Jump to content

Hva Er Dette?

roaldbj

Recommended Posts

Dersom noen vet hva dette er, kommer neste spørsmål om kort tid:

Helt hva det er hakke jeg noe peiling på.....men med den stigningen på propellen gjetter jeg på at det er noe som blir drevet av båtens fremdrift ( ihvertfald ikke noe fremdrift )....noe slags aggregat eller giver til noe ??

Arne Kjetil

Dette er en Tristan 301 fra rundt 1985 .Tristan 300 er ikke en lukket båt men har en liten kalesje akter.Det er riktig at båten er et smykke.og så vidt jeg kan erindre er det levert ca 5 stk av denne til Norge.Hadde selv byggenr. 27 fra 1985 Tristan 301 har 2 styreposisjoner en inne og en ute på akterdekket.

Redigert av Quantum (see edit history)

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

• 3 uker senere...

Jeg kan like godt avsløre hemmeligheten. Det VAR en slik anordning som roaldbj antyder, beregnet på skylling av kjølevannsystemet på påhengere. Jeg fjernet stålbøylen og "blindhetten". Den modifiserte, avbildede utgaven bruker jeg til å gjennomspyle luftingen fra septiktanken. Setter bare "hetten" over skroggjennomføringen på utsiden av skroget og setter på vanntrykket. Effektivt når ikke slangen passer til gjennomføringen!

• 3 uker senere...
Her er det varmt !

Dette er deler av forbrenningskammerne i en Small Block Chevrolet. 350CID antagelig med 72CC topper.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...