Teerex Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 what's this ? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Jorg-1 Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 (redigert) Aksel i impellerpumpe...... Ser ut som en VP pumpe. Redigert 7.November.2007 av Jorg-1 (see edit history) Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
roaldbj Svart 7.November.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Overføringsaksel på baugpropell fra elektromotor til baugpropellene. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Aksel i impellerpumpe......Ser ut som en VP pumpe. impellerpumpe ja, men ikke akkurat fra en VP men de bruker kanskje ITT Jabsco de også ? Den er fra en Mercruiser VM diesel. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
SveinHa Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Akkurat en slik havarerte jeg på Perkinsen min i sommer Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Teerex Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 (redigert) Akkurat en slik havarerte jeg på Perkinsen min i sommer Noe som skjærte seg da ? Med det samme vi har ekspertisen her: Hvorfor var dette lokket montert med tekstsiden inn mot impelleren? Og skal den andre siden være så ruftlete ? Redigert 7.November.2007 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Lars H. Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Hei. Montro hva dette detaljbildet viser? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Ben Sin Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 (redigert) Kan det ha seg at den har blitt snudd opp gjennom årene? Ben Sin (den var til teerex.) Redigert 7.November.2007 av Ben Sin (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Kan det ha seg at den har blitt snudd opp gjennom årene? Ben Sin Kanskje de syns den andre siden var for ujevn. Glemte å sjekke lokket på min nye pumpe i farten, den er ikke her hjemme. Den gamle var defekt (kollisjonsskadet..). Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Lars H. Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 (redigert) Hvorfor var dette lokket montert med tekstsiden inn mot impelleren? Og skal den andre siden være så ruftlete ? Jeg går ut fra at det er den siden som vises på det nederste bildet som opprinnelig har vært inn, men pga. korrosjon(?) er det blitt snudd i stedet for å bli byttet ut? Lars H. obs, her var jeg for sent ute, men jeg er enig med de to andre ovenfor. Redigert 7.November.2007 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
m/s draugen Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Hei. Montro hva dette detaljbildet viser? Lars H. spline/splain,eller hvordan det nå skrives......... Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 (redigert) Jeg går ut fra at det er den siden som vises på det nederste bildet som opprinnelig har vært inn, men pga. korrosjon(?) er det blitt snudd i stedet for å bli byttet ut? Lars H. obs, her var jeg for sent ute, men jeg er enig med de to andre ovenfor. Fullt mulig, men jeg syns det så ut som ujevn støping mere enn korrosjon. Men skal dra og hente den nye pumpa og sjekke lokket der omgående Men teksten skal iallefall være ut: Redigert 7.November.2007 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
index Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Lars H: Det er nok akslingen inne i impellerpumpa. Ser ut til å være for samme type impeller som jeg har . Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
SveinHa Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Noe som skjærte seg da ? Koblingen mot motoren ble utslitt pga. manglende smøring: Lokket ditt er nok snudd for å bruke det en gang til, det så jo rimelig tøret ut på rettsiden. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Lars H. Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Lars H: Det er nok akslingen inne i impellerpumpa. Ser ut til å være for samme type impeller som jeg har . :yesnod: Det er fra impellerpumpen på en Yanmar 4JHE Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
hifo Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 det kan jo ikke være støpefeil heller da gropene er der gummien på impelleren har ligget imot.. lite sansynlig at en støpefeil hadde blitt sånn. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Lars H. Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Impellergåten min var nok for lett, men hva i all verden er denne (skadete) delen? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Avmønstret4 Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Noe som skjærte seg da ? Med det samme vi har ekspertisen her: Hvorfor var dette lokket montert med tekstsiden inn mot impelleren? Og skal den andre siden være så ruftlete ? Denne er garantert snudd for ikke så lang tid siden. Kanskje for 2-4 år siden el.lengre. Den slitte siden er identisk med hvordan min var på min forrige motor, dvs 27 år gammel motor Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Denne er garantert snudd for ikke så lang tid siden.Kanskje for 2-4 år siden el.lengre. Den slitte siden er identisk med hvordan min var på min forrige motor, dvs 27 år gammel motor Motoren er fra -98 og den kan sist ha blitt snudd i -02, så max 4 år har den stått rett vei. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Avmønstret4 Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Da kan det jo virke som om lokket har fungert som anode.... Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 7.November.2007 Link til dette innlegget Svart 7.November.2007 Impellergåten min var nok for lett, men hva i all verden er denne (skadete) delen? Blir litt gjetning dette! Klo-kopling for drift av din tilsynelatende utette vannpumpe? Tenker da på rustfargen på enden av kamakslingen i bånn av "styringsshullet?" Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 (redigert) Da kan det jo virke som om lokket har fungert som anode.... ja her er det nye lokket, glatt som ei barnerompe (er vi O.T. nå tro ?): Redigert 8.November.2007 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Avmønstret4 Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Ja der ser du. Men for at dette ikke skal bli O.T kan du jo bare zoome inn på det til høyre, og spørre hva er dette? Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Lars H. Svart 8.November.2007 Link til dette innlegget Svart 8.November.2007 Impellergåten min var nok for lett, men hva i all verden er denne (skadete) delen? Blir litt gjetning dette! Klo-kopling for drift av din tilsynelatende utette vannpumpe? Tenker da på rustfargen på enden av kamakslingen i bånn av "styringsshullet?" Men det har noe med vann å gjøre. Her bilde av den delen som var skrudd ned i hullet. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.