Jump to content

Vet du om noen skøyter under restaurering\oppussing på nett?


pappegoye

Recommended Posts

Heisann.

 

Med så mange båtinteresserte på et sted, er det sikkert mange som har endel go`biter i favoritt folderen.

 

Har drive å leitet etter oppussings\restaurerings-prosjekter på nett, i hovedsak skøyter i størrelsen 35-49fot,

for inspirasjon til mitt kommende prosjekt.

Men all oppussing\restaurering av større trebåter er interessant.

 

På forhånd takk :sailing:

All min sjø-erfaring bygger på opplevelser i Kragerøskjærgården, dvs litt båtfolk og mye folk i (pappas) båt

Link to post
Share on other sites

Vi er en liten gjeng som planlegger et oppussingsprosjekt.

 

Har desverre ikke noe oppussings objekt ennå, så kikker etter det på internett og i aviser o.l.

Men kikker etter en skøyte på 35->49.9 fot, risørskøyte eller lignede er drømmen, men får se litt på hva vi får tak i.

 

 

Håper du komme med mange bilder og mye info om ditt posjekt, da dette høres veldig interessant ut.

For er tydlig vis veldig få prosjektblogger om oppussing av treskøyter, ellers så er disse veldig godt gjemt.

All min sjø-erfaring bygger på opplevelser i Kragerøskjærgården, dvs litt båtfolk og mye folk i (pappas) båt

Link to post
Share on other sites

Seilkutteren skarp har blitt renovert og det er laget en hjemmeside av den her .

 

Ellers er det en skøyte på 60-70 fot med en Rubb som har blitt restaurert som "dunker" forbi i Stavanger av og til. Poseidon vet kanskje? Denne har også hjemmeside.

 

Ellers er jo Faxsen noe. Ikke en direkte restaurerings-side. Men mye kjekt å lese å se på :wink:

Link to post
Share on other sites

Ellers er det en skøyte på 60-70 fot med en Rubb som har blitt restaurert som "dunker" forbi i Stavanger av og til. Poseidon vet kanskje? Denne har også hjemmeside.

 

Jeg regner med at du tenker på ANDHOLMEN. Den er restaurert av miljøet rundt Ulsnes med god hjelp av Engøyholmen. Motoren er som du sier en Rubb. Opprinnelig hadde den en 60 HK, men det klarte man ikke å finne tak i da fartøyet skulle restaureres, så den måtte "nøye seg" med en 50 HK av tungbygget type . . . .

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Jeg regner med at du tenker på ANDHOLMEN. Den er restaurert av miljøet rundt Ulsnes med god hjelp av Engøyholmen. Motoren er som du sier en Rubb. Opprinnelig hadde den en 60 HK, men det klarte man ikke å finne tak i da fartøyet skulle restaureres, så den måtte "nøye seg" med en 50 HK av tungbygget type . . . .

 

Stemmer! Jeg ringte også min far og spurte, vi diskuterte nemlig om denne en dag å kikket på internett men jeg glemte helt ut navnet :nono: Forøvrig synes jeg at styrehus er litt vel høyt...

Redigert av Sleipner93 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...