Jump to content

seiluttrykk fra engelsk til norsk?

oddgeir

Recommended Posts

Kan noen oversette følgende seiluttrykk fra engelsk til norsk?

Luff chord

Leech chord

Foot chord

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig Språk.

Emnetittelen skal fortelle entydig hva emnet handler om. Hvis det er relevant skal produktnavn/modell være med. CAPSLOCK skal unngås.

For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette

"hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2)

Du finner vel noe her... dog er ikke chord nevnt..

PEmeas.gif

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Luff = forkant av seilet.

Leech = akterkant av seilet.

Foot = underkant av seilet.

Takk,

jeg driver å sjekker priser på gennakere fra Thailand og Kina.

Er det noen som har erfaring med handel derfra, og hva er en fornuftige priser fra dette området?

"hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2)

Jeg har sjekket i England og der ligger priser på gennaker på rundt 1000-1100sq.ft (rundt 100m2) på rundt 1100£ inkl. UK. VAT. så det bør nok være betydelig i "kinalandet" vil jeg tro..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

jeg driver å sjekker priser på gennakere fra Thailand og Kina.

Thailand,

Hvis du har noen som kan hente seilet på fabrikken eller sende det til en adresse i Thailand er det mye å spare.

Rolly Tasker har en helt ny fabrikk som produserer et nytt seil hvert 3. minutt. Se http://www.rollytasker.com

Du sparer så mye på seilet at du nesten kan kjøpe deg en billett til Thailand og feriere deg mens de syr.

43,5 m2 genoa for rulle med skum og UV beskyttelse kom på ca 10 500. Jeg har handlet 4seil derifra, storseil, genoa, tryseil, stormfokk.

Fin kvalitet på alle sammen.

Kjenner ikke til Kina men der finner du jo Lee sail.

Lykke til!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...