Jump to content

Baatplassen-kalender 2008


OT-flyktning

Recommended Posts

Kalenderen er planlagt også iår. Har ikke tenkt å begynne på alvor ennå, men nykommere kan jo allerede informere seg hvordan det var før: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=16812. Opplysningene på denne tråden blir oppdatert for 2008 senere. Spesiellt skal det henvises at hver kan legge inn familiens fødselsdager o l i kalenderen her på BP for så å få disse med på papp-kalenderen.

 

For alle de andre kan jeg opplyse om årets planlagte, men ikke vedtatte endringer: kun spiralbinding, mulighet for selv å erstatte standardbildene med egne bilder (mot noe tilleggskostnader, men uavhengig av antall kalendere). Dette skulle da friste enda mer:

 

-helt motorbåtfrie kalendere,

-helt seilbåtfrie kalendere,

-helt båtfrie kalendere,

-helt frie kalendere...

 

Prisen er ennå ikke fastsatt men kommer nok til å ligge litt i overkant av fjorårets pris for spiralbundne kalendere.

 

Enn så lenge kan jeg jo begynne med å etterlyse donasjoner i form av rettigheter for bilder: de som stiller pene båtrelaterte bilder til disposisjon for bruk i kalenderen får poste en mindre utgave i denne tråden. I tilfelle kommer jeg til å ta kontakt for å be om en høyoppløselig utgave. Bilder postet i denne tråden ansees å være gitt til gratis bruk i kalenderen og liknende prosjekter som bidrar til baatplassens driftskonto.

Link to post
Share on other sites

Synes disse to bildene hadde gjort seg fint i mai mnd for å markere utsettingen av Bastard

kalender_bilde.jpgkalwenderbilde_2.jpg

Redigert av Jon-Kåre (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

I denne tråden har det jo ikke skjedd så mye, nei.

 

Men heller ikke fra min side må jeg bare innrømme - det manglet litt overskudd her på BP, den ble liksom brukt opp på andre arenaer. Skal derfor si med en gang - å sette inn egne bilder som erstatning for standard bildene blir det vel ingenting av i denne omgangen.

 

Men hvordan kommer vi oss videre? Vi kan jo ta bilder fra de to tidligere årganger - benyttet før eller ikke. Og det gir kanskje en enklere variant av dette med eget bildevalg: man kan plukke fritt fra de bildene vi har fra før. Skal tenke litt på dette - virker enklere enn bilder utenfor bp-sfæren.

 

Kommer tilbake senere...

Link to post
Share on other sites

ut_follafjorden.jpg

 

På tur ut Follafjorden en ettermiddag i september

 

halten_fyr.jpg

 

Halten Fyr i juli

 

fra_brakstad.jpg

 

På tur ut fra Brakstad hamn en sommerkveld i juli

 

krykja.jpg

 

Krykja på taket av en av bryggene i fiskeværet Sør-Gjeslingan juli 2007

 

mvh

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Link to post
Share on other sites

Husk, dere som tilbyr bilder her:

 

Dersom de blir valgt - eller egentlig uansett - til utskriften på fotoskriveren trenger jeg bilder med høyere oppløsning (det står et eller annet sted på en av kalendertrådene hva jeg bruker) en de som dere legger inn her. Så da ber jeg dere senere å sende de fullformatbildene som epost. Hvis dere har bare bildet i 600pxl bredde eller der omkring så hjelper det dessverre ikke.

 

Også dersom dere laster opp bilder med flere piksler, så blir de nedskalert under opplastingen (hvis jeg husker rett)

Link to post
Share on other sites

Jeg kan jo legge opp noen bilder jeg også.

 

b1.jpg

Min første seiltur i Vega'en.

 

b2.jpg

Sommermorgen ved Rauer fort.

 

b3.jpg

Færderfyr

 

b4.jpg

Sommerkos i Paradisbukta

 

b5.jpg

Høstkveld utenfor Langesund

 

b6.jpg

Tvistein tror jeg det heter her, correct me if im wrong.

 

Bildene er på 10mpx i full størrelse og selvfølgelig ikke så kornete som de nedskalerte som vises her.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Som dere skjønner henger jeg etter, på ganske mange områder: både kalenderen her og baatplassenregatta. Det er for mye annet å gjøre i forbindelse med jobben, nybåten og hjemme.

 

Så ikke sats på at trykkingen starter så alt for lenge før jul; og som sagt før, det er ikke sikkert at det blir så mye utvidet tilbud heller. Det som er en trøst for dere: kalenderne inngår i mine egne gaver innen familien, så jeg er selv nødt til å ha dem ferdige noe før jul.

Link to post
Share on other sites

Etter oppfordring legger jeg ut noen bilder fra årets sesong (som ikke er ferdig).

 

Vi venter på våren:

dsc00896.jpg

Kan man ha bedre utsikt fra stuen enn dette?

img_4038.jpg

I rolige omgivelser

img_4166.jpg

Trekk en kølapp :lol:

img_4279.jpg

Havgapet rett utenfor (denne finnes også fra større avstand)

img_4481.jpg

Lysefjorden

lysefjorden.jpg

Hvor mange båtplassen medlemmer teller vi her mon tro?

img_4123.jpg

På retur en sen sommerkveld

sildajazz_050.jpg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...