Jump to content

noen som kan anbefale kartplotter......


smuss

Recommended Posts

Heisann! jeg har bare en liten skjærgårdsjeep;) men har likevel lyst til å investere i en kartplotter, har lyst på en rimelig en , ettrsom det bare blir dagsturer for min del! er det noen som har anbefalinger?? har sett at gramin har kommet med en modell som heter 420?!! noen med erfaring fra denne? vet noen av noen nettsider som er greie og handle med.

 

åsså en ting til....har jeg forstått det riktig at man må kjøpe ett kart til ett par tusen kroner i tilegg til kartplottern?

Link to post
Share on other sites

Jeg har slik også, dog 420s den med ekkolodd. Og ja du må kjøpe kart også, jeg kjøpte på http://maritim.no/default.aspx?id=1&mnuId=53

Har handlet mye med maritim, ikke noe negativt å si om de.

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte 420s hos Nautisk forlag. Kr4890 pluss 2300 for kart og 620 for hekksvinger. Kom i posten etter to dager.

Har prøvd kartplotteren i et par uker nå. Må ha båten opp av vannet for å montere svingeren.

Er godt fornøyd med kartplotterdelen. Det er en fin funksjon at du kan få lagt satellittfoto over kartbildet. Det gir en god nøyaktighet av kystlinjen når du har zoomet inn.

Fiskekartbildet gir god info om dybdeforhold. Har gått mellom øyer, hvor jeg før gikk rundt fordi jeg var usikker på dybden. (Ser fram til å få montert svingeren for å kunne holde øye med dybden)

Skjermstørrelsen på 4 tommer er jo ikke allverden, men jeg klarer å lese den, selv om jeg står akter og styrer/fisker.

Link to post
Share on other sites

Når jeg kjøpte 14" jolla så kjøpte jeg meg en Garmin GPSMAP 178c (color) med ekkolodd og plotter i ett.

Veldig greit å kunne se kartet og under meg samtidig.

 

Trodde det var litt overkill for den lille båten, men det var flere ganger at jeg fant det veldig nyttig å se hvor jeg kunne og ikke kunne kjøre selv med den lille båten.

Samt når vi fisket var det raskt å se om det var noe fisk under oss, og flere ganger at det stemte og fisken bet på snørene.

 

garminen ble demontert når jeg solgte båten, og skal raskt inn i neste båt ja. :-)

 

Jeg har i hvertfall bare positive ord om garmin.

 

kjekt med gps, har garmin gpsmap 60cs, 178c, tomtom mobile, og tomtom navigator, så da er jeg dekket både til vanns, lands og i bilen. :-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...