Jump to content

Prosjekt: M/S Bastard


M/S Bastard

Recommended Posts

Ja, båten følger med :wink:

Greit det, bastard30000, ikke noe problem - asken etter en 23' sjekte har plass i en bærepose........ :lol:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

....Bare se altså...bare se....bare..

Bare se, men ikke røre.... Right?

 

Eller:

 

LØP OG KJØP?

 

Nei, er enig med de som har uttalt seg i samme retning - gjør deg selv en tjeneste og ikke dra på deg flere prosjekter nå. For mye ugjort kombinert med stor innsats over lengre tid kan i verste fall medføre at du en vakker dag finner ut at du går lei (Hvor nå merkelig det kan høres ut) og finner ut at du ikke gidder noe mer av hele greia. Vår hovedinteresse nummer 1. Det er det ikke verdt. Du kan trygt ankomme treffet i hva som helst - den som kommer sent, kommer godt. Blir det ikke i år, blir det neste år.

Link to post
Share on other sites

Joda, men dette er ikke ett prosjekt!

Skal bunnsmøres og ikke noe utover det. Bør pusses som selger sa, men ikke en nødvendighet.

Båt i denne prisklasse er lettsolgt i løpet av sommeren.

 

Jeg må bestille en original flexikobling som hører til gearkassen på Bastarden og det tar jo litt tid.

Og så er det noe ekstra som dukker opp når man holder på med båtbygging som tar tid.

Han som skal bygge om dieseltanken min er øyeoperert så han får ikke sveiset før i juni en gang :headbang:

Motor innstallatøren min (kompis) har masse og gjør på jobben (båtsenteret) så ting har ikke gått som planlagt.

Jobber på taket hos naboen (skulle vært ferdig til 17mai) men han som skal fjerne de gamle platene har god tid :rolleyes:

 

Litt motgang kan man si, så da er 4500 peanuts for litt båtglede.

Kontanter er ordnet til bastarden så jeghar penger til det som skal gjøres!

Link to post
Share on other sites

- gjør deg selv en tjeneste og ikke dra på deg flere prosjekter nå. For mye ugjort kombinert med stor innsats over lengre tid kan i verste fall medføre at du en vakker dag finner ut at du går lei (Hvor nå merkelig det kan høres ut) og finner ut at du ikke gidder noe mer av hele greia.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Hrmmffff, følte meg truffen av dette med prosjekter. For tre dager siden fikk jeg nyss om Furuholmen konstruksjon som skal selges i Oslo, salongbåt på 40 fot :rolleyes::rolleyes::rolleyes:

 

 

En annen ting Dilla, dette med å dra på seg flere prosjekter og råd fra deg. Er det helt riktig av deg å råde andre ? Synes jo å se at du drar på deg visse saker og ting :eek::eek::rolleyes::wink:

Link to post
Share on other sites

Hmm... Okay. Men skal du krølle deg rundt toftene da, når du skal køye for dagen på treffet? :confused:

 

Må sikkert ha telt uansett. Tenk om du isteden satset på kun telt og brukte de 4500 peanuttene på :drink:? Det blir mange :drink: det... Og ikke noe bryderi med verken klargjøring eller salg av båten. Tiden du sparer på dette kan du heller bruke på Bastarden. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Må jo nevne da at sjekta skal gis bort.

 

Har da kun 2 båter.

Kjekt og kunne dra ut og fiske litt når man blir lei.

 

Men uansett. Til ferien skal den være klar ihvertfall.

 

Spørsmål.: er det noen ulemper med og montere motor i båt på vannet?

Lurte på om dette var en ide da det er tilgang på kran i byen.

 

trer selfølgelig inn akslingen først. Jeg har sleperor så det kan settes på når jeg ligger med hekken inn mot brygga

Link to post
Share on other sites

Hvordan båt har du vært å sett på? Nå er halve Båt-Norge nyskjerrig!!

Hei Astor!

 

:lol: Det var denne.....

Bilde

han gikk glipp av, idag! :lol:

 

Hilsen,

Båtspeider i Fredrikstad

:smiley:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Jo, dette er en 24 fot tradisjonell hyttesnekke med en marna bensin.

Selger(e) er et ektepar i 50 årene.

Har vært på brukt siste tre år, men de har bare bunnsmørt og tettet med litt farm.

trutner etter en uke. Tar inn litt vann hele sommeren men det er trebåt dette så det er heg vant med.

 

Trenger ikke krølle meg rundt toftene i den Dilla.

 

 

Den som Walter kikket på er forkastet, var ikke verdt titten engang

Link to post
Share on other sites

...Hrmmffff, følte meg truffen av dette med prosjekter. For tre dager siden fikk jeg nyss om Furuholmen konstruksjon som skal selges i Oslo, salongbåt på 40 fot

Furuholmen er lekre saker. Vel å merke hvis det er ekte vare, og ikke noe folk kaller for Furuholmen av gammel vane. Da blir saken en helt annen. Tror jeg...

...En annen ting Dilla, dette med å dra på seg flere prosjekter og råd fra deg. Er det helt riktig av deg å råde andre ? Synes jo å se at du drar på deg visse saker og ting

Yepp - jeg snakker derfor av egen erfaring. Ikke det at jeg på noen som helst måte vil innrømme at jeg har tatt meg vann over hodet - det er bare det at det er ikke nok timer i døgnet til at jeg rekker med Princess'en, Sjømann'en og Selco'en, i tillegg til Dillebua, verandaen, fontenen som er under prosjektering, og alt det vanlige av litt mer triviell art. Og når jeg først har anskaffet meg det, er det ikke snakk om å gi opp å selge det. Da får det heller ta litt lengre tid.

 

F!@x'en og! Der brant Petter Solberg seg. Noe duglig og :headbang:. Numret før røkvarslerene fyrer igang. Ny rekord i å brenne pizza. Uten tvil. Får gå å spise den opp da.

Link to post
Share on other sites

Der ser du Dilla, man må ha flere prosjekter!

Har man bare ett så er det veldig lett og gå lei.

 

greit og få tankene på andre ting innimellom.

Jeg kunne slått opp telt seff, men jeg er ikke noe telt menneske!

Sitte på huk samme hva man foretar seg er ikke noe for meg.

Alternativet er og kjøpe seg felt telt på Qxl da :lol:

 

Jeg skal ned og se på båten i morra tidlig før jeg drar på jobben.

Bilde kommer

Link to post
Share on other sites

Nei, er enig med de som har uttalt seg i samme retning - gjør deg selv en tjeneste og ikke dra på deg flere prosjekter nå. For mye ugjort kombinert med stor innsats over lengre tid kan i verste fall medføre at du en vakker dag finner ut at du går lei (Hvor nå merkelig det kan høres ut) og finner ut at du ikke gidder noe mer av hele greia. Vår hovedinteresse nummer 1. Det er det ikke verdt. Du kan trygt ankomme treffet i hva som helst - den som kommer sent, kommer godt. Blir det ikke i år, blir det neste år.

<{POST_SNAPBACK}>

Det er bare sunt med flere baller i lufta og kunne tenke på andre ting. En båt fra eller til i denne prisklasse spiller vel ingen rolle. :fishing:

 

 

Hrmmffff, følte meg truffen av dette med prosjekter. For tre dager siden fikk jeg nyss om Furuholmen konstruksjon som skal selges i Oslo, salongbåt på 40 fot :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:

Noe kan du vel røpe om denne Furuholmen? Vrak, eller Nesten vrak, eller pen båt? :yesnod:

Link to post
Share on other sites

...Det er bare sunt med flere baller i lufta og kunne tenke på andre ting.

Joda - må innrømme at når jeg tidvis har vært dritt lei Sjømannen, da dukker Selco'en opp i tankene igjen, for da er det lenge siden jeg har jobbet på den. Og nå blir det enda bedre. Er jeg lei Sjømannen, da kan jeg tenke på Selco'en. Er jeg lei den, kan jeg tenke på Aquaquick'en som jeg ennå ikke har rukket å pakke ut siden jeg kjøpte den brukt. Oppussing av tofte, aktervegg, generell shining. Er jeg lei også denne, kan jeg nå tenke på Princess'en. Og blir jeg lei Princess'en, da kjøper vi en båt til. Jo, det virker det. Det tar bare så himla lang tid før hele flåten er slik man kunne tenke seg at den var. Er det riktig å se fram til man er pensjonist montro - med hele dagen tilgjengelig - hver dag? :confused: Kanskje kjøpe opp noen ekstra prosjekter for å sikre at dagen som pensjonist blir benyttet hensiktsmessig?
Link to post
Share on other sites

Noe kan du vel røpe om denne Furuholmen? Vrak, eller Nesten vrak, eller pen båt? :yesnod:

<{POST_SNAPBACK}>

Beklager, men jeg røper ikke noe, da "agenten" formidler denne. Jeg står som søker etter slike båter :wink:

 

Båten er original, med originale detaljer overalt, med de klassiske materialene disse båtene er bygget i, samt at båten er gjennomgått restaurering de senere år, men mye gjenstår......

 

Høy prisklasse? Yepp :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Fordelen er jo at man aldri blir ferdig.

 

For meg hadde det vært kjedelig og ha en båt man ikke kunne gjort noe med. Deilig innimellom men alikevel...må liksom ha noe og gjøre :yesnod:

 

Men bare for og nevne det! Jeg SKAL IKKE ha ett nytt prosjekt.

Hvis det er som selger sier så er det bunnstoff og uti med den, klarer nok sikkert ikke og la være ig finne på noe men jeg har jo en del saker og ting liggende.

 

Når Bastarden ligger på vannet skal snekka opp eller selges.

Muligens shine den opp for og få en høyere pris.

 

Alt dette med forbehold om evt. kjøp selvsagt

Link to post
Share on other sites

Spørsmål.: er det noen ulemper med og montere motor i båt på vannet?

Lurte på om dette var en ide da det er tilgang på kran i byen.

<{POST_SNAPBACK}>

Bare om du ikke må bolte fast motorfundamentet fra ytersiden eller montere nytt kjølevannsinntak. :wink: Jeg byttet motor mens båten lå på vannet i fjor uten problemer. Gjorde det midt i fellesferien. Føltes unektelig som å skyte spurv med kanon når 250kg motor ble løftet ut og inn med mobilkran!

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Bare om du ikke må bolte fast motorfundamentet fra ytersiden eller montere nytt kjølevannsinntak.  :wink:  Jeg byttet motor mens båten lå på vannet i fjor uten problemer. Gjorde det midt i fellesferien. Føltes unektelig som å skyte spurv med kanon når 250kg motor ble løftet ut og inn med mobilkran!

<{POST_SNAPBACK}>

Nei, inntak byttes før den går på vannet!

 

Motorfundament er tenkt til og festes på tre spantepar.

Link to post
Share on other sites

Motorfundament er tenkt til og festes på tre spantepar.

<{POST_SNAPBACK}>

Måtte bygge om fundamentet hos meg. Største jobben ble p.g.a. manglende strøm på brygga bilkjøring ! :lol: All bruk av el-verktøy måtte foregå hjemme. Ble 10-12 turer mellom havna og hjemme hver dag mens det sto på.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...