Jump to content

Hva Er Dette?


roaldbj

Recommended Posts

Girhus baugpropell?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Men går ikke ledningene til et eller annet instrument, eller er de frakoblet?

 

Ledningene er kuttet ca 10 cm utenfor bildene, noen instrumenter finnes ikke.

Skovlen sitter der.

 

Målet med å legge ut bildene her er å se om noen kan hjelpe å finne produsent og type slik at jeg kan finne instrumenter som passer.

 

Og ja det er en skikkelig god idè å sette de på plass igjen før sjøsetting....

Link to post
Share on other sites

#751 Stengekran for diesel?

 

Og med det samme vi er igang. Hva er dette (maritimt)?

 

hmm.jpg

 

Lars H. :flag_bp:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Da kommer jeg ikke lenger med den "kranen" din eller hva det nå er. Men kan det være en overtrykkventil?

 

Det som er på bildet mitt, er nok i sjøen (bildet er tatt på land) og det vokser ikke. Snarere tvert imot!

 

hmm2.jpg

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Her en litt spesiell sak. Også her fra havet, nærmere bestemt Sydishavet!

 

hmmm4.jpg

 

Lars H. :diving:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Kan ligne på ei hval øre ?

Jeg synes selv det ligner mer på Winston Churchill, men du har helt rett. Jeg er imponert. Det er det indre øret til en blåhval.

 

Her fra andre siden:

 

hmmm6.jpg

 

Det hører med til historien at det er tatt med hjem av min far som jobbet en periode før krigen som telegrafist ombord på hvalkokeriet

Hektoria i Sydishavet. Så den hvalen som dette har tilhørt er flenset og kokt ombord på koka Hektoria og sannsynligvis også skutt av

hvalbåten Hektor 5!

 

hektor.jpghektoria.jpg

 

Lars H. :cheers:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...