Jump to content

Bra og billig båt presenning i Oslo-området?


Dykker

Recommended Posts

Seatronic har en 450 g Helly Hansen presenning på 10 x 6 til 2850. Hadde denne tidligere meget bra. :smiley:

 

 

Ville nok kostet på meg en slik en ja. Har en selv på 11x7 meter og er knallfornøyd. Kan sees på som en engangsinvestering da de varer evig om en tar godt vare på de.

Link to post
Share on other sites

Hva med Maritim ?

10 x 6 meter 400 gram ca 1000,-

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Vil anbefale deg to lag med lettpresening og kast etter en til to sesonger. Dette isolerer langt mer og du får langt mindre kondens i "taket". Dessuten er det lettere å montere og billigere. Ulempen er at det kan bråke mer i vind om du ikke surrer godt.

 

Bruker idag to lettpresenninger og unngår som du nevner kondens i båten. Men er blitt lei å flytte festeklypene til den ytterste presenningen hver gang det har blåst en del. Har også god gjennomlufting i teltet.

 

Ønsker nå en tung presenning ytterst og en lettpressening under for å unngå kondens.

 

:smiley:

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Har prøvd i mange år med alt fra billigste til tung dyr variant. Om jeg bare hadde kostet på meg en skikkelig tung en med en gang...

 

Nå har jeg en 4x6 fra Biltema til 1300 kroner, og lurer på å kjøpe en til. Det er så utrolig enkelt å ha noe som ligger på plass uten at en trenger å svinebinde det.

 

Lykke til med høstopplag!

Link to post
Share on other sites

Så en annonse i havna idag. En kar skulle selge en brukt OB Wiik presenning (10 x 6 meter) for kr. 2000,-.

Jeg ringte ham, og han opplyste at han hadde kjøpt presenningen for 10 år siden og betalt kr. 3100,- for den da.

Jeg spurte ham om det var 450 eller 650 grams presenning, men det visste han ikke. Han sa at presenningen var som ny, og at den var av gummi (sikkert Polyester/PVC), grønn av farge med svarte maljer.

Han var meget fornøyd med presenningen (han hadde solgt sin 27 fot snekke nå) og sa at denne lå meget tungt i vær og vind.

 

Kunne dette vært et godt kjøp? Er ikke OB Wiik presenninger slike som varer i mange år?

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte selv en presenning på Maxbo for et par år siden, tror den kostet ca. 1000, for 96 kvm (8x12 meter). Den er foreløbig like fin etter to sesonger.

 

Vi har tidligere kjøpt lett presennning (les:billig) for å bruke-og-kaste når den var utslitt (1-2 sesonger), men det var et sant HEL..te når vinterstormene kom dundrende innover og alt som het stativer og presenning flagret veggimellom pga. maljer som røk.

 

Kjøpte nevnte presenning fra Maxbo, og har ikke angret et sekund etter det. Tung og vanskelig å få på plass, men da ligger den der av egen vekt, og trenger bare enkel surring.

 

Husker ikke g/m2 men prisen var ca. 1000,- eller så.

 

Hilsen

Are

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...