop for at man er usikker på å få pengene fra mottaker :confused:

 

En annen sak er at jeg ville aldri sent noe mot oppkrav da det finnes så mange tullinger der ute som ombestemmer seg innen pakken er fremme og følgelig ikke gidder å hente den ut.

 

Da sitter du igjen med porto begge veier og usolgt vare :headbang:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Må bare legge til at jeg på ingen måte betviler 'litt peiling's oppfatning av saken, men jeg har sett flere tilfelle, både her på BP og i andre fora, der noe som tilsynelatende kunne se ut som svindel skyldes rot hos den andre parten, gjerne kombinert med andre uheldige omstendigheter.

Skal navn offentliggjøres på forumet i slike saker må det være svært spes. omstendigheter. F.eks. at en svindler opptrer under fiktiv identitet.

Uansett setter vi pris på at man forhører seg med oss før man poster navn eller annen informasjon som kan identifisere en privatperson.

Link to post
Share on other sites

ok Ingar :yesnod: beklager... :blush:

 

Det rare med mange her inne er at dere ikke kan lese. :eek: Pakken ble levert på postkontor. "kunden" ble gitt beskjed av meg om at pakken var postet. (dette etter avtale)(31.05.07)

det er sporingsnummer på pakken, så det er greit den var annkommet kundens post i butikk den 2.juni. Pakken ble sendt i all hast da han skulle bruke den på sjøen helgen etter kjøpet. Jeg får ikke penger inn på konto den 20 juni og kontakter posten. De bekrefter at pakke er på posten. Jeg ringer butikken som har posten. De bekrefter at pakka var annkommet, men at den nå er borte. Posten har ikke motatt penger, ikke jeg heller.

Posten satte igang sporing m.m. uten hell. De bekrefter at pakka må være tatt fra posten uten betaling. Ikke registrert noen videre håndtering av denne pakka. Jeg snakker med de ansatte og ingen av de har gitt ut pakka.

Denne personen svarte på mail,sms og telefon får kjøpet. Men ikke etter. Ville ikke kunden ha ringt, hvis han ikke hadde motatt kartplotter`n. :confused::confused::confused:

 

Det er fullt mulig å avtale at det skal overføres kontanter etter at kunden har prøvet produkter. Derfor kan oppkravet være, annet enn varensverdi. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...