Jump to content

obs! på person som handler på markedet


litt peiling

Recommended Posts

Den eneste som har gjort noe feil her er vel posten etter mitt syn (men jeg kan vel ikke lese jeg heller.... ), de bekrefter at pakken er ankommet og der slutter alle spor.... Det at adressaten ikke svarer på henvendelser kan jo være ymse årsaker som at han er blitt syk, er dau, i utlandet osv....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Helt uenig. Hvilke "vanlige" postkontor har åpent til 2200 og 2000 på lørdager? Eller kan selge deg frokost- og middagsmat samtidig som du henter en pakke?

 

Kjusa deg som bor slik til.. :rolleyes: Jeg bor slik at min post-i-butikk er en knøttliten landhandel omtrent uten mat, og med liksom-post. Ser man litt rundt seg skjønner man at hele foretaket eksisterer vel antagelig kun pga posten.

 

"Butikken" stenger tidligere enn postkontorene noensinne har gjort (sånn type 10 til 14 på lørdager og denslags)! Greit nok om jeg bodde langt utpå bygda, men 50 meter borti gaten ligger en "normal" Kiwi butikk med åpningstider anno 2007, og 200 meter andre veien ligger en annen butikk med helt normale åpningstider. Jeg begriper ikke opplegget til posten, men service'en til posten har sunket under jorden for min del etter at denne ordningen kom. Siden jeg får en del pakker er det noe som plager meg mye. Jeg står stadig vekk utenfor døren kl. 17:05 på hverdager og banner over meningsløse åpningstider!

 

Jeg har også opplevd at de roter med oppkravspakker, og jeg kan ikke si jeg er overrasket om det er blitt levert ut pakker uten at de har fått penger.

 

Til trådstarters forsvar vil jeg også si at det er jo litt suspect når dette skjer, på toppen av at personen plutselig blir helt og fulstendig utilgjengelig. Når var noen av dere sist så inni hapen på ferie at dere var 100% utilgjengelig? Ikke mobiltelefon, ikke epost, ingenting!

 

I beste fall ser det ut for at kjøper har fått ut pakken uten å betale, men da synest jeg det er litt suspect å "synke i jorden" når selgeren forsøker å få kontakt. Det tyder på en viss useriøsitet! Da får han heller svare og så få de bli enige om at posten får ta støyten for sine feil. Da får nå iallefall selgeren svar på hva som skjer.

AndersH
Klavenes 1375 (selvbyggerbåt)

 

Link to post
Share on other sites

Ville ikke kunden ha ringt, hvis han ikke hadde motatt kartplotter`n.
Jo, men hva om det har tilstøtt ham noe? Ikke videre sannsynlig selvsagt, men jeg har sett saker hvor alt peker i retning av svindel, men som likevel har en naturlig forklaring.

Hvis posten mener at han har fått i pakken uten å betale vil jeg tro at de har rutiner på hva de skal gjøre? De vil vel forsøke å få inn pengene?

Link to post
Share on other sites

Nå fikk jeg sjokk!

Det er jeg som skulle kjøpe denne kartplotteren...

 

La meg oppklare dette før jeg tar et endelig farvel med et ellers hyggelig forum. Å være medlem i noe som fritt henger ut hederlige mennesker (les gapestokk!) er jeg IKKE interessert i.

 

Her er saken sett fra mitt ståsted.

 

Først av alt; jeg har _aldri_ mottatt noen kartplotter bare så det er på det rene. Dere som kommer med artige forslag om personlig innkrevelse, velkommen skal dere være.

 

Vi skulle på en lengre ferie og ville ha en kartplotter som kunne brukes både på land og til vanns. Derfor tenkte vi at vedkommendes objekt var et bra valg.

Regnet med at vi skulle få den i tide da jeg fikk beskjed om at den var sendt i god tid før vi skulle dra. Jeg fikk aldri noe sporingsnummer og kunne således ikke vite hvor pakken befant seg. (Jeg tilbød meg å møte vedkommende også så vi kunne gjøre en handel ansikt til ansikt da jeg foretrekker det, men det var ikke vedkommende interessert i.

Det varte og rakk og datoen for avreise nærmet seg. Så, til dere som er skeptiske til å sende ting, jeg har opplevd før at jeg har avtalt kjøp og ingen vare dukker opp. Selger har da antakelig funnet en lettere og kanskje mer lukrativ måte og kvitte seg med salgsobjektet på.

Jeg fikk så et tilbud av en bekjent om en annen plotter og siden ferien stod for døra så kjøpte jeg den. Hvis/når den her omtalte plotteren kom så ville jeg returnert den og betalt vedkommende for frakt og litt for bryet. Det skulle ikke være noe problem.

Men hva skjer? Jo, jeg kommer hjem fra ferie og fremdeles ikke noen kartplotter!? Ser da at jeg har mottatt 1- èn- mail fra vedkommende som forteller at plotteren har ankommet og om jeg har glemt å hente den. Her skal jeg innrømme at jeg kanskje var litt sløv som ikke tok kontakt med vedkommende umiddelbart. Beklager!

Men siden jeg aldri har fått noen kartplotter eller hentelapp på mitt postkontor så har jeg jo heller ikke gjort noe galt!

 

Det er ikke stort mer å si om saken. Det er beklagelig for vedkommende som skulle selge dette, men jeg er uansett hengt ut offentlig med navn(!) her på dette forumet og det eneste jeg har gjort er å vente på en vare som aldri kom! Fy!!

 

 

 

Takk for meg!

Link to post
Share on other sites

Dette minner meg litt om en episode for en 3-4 uker siden.

Jeg fikk en hentlapp på posten, men pakken var levert ut :confused:

 

Til opplysning så hadde jeg ikke bestilt noe.

 

Kan det være noen som bruker tilfeldige navn tro?

Ansatte i posten som driver med lugubre saker?

Link to post
Share on other sites

Dette viser vel atter engang at sak har mere enn en side..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Dette viser vel atter engang at sak har mere enn en side..

 

Du har så rett... Det som virkelig er brakt på det rene er vel akkurat det jeg har erfart lenge - posten er noen sosekopper!

 

Men samtidig er det jo noen detaljer som skurrer her da (uten å ta stilling til i hvilken ende)... Som feks. Sitat: "Jeg har også ringt 150 ganger + mail+sms.".....

 

Men men. Da får vel posten bare ordne opp i tullet sitt, selgeren får pengene sine, og alle har lært litt.

 

Skal det være noen trøst så var vel moderatoren på plass kjapt og fjernet navnet, så det er neppe skjedd noen stor skade. Jeg har iallefall ikke fått med meg navnet, så FORUMET kan ikke kalles noen gapestokk da moderatorne tok affære så snart de kunne. Klarer heller ikke la være å legge merke til at kjøperen tar "et endelig farvel med et ellers hyggelig forum." i post nr. 1, men men..:-)

 

Tiden (og forsikringsselskapene) leger alle sår...

Redigert av AndersH (see edit history)

AndersH
Klavenes 1375 (selvbyggerbåt)

 

Link to post
Share on other sites

Å være medlem i noe som fritt henger ut hederlige mennesker (les gapestokk!) er jeg IKKE interessert i.

Flott at saken har blitt oppklart. Men å kritisere BP synes jeg blir feil. Du skal lete lenge etter ett forum hvor moderatorene legger ned mer arbeid enn hos oss.

Som du ser av tidene ble innlegget postet kl 23:48 og jeg redigerte bort navnet kl 00:22. Egentlig gikk det enda kortere tid da jeg endret litt på min egen redigering. Vil anta at navnet kun var synlig i 20min. Når det i tillegg var midt på natten er det ikke mange som har sett navnet.

Jeg har også skrevet flere innlegg om at det som ble beskrevet kan ha naturlige forklaringer.

Link to post
Share on other sites

i en "diskusjon" er det lett å tallfeste ting feil :sad: beklager det.

selvfølgelig ble ikke vedkommende oppring 150 ganger :crazy: . Men 11 oppringte forsøk på 3 ulike dager.

Deretter tok posten Norge over saken.

 

Jeg klargjorde innholdet. Kjøpte til og med 4 stk oppladbare AA batterier til plottern. Det ble lagt med en brukerliste, som jeg utarbeidet. Itillegg til brukermanual, datakontakt,12v kabel, 220v kabel og kartbrikke. Orginale papirer på alt.

 

Jeg er veldig lei for at vedkommende ble "uthengt" :blush::yesnod::blush: men etter flere forsøk på å oppta kontakt, ble posten koblet inn.

Jeg satt nesten en hel dag for å finne ut tlf til postkontorer, posten norge, ansatte på posten osv.

 

Jeg gjorde 110% for at kjøper skulle få plotter`n før ferien. Den ble registrert 3 dager senere på kjøpers postkontor. Siden kjøper ikke tar kontakt etter å ha lest mail og sms fra meg og itillegg ikke svarer på tlf. Så antar jeg at det er noe merkelig. Jeg hadde flere kjøpere på plottern og dette ble nevnt for kjøper i sms ( send evt plotter tilbake), uten at kjøper tok kontakt.

Spurte i mail og det kunne ha oppstått en missforståelse m.m.

 

Bra at posten dekker beløpet for meg. Bra at "kjøper" har fått seg en annen plotter. Trist at du ikke har tiltro til meg/denne siden. Men du hadde første registrerte innlegg nå da.

 

Beklager at navnet m.m. ble oppgitt i sin helhet :seeya:

Link to post
Share on other sites

Det er fint å beklage dette, men jeg synes LP kan fortjene en viss støtte ut fra det han forteller. Jeg har selv opplevd kjøpere som er ivrige e-postbrukere før handelen skal fullføres men som plutselig blir tause. Da regner man med at noe er galt. Folk som er ivrige nettbrukere bør ikke oppføre seg slik selv om de drar på ferie. Mange av oss drar på ferie men følger likevel med. Så jeg synes ikke det er rart LP reagerer.

På den annen side er det jo synd for alle at post i butikk har rotet dette til...

Link to post
Share on other sites

Jaja alltid 2 sider av en sak.

Jeg må si at moderator har fått fjernet navnet i post #1 fort, og slikt er flott.

 

Men noe veldig til gapestokk har det vel ikke vert, dog navn skal bør/skal heller ikke postes.

For jeg har ikke fått medmeg navnet i post #1

(kan til dels gjørest ved 100% svindel så andre ikke kommer utfor samme)

 

1)Tenkte også når jeg leste tråden første gangen at dette er nok posten sin feil, og hvertfall ikke kjøper.

2)Samt slo det meg også at det er jo ferietid, så jeg tenkte at det var derfor selger ikke har fått svar.

3)Kjøper kunne blitt forulykket på "noeslagsvis" tenkte jeg også.

samt andre ting.

Men alt falt tilbake til posten utover lesing av tråden.

Som det også viser seg til nå.

 

Klarer heller ikke la være å legge merke til at kjøperen tar "et endelig farvel med et ellers hyggelig forum." i post nr. 1, men men..:-)

samme her, første jeg gjorde var å sjekke når medlemet registrert seg. :lol:

Link to post
Share on other sites

Tenkte på den selv mhp antall innlegg. 1 innlegg som konluderer med at dette forumet ikke er noe

+ at jeg reagerer på at kjøper sier "Hvis/når den her omtalte plotteren kom, så ville jeg returnert den". Hva med å si ifra til selger som tror han har solgt et objekt? Istedet drar kjøper på ferie og bryr seg nøkken om selgeren. Pengene skulle sikkert brukes til noe, istedet blir selger sittende en evighet å vente på noe som ikke kommer.

 

Elendig oppførsel fra kjøper spør du meg. Jeg hadde blitt forbannet selv, så jeg skjønner Litt Peiling godt.

 

Joda310

Redigert av Joda310 (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

takk, joda.

 

Men som sagt, legger meg flat for at navnet ble gitt i innlegget :blush:

 

Ønsket ikke annet enn å varsle evt andre om " uærlige kjøpere" ( generelt) :yesnod:

 

Jeg velger å tro på "kjøpern" og beklager. Da er det posten eller butikken som er årsaken. Skummelt å vite at ting bare kan bli borte :nonod::nonod::nonod:

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Det hadde jo vært enkelt for kjøper,og gi beskjed at han hadde kjøpt en annen plotter,gi en lyd fra seg!

Hadde selv en arbeidskolega, som skulle selge en båt.Det kom et par og så på den,og dem sa dem skulle ha båten,avtalte når dem skulle komme tilbake for å fullføre handelen.Dem dukket ikke opp som avtalt,så han kontaktet dem etter noen dager,svaret han fikk var at dem hadde kjøpt seg en annen båt.Dem gadd ikke engang og ringe å si i fra,at det ikke ble noen handel. :confused:

Link to post
Share on other sites

Syntes at slike saker er kjedelige,først må jeg få si at moderator gjorde en god og rask jobb med å slette navnet til kjøper.Utover dette så er jeg helt enig med selger,dette hadde jeg blitt forbannet på selv,refererer til selger som hadde 11 oppringinger uten svar,forventer da at mange av disse er til mobiltelefon,samt mailer.Det er da ingen unnskyldning for kjøper å ikke ha fått med seg dette.Må samtidig få si at kjøper avslutter sitt "medlemsskap "her på båtplassen etter 1 innlegg,personlig tror jeg at det er det beste som kan skje,har desverre ikke kye tiltro til slike personer,dette var nå da min mening.

Link to post
Share on other sites

I denne saken er det vel klart at vedkommende butikk/postkontor har gjort en brøler. De bør snarest gjennomgå sine rutiner.

Ellers, hadde jeg vært kjøper ville jeg tatt kontakt med selger, før jeg kjøpte en annen plotter. Det har noe med vanlig høflighet å gjøre.

Selvfølgelig var det beklagelig at kjøper fikk sitt navn på trykk her på BP, men takket være hurtig reaksjon fra moderator,tror jeg svært få har fått tak i navnet. "Litt peiling" legger seg flat og dermed burde dette være OK.

Syntes det er beklagelig at kjøper,etter kun 1 innlegg her på BP velger å forlate oss.

Link to post
Share on other sites

Kan det være et forslag å stenge markedet for gjester. Det kan nok være noen som registrerer seg kun for å få en god handel. Dette er ukjente som ingen på forumet kjenner. Jeg er iallefall villig til å la medlemmer her få en bedre pris enn helt fremmede. Jeg for min del har forlangt forhånds betaling men har da sendt frakt fritt.

Dette var bare et forslag, hva mener dere?

Link to post
Share on other sites

Meningen med et marked er vel at flest mulig skal se det, og da synes jeg ikke det høres så lurt ut å stenge for gjester der.

Enig, det samme er vært oppe på bruktmarkedetpå Hw.no også her tidligere, samme mening kom frem der.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...