Jump to content

Prosjekt: M/S Bastard


M/S Bastard

Recommended Posts

Herremann for ein tråd.. Eg har gått frå total fortvilelse til munter oppstemthet over desse 775 innlegga. Heilt vanvittig! Ser at det er fleire enn meg som har prosjekt ståande rundt om kring.. Forstår ikkje korleis de får tid til alt!!

 

Ikkje så enkelt dette her, med ei dame som jobbar når eg har fri og ei lita jente på litt over året som heng i buksebeina på meg når eg skal gjere noko..

 

Men du verden.. Denne tråden.. Den burde vore stifta fast på toppen av oversikten, slik at den ikkje fekk sjanse til å forsvinne!

 

:eek:

Yo mama so fat, when she dances, she makes the band skip..

 

Forland Plattgatter - Olida.

Link to post
Share on other sites

Godt og være tilbake, Lørdags morgen skjedde katastrofen!

 

Hovedkortet i Pc´n tok kvelden grunnet en vifte som streika, og abstinensene har vært plagsom :cryin:

Bestilte nytt HK på Mandag (i går) og fikk sendt det med express :lol:

 

Vel, har ikke fått gjort så mye med båten heller.

Skulle oljet skroget men er plaget med ustabilt vær, noe som irriterer grusomt :headbang:

Jeg går nå og venter på 3 dager med sammenhengende stabilt vær.

 

Pusler litt med innredning i mellomtia.

Og nå lurer jeg på om jeg rekker treffet, ser dårlig akkurat nå :sad:

Link to post
Share on other sites

...Og nå lurer jeg på om jeg rekker treffet, ser dårlig akkurat nå

Virker ikke altfor lovende dette. Spesielt hvis man begynner å lure selv - jfr erfaringer rundt målsatt dato kontra datoen hvor man egentlig ble ferdig (Nekter som regel selv å innse dette før alt håp er ute, og da er det som regel ganske bra gap mellom disse to tidspunkter). Skal ikke ha kjøpt en dyr og bra Sjømann da, så kan du dra på treff med den?
Link to post
Share on other sites

Ja, tia flyr veldig fort!

Har veldig lyst til og få oljet 3 strøk utvendig så er den ferdig. Innvendig er det greit for der gjenstår for det meste finish.

 

Motor skal inn snart.

 

Hmmf, plastbåt :rolleyes::lol:

 

Noen som vet om en båt til en tusenlapp da, som flyter :wink:

Link to post
Share on other sites

Ja, men den er åpen!

 

Jeg skal ringe på en dorry 32 med overbygg til en tusenlapp!

hvis den kan hives på vannet slik den er så er treffet berget!

 

Men. det kan hende jeg er heldig med været. Og hvis jeg orker så blir det jobbing til langt på natt ut Mai.

Da kan det gå :smiley:

Link to post
Share on other sites

Ja, jeg får be Thor om langtidsvarsel! :smiley:

 

Joda, nok og gjøre men hadde håpet på og olje for og jobbe inne i båten mellom strøka!

Forresten så er pentry nesten ferdig :yesnod:

Mangler 2 stk skuffer samt 3 stk dører.

Salongen mangler puter

køya mangler puter (madrass)

Toalett nesten ferdig

 

Uteplassen tør jeg ikke gjøre så mye med før motor er montert.

Benker skal gjøres ferdig samt dørkplater og motorkasse.

 

Hmmm...kanskje ikke så galt alikevel dette da :smiley:

Link to post
Share on other sites

Langtderifra. Dette er fortere gjort enn det du selv tror. Du har jo også sagt tidligere at mye av materialarbeidene skal du gjøre mens skuta ligger på vannet.......

 

Du sier selv at uteplassen skal du vente med til motor er på plass. Hvorfor det ? Det som er viktig er at du alltid skal ha muligheten for å heise ut motor uten å måtte demontere alt/deler av innredning, slik at jeg ser det ikke som problem å påbegynne dette nå ?

Link to post
Share on other sites

Grunnen til dette er spesielt dørkplater rundt motor, mellom benkene skal gjøres ferdig.

Motor kasse må jeg vente med for jeg vet ikke hvor høy motor blir i forhold til dørken enda.

 

Ja, mye skal gjøres av listing og finsharbeid til høsten vinteren igjen.

Samt en del elektrisk og sånt

Link to post
Share on other sites

Hei Bastard, har du ikke noen form for pressening over båten om dagen, siden du er så redd for lit regn?

 

Jeg rev ned det jeg hadde for en ukes tid siden, men gikk å kjpøte en rimelig pressening som fremforalt var tett og uten slipestøv... La den over toppstangen og bant den langt ut til sidene slik at jeg er forskånet for dugg/ regn.

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Oppdatering med bilder er vel på sin plass.

 

I mangel på godær som nevnt så bygger jeg om litt :rolleyes:

Styreposisjon blir gjort om for det ble vel trangt. Vurderer og rive hele konsollen som kjøleskapet sto i for og få stol på søyle. Blir lettere og integrere førerstol til salongen på den måten.

evt. lager jeg konsollen litt smalere.

 

Tenke litt på det til i morra.

 

Bilde

 

Pentry med kjøleskapet, var jo egentlig greit og flytte dette da.

Jeg er ferdig med og kle reisverket med teakfiner, nesten da. Mangler 4 biter som skal på i morra, og da skal det pusses lett for deretter og få olje.

 

Benkplater skal også lages nye, det er fort gjort

 

Bilde

Link to post
Share on other sites

Hei Bastard, har du ikke noen form for pressening over båten om dagen, siden du er så redd for lit regn?

 

Jeg rev ned det jeg hadde for en ukes tid siden, men gikk å kjpøte en rimelig pressening som fremforalt var tett og uten slipestøv... La den over toppstangen og bant den langt ut til sidene slik at jeg er forskånet for dugg/ regn.

<{POST_SNAPBACK}>

Joda, stativet mitt står fortsatt! Lurte på og legge på pressenning igjen men ideen din var lur.

Spørs om jeg ikke går til innkjøp av lettpressenning jeg også, og spenner den langt ut :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hva med en slik 3x3m paviljong som de selger på f.eks. Sengetøylageret (heter vel ikke det lengre nå men....) Ser at de koster 150 pr. stk. sett en 2-3 stk etter hverandre så har du tak, mulig du må legge en lettpressenning oppå for å være sikker på at alt blir tett. Vurderer selv en slik løsning når jeg skal begynne å lakke båten, det er alt for mye støv i garasjen til at lakering er tilrådelig (og det blir alt for mye arbeid å vaske ned alt også.)

Link to post
Share on other sites

Hva med en slik 3x3m paviljong som de selger på f.eks. Sengetøylageret (heter vel ikke det lengre nå men....) Ser at de koster 150 pr. stk. sett en 2-3 stk etter hverandre så har du tak, mulig du må legge en lettpressenning oppå for å være sikker på at alt blir tett. Vurderer selv en slik løsning når jeg skal begynne å lakke båten, det er alt for mye støv i garasjen til at lakering er tilrådelig (og det blir alt for mye arbeid å vaske ned alt også.)

<{POST_SNAPBACK}>

For min del blir det plundrete da båten er så høy. Lettere med pressenning da stativet mitt står over båten enda

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Meteogrammet for Holmestrand ser OK ut for to dager fremover.

Det er det lengste frem jeg har, men for Vestby ser en utsiktene ut uken.

Og det er jo bare på andre siden av fjorden.

 

Bilde

 

Bilde

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg lakker under presseningen på uansett om det er kl 0700 eller kl 2200... har ikke settt anntydning til noe skjolder eller hvitting i noen av de 10 strøkene jeg har lagt på dollbordene i år!!!

Tvertimot har regnet sørget for at det ikke er noe støvproblem nå i det siste.

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Hvor finner du disse metogrammene Lars H ?

http://kilden.met.no Men det er passordbeskyttede sider, så -sorry!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...