Jump to content

Hva Er Dette?

roaldbj

Recommended Posts

Jeg tror vi klarer flere temaer samtidig. Jeg har vandret endel omkring i havna vår og kommer nok til å legge ut noen bilder på denne tråden etter hvert.

Jeg tror mange ser hva som er omlag midt på dette bildet. Men hvorfor er det bygd ut en avstand mellom skroget og gjenstanden?

Kan det være fordi sinkanoden ikke skal komme i kontakt med bunnstoffet på skroget ?

Kan det være fordi sinkanoden ikke skal komme i kontakt med bunnstoffet på skroget ?

Jeg har stilt dette spørsmålet i mange år, men jeg har aldri fått noe godt svar. rem har vel vært innom teorien om at avstandsplaten gir større arealtilknytning mellom anode og elektrolytt. Jeg har så langt ikke funnet noen godt svar i bibelen til Everett Collier. Jeg lurer på hva forsikringsselskapene sier, eller rettere deres takstmenn? Har de rkunnskap om dette spørsmålet?

Her er en som ingen har gjettet på enda...
Kanskje på tide med et hint...

... eller kan det være et av gummielementene i en fleksibel akselkobling?

Edited by SveinHa

Jeg er svært imponert over kunnskapsnivået til SveinHa.

Det er nesten slik at jeg skulle ønske at du hadde en egen tråd her på BP hvor du kunne utvikle synspunktene videre.

Eksempelvis synes jeg det er spennende å lese kommentarene om eksosutslipp fra fritidsbåtene.

Legger ut bilder med forskjellige løsninger: Det er jammen ikke lett å se med det blotte øyet hvilken båt som har den beste løsningen av eksosutslipp?

hvaerdette4.jpg

hvaerdette8.jpg

hvaerdette7.jpg