Jump to content

Prosjekt: M/S Bastard

M/S Bastard

Recommended Posts

Hva skjer 'a? He, he.. tøff jeg og nå som endelig har postet bilder igjen :blush:. Driver du bare og fyrer i Refleksen og drar deg i kabinen, eller er det noe konstruktivt på gang?

Skjer og skjer......

Vært litt stille nå gitt :blush: men jeg får skylde på jobben, det gar vært en del og gjøre der nå før Jul.

Jeg har konstruktive planer i allefall :yesnod: skal i gang i romjula for da har jeg fri hele uka (håper jeg) og da står det en del ferdigstilling av halvgjorte jobber.

Ellers gjør refleksen nytten, kjekt den gitt.

Bare 7 mnd til treff så jeg har dårlig tid...igjen.. :eek: men det skal nok gå bra.

Ting tar tid, det er helt sikkert :smash:

Se det ja, nu er dilla på ferde :lol:

Tøff nå, nå som han har presentert så masse i tråden sin :wink:

Bastard, jeg skal minne deg på det at du må pushe opp ham når det har gått en tid med stillstand i tråden hans :yesnod:

Ja, han er tøff nå :lol:

Jada jeg følger med på´n, så trygg er han ikke.

Bør kanskje gjøre noe sjøl også så det ikke slår andre veien :blush:

Bør kanskje gjøre noe sjøl også så det ikke slår andre veien :blush:

Hmmmmmm, kanskje jeg skulle oppdatere arbeidslista mi i tråden om perlen, bare for å gjøre deg misunlig :cool:

Fysjomeg, den var ekkel, jeg har ikke fått gjort såååååå mye :smiley:

Jaja, sola snur nå, og det blir alltid litt lettere å jobbe med båten når der går mot vår.......

hehe...blir nok ikke så misunnelig, men det gir meg ett spark kan hende

Jeg har planer om hva jeg skal begynne på men de endres fortløpende :rolleyes: men hoved planene er og gjøre ferdig byssa og toalettrommet.

Og olje alt sammen, da er det bruksklart for meg også får jeg ta finish etterhvert.

Etter det står egentlig uteplass for tur, her har jeg nå nye planer :rolleyes:

Jeg snekret benker her men de ble for dårlig konstruert fant jeg ut her for litt siden da jeg fikk rivd av en bæring :nonod: så jeg vurdere nå og rive benkene og bare legge dørk.

Så kan jeg heller lage hengslede benker siden, dette er egentlig mere praktisk fordi jeg tror det vil bli trangt mellom benker og motorkassa.

I fjor våres hadde vi en unik følgetong om hvordan Bastardens prosjekter tok form. Det ble nesten fyr på motoren. Vi ventet alle i spenning om Treffbåten Fia skulle komme til Hortenstreffet.

I stedet ankom du pr, moped. Vi ble alle svært skuffet.

Men det var i 2005. Hva skjer i 2006?

Kommer Bastarden til Hortenstreffet?

Blir det Fia som dukker opp?

Nå må du skjerpe deg unge mann. Begynn å jobb med båten!

Var Fia et feilkjøp?

Hvilke tanker har du får 2006?

Hilsen en som gjerne ser deg på sjøen snart. Hvis ikke må Baatplassmedlemmer seile innom Holmestrand slik at du får kjenne ramsalt havluft, tang og tjære. :sailing:

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

I fjor våres hadde vi en unik følgetong om hvordan Bastardens prosjekter tok form. Det ble nesten fyr på motoren. Vi ventet alle i spenning om Treffbåten Fia skulle komme til Hortenstreffet.

I stedet ankom du pr, moped. Vi ble alle svært skuffet.

Men det var i 2005. Hva skjer i 2006?

Kommer Bastarden til Hortenstreffet? Ja, det skal gå

Blir det Fia som dukker opp? Kanskje det også, vurderer og ta henne med på slep donere Fia som 1´ste premie i lotteriet hehe

Nå må du skjerpe deg unge mann. Begynn å jobb med båten! Jada

Var Fia et feilkjøp? Neida, var uheldig med utsett da det må ha kommet vann inn eksosen

Hvilke tanker har du får 2006? Og bli ferdig med det jeg skal :rolleyes:

Hilsen en som gjerne ser deg på sjøen snart. Hvis ikke må Baatplassmedlemmer seile innom Holmestrand slik at du får kjenne ramsalt havluft, tang og tjære. :sailing:

Mine svar i rødt.

Ellers så har jeg en plast jolle så jeg er helgardert :lol:

Men jeg ser lysere på det nå, og båt skal det bli til sommeren.

Skal ta ett skikkelig røsk i romjula.

Følg med utover for oppdateringer

Bare så for meg en sjøsatt Bastard, tauet rundt i indre Oslofjord av to plastbåter. Geir Frode og undertegnede.

Ellers så har jeg en plast jolle så jeg er helgardert :lol:

Skal ta ett skikkelig røsk i romjula.

Følg med utover for oppdateringer

Ja, det er best du får opp dampen snart!

Husk at Baatplassen's offisiselle M/S Bastard-kontrollkomite' kan dukke opp en plass nær deg til våren også! :eek:

Vi vet hvor du bor! :wink::wink::lol::lol::cheers:

Ja, det er best du får opp dampen snart!

Husk at Baatplassen's offisiselle M/S Bastard-kontrollkomite' kan dukke opp en plass nær deg til våren også! :eek:

Vi vet hvor du bor! :wink::wink::lol::lol::cheers:

Ja det vet dere ja, huff! :wink:

Skikkelig arbeidspress nå, men det er bra. Trenger disse sparkene bak så jeg får gjort noe.

Men for ett vær i dag da, alt er jo glassert av dette regnet som fryser :eek:

Ja det vet dere ja, huff! :wink:

Skikkelig arbeidspress nå, men det er bra. Trenger disse sparkene bak så jeg får gjort noe.

Men for ett vær i dag da, alt er jo glassert av dette regnet som fryser :eek:

Du må ikke gi etter for presset fra dissse "gamlingene" :lol: men heller holde deg til ditt eget tempo og kanskje lommeboken og har en finger med i spillet. Det er vel ikke slik at du skal gjøre båten din ferdig på trass men i ro og mak med mange koselige stunder

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Du må ikke gi etter for presset fra dissse "gamlingene" :lol: men heller holde deg til ditt eget tempo og kanskje lommeboken og har en finger med i spillet. Det er vel ikke slik at du skal gjøre båten din ferdig på trass men i ro og mak med mange koselige stunder

Joa, men tempo mitt har vært litt labert i det siste. (skulle vært sjøsatt i sommer egentlig)

Jeg skal ihvertfall ro fra dem :lol: (ref. roingen på Skjærhallen) det gikk visst ikke noe særlig. :wink:

Skulle hvert på sjøen sist sommer jeg og men ferie, motorbytte etc. kom i veien så da får det heller vente til denne sommeren, ja og skjærer det seg får jeg nok heller sitte her på båtplassen ogf slenge "sure"bemerkninger da det jo tar på humøret. Et prosjekt som ditt tar tid og ta er det viktig at man "koser"fremet resultat. Stresses det frem vil du nok ønske båten ditt som en viss kar bor + at mange detaljer ikke blir som ønsket.

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Du må ikke gi etter for presset fra dissse "gamlingene" :lol:

Høøøhhh. Gamlingene du lissom! :wink: Vi bare prøver å holde ham litt i ørene, vi. :crazy:

Jeg skal ihvertfall ro fra dem :lol: (ref. roingen på Skjærhallen) det gikk visst ikke noe særlig. :wink:

Da har du fått plass på ro-laget til sommeren! Det er bare å legge seg i trening, i tillegg til båtbyggingen altså! :nono: Hvem de 2 andre på laget blir, er vel ikke avklart ennå, så det får Jibb følge opp...

Men da vet du at når Skjærhalden Havnefestival går av stabelen, har du å innfinne deg der! :lol:

Det er vel forøvrig like etter treffet i Horten, så det burde gå bra... :wink::smiley:

Enig med deg der, men det er ikke så mye igjen.

Det er selvsagt en del småtteri som ikke vil bli gjort før jeg sjøsetter, men det er av det kosmetiske slaget.

Når jeg først får tatt ett røsk så får jeg gjort mye på kort tid, det handler stort sett om tiltakslyst og den er ikke så lett og finne frem etter jobb.

Så derfor regner jeg med at romjula blir ypperlig, 1 uke fri fra jobb og dame :smiley:

Høøøhhh. Gamlingene du lissom! :wink: Vi bare prøver å holde ham litt i ørene, vi. :crazy:

Da har du fått plass på ro-laget til sommeren! Det er bare å legge seg i trening, i tillegg til båtbyggingen altså! :nono: Hvem de 2 andre på laget blir, er vel ikke avklart ennå, så det får Jibb følge opp...

Men da vet du at når Skjærhalden Havnefestival går av stabelen, har du å innfinne deg der! :lol:

Det er vel forøvrig like etter treffet i Horten, så det burde gå bra... :wink::smiley:

Får vel ta noen kvalifisering heat på treffet i Horten da. Kunne vært morro det...

Ja, håper og kunne delta på Skjærhallen. På festivalen ihvertfall :lol:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...