Jump to content

obs! på person som handler på markedet


litt peiling

Recommended Posts

Jeg synes kjøper har oppført seg uhøflig ved å ikke gi tilbakemelding på henvendelser fra selger, Under mitt forsøk på å selge skroget til badrast som er annonsert på finn er det kun 1 av 9 som er kommet med tilbakemelding om at han ikke ville ha skroget. De andre 8 har ikke gitt lyd fra seg etter at jeg har tatt arbeidet med å finne ut frakt kostnader etc for de. Har forståelse for at dette nok faller dyrere en de fleste ser for seg men dog en e-post eller en telefon med melding om frafall hadde vel kostet den enkelte lite.

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Du har så rett... Det som virkelig er brakt på det rene er vel akkurat det jeg har erfart lenge - posten er noen sosekopper!

 

Godt at ingen fulgte rådene til The Scrutinizer . At Posten er noen sosekopper er vel en noe drøy påstand. Jeg bestiller ofte varer som blir sendt med Posten Norge AS. Nesten alle forsendelsene er punktlige. Noen få ganger har jeg etterlyst varer som er bestilt og ved å kontakte avsender får jeg opplyst at det må være forsinkelser i postgangen. Nesten alltid er det avsender som har glemt å sende eller sender varen senere enn avtalt. Posten får mye uberettiget kritikk. Mitt inntrykk er at Posten Norge as har serviseinnstilte postombærere og kundevennlige åpningstider

Link to post
Share on other sites

maken til tulling.

mitt råd gjaldt bare å komme i kontakt med vedkommede kjøper siden selger ikke klarte å oppnå kontakt med ham.

hold deg til litt enklere problemstillinger som feks skinnene til skinnegående materiell ell havgapet, alt gjør et forsøk på å lese hva folk faktisk skriver - det gjelder forøvrig ikke bare deg.

 

det er fortsatt en del uavklart her - som flere påpeker.......

 

forøvrig oppnådde selger det han slet mest med... å komme i kontakt med kjøper dette inlegget ga definitivt resultater.

 

internet is such a wonderful place......

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei

Ville bare si at jeg har klart å få ut en pakke tidligere fra post i butikk som egentlig var oppkrav. Jeg printet ut henteseddel fra internett og gikk i butikken, da fikk jeg pakka i hånden og jeg spurte om de ikke skulle ha noen penger men de sa da "NEI" og jeg sa neivel og takk for meg. Det stod klart og tydlig "OPPKRAV" på seddelen som lå teipet på pakken. Jeg betalte selvfølgelig senere når kravet kom pr post, da det var en pakke fra USA som posten hadde lagt ut MVA for. Så intet er umulig.

Redigert av xlnt (see edit history)

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

maken til tulling.

mitt råd gjaldt bare å komme i kontakt med vedkommede kjøper siden selger ikke klarte å oppnå kontakt med ham.

hold deg til litt enklere problemstillinger som feks skinnene til skinnegående materiell ell havgapet, alt gjør et forsøk på å lese hva folk faktisk skriver - det gjelder forøvrig ikke bare deg.

 

 

internet is such a wonderful place......

 

Vel, jeg tenker også mitt når jeg skal sette merkelapp på enkelte ,The Scrutinizer .Men hos meg blir det med tanken. Mulig du ikke klarer å forstå at man ikke kan sette ut navn på enkeltpersoner eller Posten Norge AS med hentydninger om svindel . Man kan heller ikke be privatpersoner oppsøke den aktuelle personen og be om at han rydder opp i problemene. Denne oppgaven skal ligge hos avsender eller Posten. Er det begått en kriminell handling er det politiets oppgave. Alt annet er tåpelig.

 

 

Tror Flipper570 hadde likt dårlig at en 4-5 BP medlemmer hadde banket på døren og jeg forstår at Flipper takker for seg..

Link to post
Share on other sites

og jeg forstår at Flipper takker for seg..

Jeg ønsker ikke å kommentere rett og galt mht selger eller kjøper i denne saken utover å si at min syn er at det er galt å legge ut fullt navn på personer - i hvert fall før det med sikkerhet er konstatert at dette virkelig er en notorisk kjeltring.

 

Men jeg kan imidlertid ikke se eller forstå hvorfor Flipper trenger å takke for seg i dette forum. Jeg er ganske overbevist om at i de aller fleste andre forum på nettet ville det tatt lengre tid enn her før moderatorer eller admin oppdaget at noen hadde lagt ut navn på noen i en sak som denne og slettet navnet. Slik sett har baatplassen som forum sitt på det tørre. Jeg kan vel ikke helt forstå heller at man takker for seg i et forum med såååå mange brukere fordi en enkeltperson blant brukerne av forumet begår et sleivspark med å legge ut navn. Det blir litt som å flytte fra denne bygda dersom en av innbyggerne er ekkel mot meg (en gang) selv om alle de andre er snille.

Link to post
Share on other sites

Den utmeldelsen eller hva man skal kalle det ga vel heller meg mere helling mot at LP sine påstander er riktige og kjøper ikke har opptrådt korrekt.

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

Ja det var det jeg tenkte på også :rolleyes:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

bliss x, det er fristende å legge ut mailene også :yesnod: . Men jeg lar det være. I første mail skriver kjøper følgende. Jeg tar plottern. Jeg bor i ........ så viss du er i disse trakter kan jeg evt møte deg. Hvis ikke er det vel posten som gjelder. Dette er ordrett hva som sto i mail fra kjøper.

 

Videre sender jeg mail om at pakke ligger på hans postkontor. Og spør videre om han har tatt ut pakke eller om han ikke skal ha den. Isåfall returner den da jeg har andre kjøpere.

Dette blir gjentatt i sms melding noen dager senere. Etter flere tlf forsøk på 3 ulike dager.

Pakka blir scannet inn på bil av sjåfør. Først fra mitt postkontor, så ny scanning i oslo, så ny scanning hos kjøpers postkontor. Pakka er registrert hos kundens postkontor.

Pakker blir automatisk returnert etter 14dager, hvis ikke annet avtalt. Men denne pakke er ikke registrert hverken ut eller inn andre steder.

Kanskje noen ansatte har fått seg en kartplotter :nono: :sailing:

Link to post
Share on other sites

Jeg stoler heller ikke på Posten. Solgte en gitar på Finn.no, kjøper ønsket sendingen som Norgespakke i oppkrav, utlevert to dager senere på Post-i-butikk på kjøpers hjemsted. Jeg fikk ingen penger på min konto og etterlyste dette. "Utlevert uten betaling, beklager". Kontaktet kjøper som "ikke hadde reagert på at han skulle slippe å betale noe for gitaren"" men var skvær og gikk neste dag og gjorde opp for seg. Ingen unnskyldning, "uoppklart hendelse"...

Solgte et kameraobjektiv på samme måte, og kjøper ville ha sporingsnummeret pr. SMS. Sporingen viste senere noe overraskende at jeg hadde sendt/ekspedert varen fra en helt annen del av landet, nemlig et postokontor i Hedmark, mens det vitterlig var levert på mitt lokale postkontor i Rogaland......

En venninne jobber på Posten, og har vært gjenom mye kursing i salg og markesdføring., Men om hva da? Sist om bluetooth, for å kunne fortelle postkundene om Postens mobiltelefoners fortreffelighet..

Kunne de ikke holdt seg til ting som angår POST og la Elkjøp, Expert, Telebutikken osv. selge mobiltelefonene, DVD-platene etc.!

Link to post
Share on other sites

Kjusa deg som bor slik til.. :rolleyes: Jeg bor slik at min post-i-butikk er en knøttliten landhandel omtrent uten mat, og med liksom-post. Ser man litt rundt seg skjønner man at hele foretaket eksisterer vel antagelig kun pga posten.

 

Jeg har motsatt erfaring med post i butikk, det er jo kjempegreit stort sett veldig ok åpningstider og så er det noen ansatte som ikke er fult så sirumpa som de på mitt lokale postkontor hvertfall. (håper det blir nedlagt snart!)

 

 

Godt at ingen fulgte rådene til The Scrutinizer . At Posten er noen sosekopper er vel en noe drøy påstand. Jeg bestiller ofte varer som blir sendt med Posten Norge AS. Nesten alle forsendelsene er punktlige. Noen få ganger har jeg etterlyst varer som er bestilt og ved å kontakte avsender får jeg opplyst at det må være forsinkelser i postgangen. Nesten alltid er det avsender som har glemt å sende eller sender varen senere enn avtalt. Posten får mye uberettiget kritikk. Mitt inntrykk er at Posten Norge as har serviseinnstilte postombærere og kundevennlige åpningstider

 

Posten er både og, jeg har flere ganger opplevd at pakker tar omveier om f.eks Narvik på veien fra Oslo til Kristiansand. MEN, sant skal sies jeg har opplevd å bli oppringt fra Posten kundeservice med spørsmål om jeg hadde adressen til en pakke jeg hadde sendt. Det viste seg nemlig at jeg i farten bare hadde skrevet mottagers navn ikke adresse, dette ordnet posten kjapt og greit :smash:

 

Btw, er vi ikke litt OT her nå?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...