Ole Olsen Startet 4.September.2007 Link til dette innlegget Startet 4.September.2007 Hei Driver fortsatt med Risørsnekka mi, men har oppdaget nå i regnværet at dekket over kahytten ikke er tett Finnes det noe epoxy greier som blir helt blankt som jeg kan smøre over skøter og lignende??? Klarer ikke å finne hvor vannet stikker seg inn, men det er irriterende selv om det er lite som kommer inn. Sitér dette innlegget Link to post
SvartRøyk Svart 4.September.2007 Link til dette innlegget Svart 4.September.2007 Tec 7 har noe som heter Clear 7. Meget bra synes jeg. Limer godt også. Sitér dette innlegget Link to post
Ole Olsen Svart 5.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2007 Hei SvartRøyk Er dette stoffet som et lakk nesten , sånn at det kan smøres ut ?? Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 5.September.2007 Link til dette innlegget Svart 5.September.2007 Skal det være en midlertidig eller permanent løsning??? Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
h2o Svart 5.September.2007 Link til dette innlegget Svart 5.September.2007 Finnes ett stoff som heter Aqua tett, tror det er casco eller bostik. dette er veldig glassklart og fleksibelt. Det gulner litt over år. Sitér dette innlegget Link to post
Ole Olsen Svart 9.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2007 Skal det være en midlertidig eller permanent løsning??? Blir nok en permanent løsning, da jeg ikke vil bli våt på ryggen når jeg skal sove der Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 9.September.2007 Link til dette innlegget Svart 9.September.2007 Epoxy?? Har du et bilde av snekka foressten? Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 9.September.2007 Link til dette innlegget Svart 9.September.2007 (redigert) Maritim selger et flytende stoff som er hvitt når det renner og blankt når det er tørket. Det trekker selv inn i fuger/lekkasjer. har selv benyttet det på ikke-identifiserbare lekkasjer i vindu/ alu-kant - og det fungerte meget bra. Heter Captain Tolley Edit: men det egner seg vel kanskje ikke på den type lekkasjer og stoffer du skal benytte det mot Redigert 9.September.2007 av nordan family 27 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ole Olsen Svart 10.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2007 Epoxy?? Har du et bilde av snekka foressten? Har mange bilder av snekka, men får dem jo ikke inn her.........fatter ikke hvordan dere gjør det Hadde vært kjempe skøy om noen kunne kjent den igjen. Den har ligget i Asker helt til sommeren 05, å var da eid av en som het Knut tellsgård. Lurer også litt på om det er vanlig at kjølen på slike snekker kun er festet foran å bak, pluss en fransk skrue i mittre spant???? Selvsagt holder sømmen noe også.. Mens her i Nord norge er det vanlig at annet hvert spant har gjennomgangs bolter. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 10.September.2007 Link til dette innlegget Svart 10.September.2007 Å legge inn bilder er ikke så vanskelig : Når man skriver så har man en menylinje ovenfor seg. Her finner man knappen "Laste opp bilder" Det vil da "poppe" opp et nytt vindu hvor man må laste opp bildene. Så trykker man på "Browse" du må da finne bildet på disken din å velge ok. Når det er gjordt trykker du "Last opp!" Det kan da ta litt tid før bildet kommer opp. Du får også vite hva "linken" til bildet er (En lang tekst med bokstaver og tekst) som du må kopiere. Når du har kommet så langt går du tilbake her hvor du skriver. Så trykker du på den knappen i menylinjen med et bilde av et fjell på. (4knapper til venstre for "Laste opp bilder" Trykk så her. Så må du lime inn den linken du kopierte her. Trykk så ok og bildet vil vise i teksten du skriver når du er ferdig. Håper du får det til etter denne forklaringen. Ellers er det bare å spørre. Husk også å legge bildene under hverandre og ikke bortover Sitér dette innlegget Link to post
Ole Olsen Svart 11.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Prøver enda en gang med et bilde for å se om det virker Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Hei Driver fortsatt med Risørsnekka mi, men har oppdaget nå i regnværet at dekket over kahytten ikke er tett Finnes det noe epoxy greier som blir helt blankt som jeg kan smøre over skøter og lignende??? Klarer ikke å finne hvor vannet stikker seg inn, men det er irriterende selv om det er lite som kommer inn. Du har 3 muligheter, enten må du plaste dekket (glassfiber) ellers kan du nate om det hele. Den tredje er kaldbaking med epoxy. Hvis du ønsker å trylle er det ikke mulig ! Trans7 er en transparent MS-Polymer som ikke er 100% UV bestandig. Firma Soudal AS kommer med en bedre variant nå om dagen, men den anbefales heller ikke som natemasse men er i følge tester best av samtlige til nå. Skal du nate opp dekket igjen så snakk med noen som har gjort det før, bruk farget MS-polymer(sort eller hvit, brun eller grå) og glem for all del ikke silikonpapir eller lignende slippmiddel i bunnen av natene. Sist men ikke minst: Egnet primer på kanten av plankene Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
mavi Svart 11.September.2007 Link til dette innlegget Svart 11.September.2007 Prøver enda en gang med et bilde for å se om det virker sånn Sitér dette innlegget Link to post
Horken Svart 12.September.2007 Link til dette innlegget Svart 12.September.2007 Hei. Ser at det ikke er noen som har nevnt Coelan. Det er en diffusjonsåpen svært elastisk lakk som jeg har brukt med meget godt resultat på tilsvarende lekasjer som det du har. Dyrt, men det er min absolutte favoritt på alt av treverk over vannlinjen Søk på coelan på nettet, så finner du sikkert en forhandler i nærheten av deg Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 12.September.2007 Link til dette innlegget Svart 12.September.2007 Fin båt du har!! Har du fellet inn ny bordgang nederst eller har du bare skrapet bort bunnstoffet? Skroget så veldig fint ut Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 12.September.2007 Link til dette innlegget Svart 12.September.2007 http://https://baatplassen.no/bildearkiv/11/11349/baat1.jpg Det som er feilen her er at du har skrevet "http://" to ganger. Dersom du fjerner den ene gangen går det helt bra. Jeg har fjernet img med klammerarentes før og /img med klammeparentes bak henvisningen. Lykke til med bildeopplastinger Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 12.September.2007 Link til dette innlegget Svart 12.September.2007 Da det virker som du legger ned ganske mye jobb i båten, ville nok jeg valgt å nate om hvis resten av trevirket er godt og pent. Har selv lagt mye nye og fine dekk med epoxy, og dette er noe jeg kommer til å velge bort. Bruk noe som er elastisk og som beveger seg med treverket og syrefaste skruer hvis du skal legge nytt, hvis ikke: nye nater! Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Ole Olsen Svart 15.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2007 Fin båt du har!! Har du fellet inn ny bordgang nederst eller har du bare skrapet bort bunnstoffet? Skroget så veldig fint ut Hei Sleipner måtte bytte kjølbordene på hver side, da disse ble knust under havariet. Var et svara strev å få di nye bordene inn i de gamle, men det gikk nå etterhvert. Brukte litt tykkere kobber klink enn det hadde vært fra før av, så at det ble tett rundt di nye. Sitér dette innlegget Link to post
Ole Olsen Svart 15.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2007 Da det virker som du legger ned ganske mye jobb i båten, ville nok jeg valgt å nate om hvis resten av trevirket er godt og pent.Har selv lagt mye nye og fine dekk med epoxy, og dette er noe jeg kommer til å velge bort. Bruk noe som er elastisk og som beveger seg med treverket og syrefaste skruer hvis du skal legge nytt, hvis ikke: nye nater! Heia vivvi joda, har lagt ned mye jobb i båten...tør nesten ikke å tenke på hvor mange timer jeg har vært der. Var så ille at sønnen min kom ut å lurte på om jeg hadde søkt flytting var ute i dag da det regnet skikkelig, å fant ut at lekasjen er rundt gummilistene i det ene vinduet. Skal prøve å legge litt silicon akkurat i hjørnet når det tørker opp mere. kanse at det er vått på putene under vinduet foran her Sitér dette innlegget Link to post
Ole Olsen Svart 15.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2007 her kan man se hvordan det nye kjølbordet er lagt under det gamle. Her vises også den nye biten på kjølen. Sitér dette innlegget Link to post
Ole Olsen Svart 15.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2007 Det som er feilen her er at du har skrevet "http://" to ganger. Dersom du fjerner den ene gangen går det helt bra.Jeg har fjernet img med klammerarentes før og /img med klammeparentes bak henvisningen. Lykke til med bildeopplastinger Takker for tipset, tenkte jo ikke på at det sto http:// fra før av i ruten....... som du ser så hjalp du meg masse Sitér dette innlegget Link to post
Ole Olsen Svart 15.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2007 er ganske fint dekke på skuta....... Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 15.September.2007 Link til dette innlegget Svart 15.September.2007 Hei. Det ser ut til at skifting av nederste bordet ble bra. Jeg tør ikke tenke på hvor mye strev det har vært men man må vel innrømme at det både er litt kjekt å gjøre det og ikke minst kjekt å se resultatet? Hvilken maskin står i båten foressten? Sitér dette innlegget Link to post
Ole Olsen Svart 15.September.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2007 Hei sleipner. jah, var et svara strev å få dem byttet, men håper nå bare at det blir tett når jeg får den på sjøen. Blir ikke før til våren da. Det står en Albin motor i båten....mener den heter noe slikt som 022. Skulle gjerne hatt en dynastarter til denne. For den som var med fikk nådestøtet da den ble fylt med saltvann Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 15.September.2007 Link til dette innlegget Svart 15.September.2007 Dynastart kan nok være kjekt ja. Men det fungerer bra med sveiv også visst motoren har det Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.