Jump to content

Tilbakekaller livsfarlige Garmin GPSer


Boywonder

Recommended Posts

i følge loggen på min iQue M5 (m/blue chart brikke) har jeg vært en tur innom land - 4-5 m eller så på Fyllinga/Karljohansvern i Horten sist uke både inn og ut fra gjestebrygga.

det er jo ikke så uvanlig men er nysjerrig på om det er plotter/GPS eller digikartet som er skurken.

 

forsiktig med å snittmanøvrere i urent farvann vha denne dippedutten jeg i allefall......

Link to post
Share on other sites

Hei

Har en kamerat som kjøpte en slik 520 (tror det var S utgaven)

Det har vært mye tull med denne,og eier ble nesten glad da jeg fortalte om dette i dag ( har ikke sett dette før)

Etter kartetpå GPsen så har han faktisk vært oppe på en topp som er over 300m ( Må vel være rekord på en båt som ligger på sjøen :crazy::smiley: )

Den har også hatt vansker med å tatt i mot signaler (av og til)

Håper dette retter seg etter bytte.

Mvh Beertrip

Link to post
Share on other sites

Dette gjelder kun følgende serier:

 

Denne feilen gjelder kun produkter innenfor serienummerene nedenfor. Modeller som ligger utenfor disse serienummerene har ikke denne feilen. Serienummeret finner du på baksiden av enheten.

 

GPSmap 520: SN start 132000000 til SN slutt 132001915

GPSmap 520s: SN start 133000000 til SN slutt 133003139

 

Hvorav 1200 er solgt i Sverige.. Ser ut som dette gjelder totalt litt over 5000 enheter.... Stygg sak :nono: , men flott at Garmin fikser greit opp i saken..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hei

Har en kamerat som kjøpte en slik 520 (tror det var S utgaven)

Det har vært mye tull med denne,og eier ble nesten glad da jeg fortalte om dette i dag ( har ikke sett dette før)

Etter kartetpå GPsen så har han faktisk vært oppe på en topp som er over 300m ( Må vel være rekord på en båt som ligger på sjøen :crazy::smiley: )

Den har også hatt vansker med å tatt i mot signaler (av og til)

Håper dette retter seg etter bytte.

Mvh Beertrip

Sjekk under oppstart at det er frimware software 2.60 som er inne på den.

Om ikke så last ned firmwaren på en sd-brikke over 50mb ta bytt den ut med kartet og slå på enheten.

Link to post
Share on other sites

Sjekk dette...

ITavisen

 

Skjønner ikke riktig påstanden "livsfarlig GPS" brukt av IT-avisen.

 

Garmin, og alle andre for den saks skyld, gir jo klar beskjed om at bruken av informationen fra utstyret kun er for referanse, og at brukeren selv er ansvarlig for all risiko forbundet med dette!

Har ikke IT-avisen lest pop-up meldingen som kommer først når man slår på utstyret??

 

Fa

Link to post
Share on other sites

Enig i at å bruke "livsfarlig" er å overdrive. All bruk av GPS skjer på eget ansvar, og alle fabrikanter tar reservasjoner. Men hovedpoenget her er jo at det er en feil i utstyret som gjør at Garmin tilbakekaller.

 

Jeg har hørt en god del om trøbbel med denne Garmin-serien, som jeg selv vurderte. Bl.a. av den grunn har jeg i stedet nettopp kjøpt og installert Humminbird 787 C2I Combo kartplotter og ekkolodd, til omtrent samme pris som Garmin 520s, men med skjermoppløsning 480x640 tilsvarende den langt dyrere Garmin 525s. Ikke så mye fancy satelittfotos og 3D, men likevel alt du trenger. Og ikke minst, for oss som tar av plotteren etter hver tur, Humminbirds geniale "snap off"-løsning med et håndgrep. På Garmin må du både skru ut kabelen og deretter en aksling som holder plotteren fast, mye mer dillete. Og Hummin's renommé på ekkolodd-siden er jo uovertruffent. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...