Jump to content

Et en ukes prosjekt...++


classic fiberglass

Recommended Posts

Hovedprosjektet mitt "Fra Skrot til.." har ligget på is i et halvt år grunnet en "total" restaurering av brakka vi bor i.

 

Men VÆRET! ja været har vært dårlig, utearbeid var (er) vanskelig, så fristelsen ble for stor..Det ble et regnværprosjekt i garasjen, ny liten speedbåt til de to eldste jentene på snart 16 og 12 år.

 

Det dreier seg om et skrog og ett dekk som utgangspunkt, hva slags? Nei det må mannen som støpte den komme med selv..

Vær snill og ikke nevn båt typen dere som vet, er redd mannen blir nedringt! :smiley:

Den er bare tøff :yesnod:

 

bilde_nr.1.jpg

 

Skroget ferdig "coata"

 

bilde_nr.3.jpg

 

Her har jeg skjært hull for bena inn under bakken.

 

bilde_nr.4.jpg

 

Skrog og dekk før sammenføyning.

 

bilde_nr.6.jpg

 

Så.. mange bilder og timer senere, klar for sjøsetting, vindskjermen er hjemmelaget av et kalesjerør og akrylplast på 3 mm, synes den gjør båten ekstra "mini Fletcher el. lignende"

 

bilde_nr.7.jpg

 

Fornøyd eldstejente, fart 19 knop med en 8 hester, PS hun kjører ikke fortere enn 10 knop...

 

bilde_nr.8.jpg

 

Slik er ståa på skrotet før jeg gearer ned og gyver på i september!

Redigert av classic fiberglass (see edit history)

Mvh TA

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...