Jump to content

Forhandlere som tar båt i innbytte?


ibizafan

Recommended Posts

Jeg lurer på vilke båtbutikker som tar båter i innbytte jeg skulle gjerne hatt meg større båt til neste sommer, men får ikke solgt den jeg har , navette s540 med 115hk suzuki båt og motor 2006 mod

jeg er ute etter vilke båtbutiker som tar innbytte ønsker å bytte inn nå i høst.

BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZA
SLANKE OG ELEGANTE
GÅ MYKT FINT SJØEN.
obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha

Link to post
Share on other sites

Alt handler om riktig pris. Tror bortimot alle seriøse båtfirma tar innbytte under de rette betingelser. Men de skal drive butikk, dvs. tjene både på nybåten og innbyttebåten. Ser at du bor i Kristiansund. Er det ikke et båtfirma der som heter Normarin? Ellers har du Gridsvåg Båt & Motor i Lesund. I Molde er Elvsaas Båt & Fritidsenter den store båtforhandleren, vet at de tar innbytte. Aktuell Marin i Molde driver med formidling og bruktbåtsalg. Regner med at du har prøvd Finn. Hva med lokalavisene Tidens Krav og Romsdals Budstikke?

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Link to post
Share on other sites

Tror nok du er litt på villspor her `roesok`. Det er nok mange seriøse båtforhandlere på Østlandet, men har vel ikke truffet på noen ennå som tar innbytte i den størrelse som `navette` nevner. Kun kommisjon, som oftest resulterer det i at båten blir liggende usolgt i lange tider. De prioriterer selvfølgelig sitt nybåtsalg, som går "så det suser". :yesnod:

 

p.s. Mulig det er andre forhold andre steder i landet.

Link to post
Share on other sites

Er litt usikker hva chagall her mener. Navette 540 er vel en 18' bowrider tar jeg ikke feil; og det er da vel mange båtforhandlere som kan ta innbytte på en slik? Det er nok vanskeligere med innbytte om det er snakk om marginale mellomlegg på ny båt, men om navette har tenkt å slå til med båt i millionklassen så tenker jeg forhandlerene er mer velvillig innstilt. Men igjen; alt handle om riktig pris. Om direkte innbytte er vanskelig, hva med kommisjonssalg?

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Link to post
Share on other sites

Kjøpte ny båt på båtutstillingen på Lillestrøm i våres og da tok forhandler min båt i innbytte (usett!) og til avtalt/fast pris. Det var i mitt valg å enten gi ham båten som delbetaling eller selge den selv privat, m.a.o. var jeg garantert å få solgt båten og til garantert pris. Jeg solgte båten privat! Pris ny båt 250' og innbyttepris 125'.

Bør legges til at jeg hadde en White Shark i god stand i innbytte og dette var/er en lettsolgt og attraktiv båt i markedet. Vil tro at Navette er noe mindre kurant/mindre kjent og markedet for salg av båter ikke er ideelt nå på høsten.

Kjøpte ny båt Morgan5250 gjennom MC og Fritidssenteret på Kongsberg(!). De selger Morgan og Ibiza. Seriøs forhandler som kan anbefales.

 

Alternativt kan du høre med Seahorse Marina (selger Ibiza, White Shark, Ryds, Buster, Zodiac og Wiking) utenfor Tønsberg, snakk med Tom Petter Hattestad, innehaver og førsteklasses fyr (i mine øyne). Har også kjøpt båter av ham og gjort innbytter - også usett.

 

Så, joda, det finnes båt/båtutstyrsbutikker som driver seriøst og som jeg tør anbefale andre å bruke! :yesnod:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Er ikke i tvil om at det finnes seriøse båtforhandlere på Østlandet. (Har ikke sagt noe annet.) Takker ellers `Mouche` for tipset om Seahorse Marina.

Når det gjelder `navette`med sin båt/motor (antall salgspris ca: 200.000,-) er det klart at han er et interessant objekt, hvis han er ute etter båt i millionklassen. Som jeg nevnte i mitt forrige innlegg , så har jeg liten tro på kommisjonssalg.

Link to post
Share on other sites

(Har ikke sagt noe annet.)

 

Og jeg har ikke sagt at du har sagt noe annet! :wink:

 

Spøk til side, det kommer mange innlegg rundt i forumet som "hevder" at båtbransjen kun består av upålitelige skurker og det er nok sikkert noen av de, men min erfaring er at bildet er noe mere nyansert og da synes jeg at "æres den som æres kan" og at det er fint om vi ale også tar med oss og informerer hverandre om de gode opplevelsene.

 

Hadde ellers vært fint om trådstarter ville dele noe mere av sine tanker med oss m.h.t. om/hva han vurdere å kjøpe, prisområde, geografi betyr en del da i mine øyne er det viktig å ha et forhold til selger/forhandler etter at båt er kjøpt osv osv

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Navette 540 er vel en 18' bowrider tar jeg ikke feil;

Skjærgårdsjeep. ligg på finn.

 

****Men hvor er det blitt av svaret jeg postet til navette........ slettet eller har det han/du hatt postet to tråder.....?***

 

Beklager fant det/den, er to makene tråder fra navette. innbytte av båt

Hvorfor 2 like tråder..

Kanskje vært smart å moderert de sammen?

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...