Jump to content

225 - 300hk Diesel påhengsmotor

Honduras

Recommended Posts

Her er noen som tenker nytt: Megoutboard

Så da er det bare å være på jakt etter ett Mercury 3.0 undervannshus.. :cool:

Dersom man har en merc med ødelagt powerhead, kan man da ta inn en slik "bytteblokk" uten å betale HK-avgift? (jeg snakker om lovlig nå, er klar over at det går ann å smugle det inn hvis man ønsker å være kjeltring :wink: )

Det skal bli interessant å se hva vekta ender ut på i andre enden av samlebåndet. Den estimerte vekta på 330kg for 2,3 literen er absolutt spiselig. Litt interessant at de ikke estimerer reell effekt, kun effekt tilsvarende en 225hk 4-takt bensin... Og som alltid, hva kommer prisen til å ligge på, mon tro?

Har lekt med tanken om å bikke Mercruiser 116hk på høykant, endre til spylesmøring og bolte sammen med Bravo 1, samt skru på en 2-aksla outboardinnfesting. Men så fant jeg en båt med dieselinboard i stedet.

Legg merke til at de trenger investorer. Om noen er huggsikre på at dette fremtida, så hvorfor ikke?

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Italienske Ruggerini har jo prøvd dette for endel år siden *snip*

Mener å huske at en 25 hk veide ca: 115 kg.

Problemet er vel å få ned vekten på en diesel utenbords i første omgang. Som sagt, meget interessant. :yesnod:

Sitter på en ruggerini brosjyre her over F-20, 15hk på propell ved 3600rpm, dreimoment 37nm ved 2400rpm, vekt 81kg

Men var absolutt en grom 2.3liter det der. :flag:

Similar Performance to 300HP four stroke, Uses 8 gallons of Fuel Per Hour.

Hva bli 8gallon i liter?

Og hvor mye bruker ca bensin 300 hesterne i forhold ca?

Noen som vet ca pris på de M.E.G vision motorene?

fant noe her http://www.speedwake.com/upload/showthread...?threadid=52154

Redigert av KenBjork (see edit history)
Similar Performance to 300HP four stroke, Uses 8 gallons of Fuel Per Hour.

Hva bli 8gallon i liter?

Amerikanske rommål

1 US gallon (flytende varer) = 4 US quarts = 3,7854 liter

1 US quart (flytende varer) = 2 US pints = 0,9464 liter

1 US pint (flytende varer) = US gills = 0,4732 liter

1 US bushel (tørre varer) = 35,24 liter

8 US gallons = 30,28 liter.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Om vi har noen i forumet som i stedet for hjerner har fått vinkler og stjerner (les: jobber i forsvaret...), kan vi kanskje gå sammen og bestille sånne gjennom vedkommende?

:wink:

Evinrudes multifuel-motorer fås med både jetnav og propellnav. Avbildet er med jet. Kanskje ikke helt i tråd med samfunnets holdninger, men tenk å kunne pisse på tanken? Det viktigste til helgeturen blir å ta med øl, og portapottin kan pensjoneres en gang for alle...

Hmm, hva koster en sånn tro?

:lol:

baatplassen.no

Om vi har noen i forumet som i stedet for hjerner har fått vinkler og stjerner (les: jobber i forsvaret...), kan vi kanskje gå sammen og bestille sånne gjennom vedkommende?

:lol:

... er usikker på om din metode med først å fornærme vedkommende for så å be om en persolig tjeneste er den jeg foretrekker når det gjelder å drive bizniz... men hva vet vel jeg.. :lol:

... er usikker på om din metode med først å fornærme vedkommende for så å be om en persolig tjeneste er den jeg foretrekker når det gjelder å drive bizniz... men hva vet vel jeg.. :lol:

Om noen i Forcen faktisk distribuerte sånne til det private markedet, ville de nok ganske fort få andre bekymringer enn hvordan en eventuell hjerne skulle dokumenteres.

:yesnod:

baatplassen.no

• 1 år senere...
  • 4 år senere...
  • 8 år senere...

Nå har vi kommet til 2021 og litt har iallefall skjedd når det kommer til 300 hk diesel påhenger.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...