Batdilla Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Hva skjer 'a? He, he.. tøff jeg og nå som endelig har postet bilder igjen . Driver du bare og fyrer i Refleksen og drar deg i kabinen, eller er det noe konstruktivt på gang? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 20.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Hva skjer 'a? He, he.. tøff jeg og nå som endelig har postet bilder igjen . Driver du bare og fyrer i Refleksen og drar deg i kabinen, eller er det noe konstruktivt på gang? Skjer og skjer...... Vært litt stille nå gitt men jeg får skylde på jobben, det gar vært en del og gjøre der nå før Jul. Jeg har konstruktive planer i allefall skal i gang i romjula for da har jeg fri hele uka (håper jeg) og da står det en del ferdigstilling av halvgjorte jobber. Ellers gjør refleksen nytten, kjekt den gitt. Bare 7 mnd til treff så jeg har dårlig tid...igjen.. men det skal nok gå bra. Ting tar tid, det er helt sikkert Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Se det ja, nu er dilla på ferde Tøff nå, nå som han har presentert så masse i tråden sin Bastard, jeg skal minne deg på det at du må pushe opp ham når det har gått en tid med stillstand i tråden hans Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 20.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Se det ja, nu er dilla på ferde Tøff nå, nå som han har presentert så masse i tråden sin Bastard, jeg skal minne deg på det at du må pushe opp ham når det har gått en tid med stillstand i tråden hans Ja, han er tøff nå Jada jeg følger med på´n, så trygg er han ikke. Bør kanskje gjøre noe sjøl også så det ikke slår andre veien Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 ...Bastard, jeg skal minne deg på det at du må pushe opp ham når det har gått en tid med stillstand i tråden hans :nono: Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Bør kanskje gjøre noe sjøl også så det ikke slår andre veien Hmmmmmm, kanskje jeg skulle oppdatere arbeidslista mi i tråden om perlen, bare for å gjøre deg misunlig Fysjomeg, den var ekkel, jeg har ikke fått gjort såååååå mye Jaja, sola snur nå, og det blir alltid litt lettere å jobbe med båten når der går mot vår....... Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 :nono: Sitat : "Gjør mot andre det du ønsker andre skal gjøre med deg" Det er mye bra i det sitatet der Dilla, ikke sant ? Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 ...Jaja, sola snur nå, og det blir alltid litt lettere å jobbe med båten når der går mot vår.......Ja - og så er det snart julefri så man endelig kan få gjort litt som monner igjen! Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 "Gjør mot andre det du ønsker andre skal gjøre med deg"Tro det, eller ei, men undertegnede er faktisk en av veldig få som dette og lignende sitat ikke gjelder for. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 20.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 hehe...blir nok ikke så misunnelig, men det gir meg ett spark kan hende Jeg har planer om hva jeg skal begynne på men de endres fortløpende men hoved planene er og gjøre ferdig byssa og toalettrommet. Og olje alt sammen, da er det bruksklart for meg også får jeg ta finish etterhvert. Etter det står egentlig uteplass for tur, her har jeg nå nye planer Jeg snekret benker her men de ble for dårlig konstruert fant jeg ut her for litt siden da jeg fikk rivd av en bæring så jeg vurdere nå og rive benkene og bare legge dørk. Så kan jeg heller lage hengslede benker siden, dette er egentlig mere praktisk fordi jeg tror det vil bli trangt mellom benker og motorkassa. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Før du tenker benker, har du bytta spantet ?????j Førsteprioritet ! Sitér dette innlegget Link to post
SeaMaster175 Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Hvordan går det med motoren da? Har den kommet noe vei? M/B Gamla Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 20.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Før du tenker benker, har du bytta spantet ?????j Førsteprioritet ! Det først selvsagt, samt fundament/bedding Hvordan går det med motoren da? Har den kommet noe vei? M/B Gamla Jepp, den står nå under tak hos naboen Jeg må lage bedding først Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 (redigert) I fjor våres hadde vi en unik følgetong om hvordan Bastardens prosjekter tok form. Det ble nesten fyr på motoren. Vi ventet alle i spenning om Treffbåten Fia skulle komme til Hortenstreffet. I stedet ankom du pr, moped. Vi ble alle svært skuffet. Men det var i 2005. Hva skjer i 2006? Kommer Bastarden til Hortenstreffet? Blir det Fia som dukker opp? Nå må du skjerpe deg unge mann. Begynn å jobb med båten! Var Fia et feilkjøp? Hvilke tanker har du får 2006? Hilsen en som gjerne ser deg på sjøen snart. Hvis ikke må Baatplassmedlemmer seile innom Holmestrand slik at du får kjenne ramsalt havluft, tang og tjære. Redigert 20.Desember.2005 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Enjoy Svart 20.Desember.2005 Del på Facebook Svart 20.Desember.2005 Som jeg skulle sagt det selv. La oss få litt ACTION mot våren. Enjoy Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Desember.2005 I fjor våres hadde vi en unik følgetong om hvordan Bastardens prosjekter tok form. Det ble nesten fyr på motoren. Vi ventet alle i spenning om Treffbåten Fia skulle komme til Hortenstreffet. I stedet ankom du pr, moped. Vi ble alle svært skuffet. Men det var i 2005. Hva skjer i 2006? Kommer Bastarden til Hortenstreffet? Ja, det skal gå Blir det Fia som dukker opp? Kanskje det også, vurderer og ta henne med på slep donere Fia som 1´ste premie i lotteriet hehe Nå må du skjerpe deg unge mann. Begynn å jobb med båten! Jada Var Fia et feilkjøp? Neida, var uheldig med utsett da det må ha kommet vann inn eksosen Hvilke tanker har du får 2006? Og bli ferdig med det jeg skal Hilsen en som gjerne ser deg på sjøen snart. Hvis ikke må Baatplassmedlemmer seile innom Holmestrand slik at du får kjenne ramsalt havluft, tang og tjære. Mine svar i rødt. Ellers så har jeg en plast jolle så jeg er helgardert Men jeg ser lysere på det nå, og båt skal det bli til sommeren. Skal ta ett skikkelig røsk i romjula. Følg med utover for oppdateringer Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 21.Desember.2005 Del på Facebook Svart 21.Desember.2005 Bare så for meg en sjøsatt Bastard, tauet rundt i indre Oslofjord av to plastbåter. Geir Frode og undertegnede. Ellers så har jeg en plast jolle så jeg er helgardert Skal ta ett skikkelig røsk i romjula. Følg med utover for oppdateringer Ja, det er best du får opp dampen snart!Husk at Baatplassen's offisiselle M/S Bastard-kontrollkomite' kan dukke opp en plass nær deg til våren også! Vi vet hvor du bor! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Desember.2005 Ja, det er best du får opp dampen snart! Husk at Baatplassen's offisiselle M/S Bastard-kontrollkomite' kan dukke opp en plass nær deg til våren også! Vi vet hvor du bor! Ja det vet dere ja, huff! Skikkelig arbeidspress nå, men det er bra. Trenger disse sparkene bak så jeg får gjort noe. Men for ett vær i dag da, alt er jo glassert av dette regnet som fryser Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 21.Desember.2005 Del på Facebook Svart 21.Desember.2005 Ja det vet dere ja, huff! Skikkelig arbeidspress nå, men det er bra. Trenger disse sparkene bak så jeg får gjort noe. Men for ett vær i dag da, alt er jo glassert av dette regnet som fryser Du må ikke gi etter for presset fra dissse "gamlingene" men heller holde deg til ditt eget tempo og kanskje lommeboken og har en finger med i spillet. Det er vel ikke slik at du skal gjøre båten din ferdig på trass men i ro og mak med mange koselige stunder Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
M/S Bastard Svart 21.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Desember.2005 Du må ikke gi etter for presset fra dissse "gamlingene" men heller holde deg til ditt eget tempo og kanskje lommeboken og har en finger med i spillet. Det er vel ikke slik at du skal gjøre båten din ferdig på trass men i ro og mak med mange koselige stunder Joa, men tempo mitt har vært litt labert i det siste. (skulle vært sjøsatt i sommer egentlig) Jeg skal ihvertfall ro fra dem (ref. roingen på Skjærhallen) det gikk visst ikke noe særlig. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 21.Desember.2005 Del på Facebook Svart 21.Desember.2005 Skulle hvert på sjøen sist sommer jeg og men ferie, motorbytte etc. kom i veien så da får det heller vente til denne sommeren, ja og skjærer det seg får jeg nok heller sitte her på båtplassen ogf slenge "sure"bemerkninger da det jo tar på humøret. Et prosjekt som ditt tar tid og ta er det viktig at man "koser"fremet resultat. Stresses det frem vil du nok ønske båten ditt som en viss kar bor + at mange detaljer ikke blir som ønsket. Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
GeirFrode Svart 21.Desember.2005 Del på Facebook Svart 21.Desember.2005 Du må ikke gi etter for presset fra dissse "gamlingene" Høøøhhh. Gamlingene du lissom! Vi bare prøver å holde ham litt i ørene, vi. Jeg skal ihvertfall ro fra dem (ref. roingen på Skjærhallen) det gikk visst ikke noe særlig. Da har du fått plass på ro-laget til sommeren! Det er bare å legge seg i trening, i tillegg til båtbyggingen altså! :nono: Hvem de 2 andre på laget blir, er vel ikke avklart ennå, så det får Jibb følge opp...Men da vet du at når Skjærhalden Havnefestival går av stabelen, har du å innfinne deg der! Det er vel forøvrig like etter treffet i Horten, så det burde gå bra... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Desember.2005 Enig med deg der, men det er ikke så mye igjen. Det er selvsagt en del småtteri som ikke vil bli gjort før jeg sjøsetter, men det er av det kosmetiske slaget. Når jeg først får tatt ett røsk så får jeg gjort mye på kort tid, det handler stort sett om tiltakslyst og den er ikke så lett og finne frem etter jobb. Så derfor regner jeg med at romjula blir ypperlig, 1 uke fri fra jobb og dame Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 21.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Desember.2005 Høøøhhh. Gamlingene du lissom! Vi bare prøver å holde ham litt i ørene, vi. Da har du fått plass på ro-laget til sommeren! Det er bare å legge seg i trening, i tillegg til båtbyggingen altså! :nono: Hvem de 2 andre på laget blir, er vel ikke avklart ennå, så det får Jibb følge opp... Men da vet du at når Skjærhalden Havnefestival går av stabelen, har du å innfinne deg der! Det er vel forøvrig like etter treffet i Horten, så det burde gå bra... Får vel ta noen kvalifisering heat på treffet i Horten da. Kunne vært morro det... Ja, håper og kunne delta på Skjærhallen. På festivalen ihvertfall Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.Desember.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2005 Ja, har ikke skjedd så mye enda og jeg som skulle stå på i romjula Men jeg må ihvertfall ut og sette opp stativ og pressenning igjen, det gikk over ende i blåsten Også skal jeg hente adapterplata til motoren på Posten, håper bare den passer. Må få fyrt opp igjen uti båten for den er tom for diesel. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.