Jump to content

Å montere power trim på Mercury 45Hk -87?


kjetilkl

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg ringte Oslo Marineservice og spurte om var det ville koste å montere power trim på min 45Hk (oppjustert til 50Hk) Mercurymotor fra 1987. Svaret var "Glem det!!" Ny power trim koster visst 40000,- og brukt var heller ingen vits da det måtte masse ombygging til og bytting av kontrollbokser etc.

 

Stemmer det virkelig at det skal være så håpløst å få ettermontert en power trim? Og at ikke en noenlude mekkekyndig person kan installere en brukt power trim om det dukker opp?

 

Kanskje det kan være lønnsomt å bestille slikt fra utlandet tro?

 

Mvh Kjetil

Link to post
Share on other sites

Synes 40 000 var og ta i litt, kan aldri tro det koster så mye..... Det greieste er jo bare og selge motoren og kjøpe en med powertrim da, skal gjøre det selv.

Men skal du bygge om, så må du ha selve powertrimen, som de fleste brukthandlere skal ha blodpris for, fikk et tilbud til min, 3500kr! I tillegg må du, som de sier, ha en kontrollboks med powertrim-bryter

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Jeg hadde en tohatsu 70hk 1987 mod for ett 2-3år tilbake, jeg tenkte samme tanken.

Fant flere brukte PT for den motoren på finn.no, og ringte på prisen, men det var så styggdyrt syntes jeg at jeg ga blanken i det. Mener jeg fikk priser fra 5000 til 7-8000 tusen.

Og ja hadde jeg gått til innkjøpt hadde det vært en smal sak å montere det.

 

Men man får jo kjøpt no som heter cmc powerlift, men vet ikke prisen på det. (noe i den du, skal google litt)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...