nimbuster Startet 9.November.2007 Del på Facebook Startet 9.November.2007 (redigert) Stormen begynner å gjøre seg gjeldende også her på østlandet nå. Ser at det meldes 20 m/s på NRK nå, mens det på TV2 melder 22 m/s, vesentlig i ytre Oslofjord. Men med nord-nordvestlige vinder blir jo ikke vannstanden høyere. Oppfordring går til alle båteiere: Ta dere en tur ned i båthavna for å sjekke fortøyninger, pressenninger og stativ, at alt er i orden med din båt og andre sin.....! Kan jo være greit å ta en titt på alle jollene som ligger rundt om nede i havna også. Det er ikke så mye vind ute nå, men den skal øke på utover dagen. Redigert 9.November.2007 av nimbuster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 9.November.2007 Del på Facebook Svart 9.November.2007 Er det ventet mere vindvær? Jeg våknet av vinden rundt 05.30 i dag, men nå er det stilnet av. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 9.November.2007 Del på Facebook Svart 9.November.2007 Blåser bra her i by'n , kommer også noen vindkast så huset knaker her . Men trur ikke der er noe værre enn søndag for snart 14 dager sia, men trur det er lurt å ta en tur i havna . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
ELISE 1 Svart 9.November.2007 Del på Facebook Svart 9.November.2007 Jepp Tine, du må nok ha regntøy for å komme ut i båten din i dag. Var nedom før jobb i dsag. Men har stilnet her på eiken nå. Sitér dette innlegget Hanto 24 Link to post
vivvi Svart 9.November.2007 Del på Facebook Svart 9.November.2007 Blåser? Her i Skjeberg hadde jeg trodd det skulle blåst mye mer. Prsenningen over båtene ligger helt rolig så her er det bra. Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Coast Svart 9.November.2007 Del på Facebook Svart 9.November.2007 Jeg kommer rett fra havna nå, etter å ha strammet litt inn på presenningene. Etter å kikket litt rundt i havna så er det nok noen som har en jobb å gjøre med løse presenninger utover dagen.. Noen flagrer skikkelig og en har tatt med seg stativet ned på bakken. Det kan nok bli mer vind enn dette utover høsten/vinteren. Sjekket nettopp en værstasjon i Nordsjøen og der blåste det 68 knop. Sitér dette innlegget Vestlandskutter Fairline Nidelv Marex Hansvik Manzanita Bever Oceanis 323 Zodiac, BB11, First 40.7 NB 8700 Link to post
Hansi Svart 9.November.2007 Del på Facebook Svart 9.November.2007 Vært en runde og sjekket havna. Ser bra ut. Noen få løse presenninger er alt. Vinden er avtagende. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 9.November.2007 Del på Facebook Svart 9.November.2007 Det trekker litt her i Bamble også, dette er den mest ugusnitige vindretningen for meg i havna, så jeg og fruen fikk oss en liten tur på sjøen i går kveld ved 21 tiden.. Flyttet båten til mere beskyttet havn for nordvesten og jeg angrer ikke i dag.. Ligger nå dieselfyllingen på Stathelle Marina....som er stengt... skal innom og sjekke litt.. Ville unngå dette fra januar i år... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
tuffff Svart 9.November.2007 Del på Facebook Svart 9.November.2007 Stille og rolig i havna hos oss. Nordvesten er gunstig her innerst i Larviksfjorden. Litt sakte og forsiktig bevegelse i flytebryggene bare, og alle presenninger på plass ser det ut til. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 9.November.2007 Del på Facebook Svart 9.November.2007 Jeg synes hekken er ganske nær brygga - eller er det kameravinkelen som "lurer" meg litt? Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 9.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.November.2007 (redigert) Ser ut til at du hadde en stri tørn da Sydvesten! Ikke så mye vind ute nå, men den er iskald. Blir et ikke mer enn dette, er det nesten som falsk alarm å regne..... Redigert 9.November.2007 av nimbuster (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 9.November.2007 Del på Facebook Svart 9.November.2007 Liten oppdatering fra Horten , her blåser det godt . Har vært rundt å hengt på fendere her å der og noen som har ryki en fortøying eller to , mærkelig at det kun er den samme kaffe gjengen her nede .Ser ut som folk flest gir F , har ringt noen å bendt komme og redde båtane sine . Skulle strengt tatt ikke vært nødvendig mener jeg da , folk ser jo at det blåser . Hadde håpet at det løya så mye i ettermidag så vi kunne gått bort i gjestehavna , men det ser vi jo ettervært . Har dere båt på indrehavn i Horten , trur dere bør ta dere en tur å sjekke litt ........ Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Hasla 26 Svart 9.November.2007 Del på Facebook Svart 9.November.2007 Nå begynner det og løye veldig bra i Sarpsborg,etter en meget vindfull natt og formiddag.Har heldighvis båten i hagen.Men måtte justere stativet en del da dette hadde flyttet seg litt.Ellers så syntes jeg det er inntresant og lese hvordan ståa er runt om kring.Mvh Bjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Sydvesten Svart 9.November.2007 Del på Facebook Svart 9.November.2007 Jeg kan love at det var mere en hekken som var nær brygga denne januar sændagen i 2007, hele styrbord side lå inntil utriggeren siden begge utriggere var nesten knekt.... De knakk helt noen dager senere. Begge utriggerene var bøyd, ca. 30 grader og jeg gikk fra klokken ni på morgene og dyttet ned fendere på styrdbord side som ble jaget opp av sjøen hele tiden... Det er sn slik episode som min kone foreviget på bildet... Det ble ikke en skramme på båten, men jeg fikk nok en spyskisk "skramme" på grunn av skrekken for vindens krefter.... bedre å være før var... derfor flyttet jeg båten i går kveld.. Uansett, nå er vinden i ferd mes å løye og jeg har klarert med Stathelle Marina at båten kan ligger der inntill videre siden de ikke har noe salg av diesel for tiden... skal se meg om etter en god vinterhavn i nærheten nå..... siden jeg og fruen trives utrolig godt på sjøen på denne tiden og vil gjerne bruke båten litt utover... har et mål om romjulen og nyttårsaften på Jomfruland... om det blir noe av er usikkert... været bestemmer og der regjerer "vår herre" har jeg hørt. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Lars H. Svart 9.November.2007 Del på Facebook Svart 9.November.2007 dyttet ned fendere på styrdbord side som ble jaget opp av sjøen hele tiden... Det var godt det gikk bra den dagen i januar. Selv har jeg nå endelig fått båten på land, men selv når den ligger utpå, er havnen så godt skjermet at jeg ikke ikke får problemer med fendere som hopper opp. Men hadde jeg ligget slik til som du ligger, ville jeg hatt et par tunge bildekk ombord som da kunne brukes som fendere. Har selv et par slike ombord som jeg bruker når jeg ligger langs fjellet og det stikker ut en stein under vann. Da senker jeg bare dekkene ned i vannet, gjerne to utenpå hverandre. Håper du finner en trygg vinterhavn. Misunner deg som har båten på vannet hele året. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
nimbuster Svart 9.November.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.November.2007 Tror vel vi kan slå fast at dette var falsk alarm......vinden løyet tidlig i etterm. og var aldri i nærheten av 20 m/s i Sonsområdet i hvert fall. Kanskje heller ikke lenger ute....... Men, bedre før var..... Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 9.November.2007 Del på Facebook Svart 9.November.2007 Jeg kan skrive under på at vinden var minst 20m/s her ute på Jeløya. Gullholmen hadde måling på 19m/s kl 09.00 i dag tidlig. Og den målingen har ikke for vane å vise for mye. Det blåste så huset ristet! Det var ganske store bølger i Mossesundet også. Har aldri sett bølgene sprute opp på Alpha-brygga nede ved kanalen før. Det gjorde det i dag tidlig når jeg kjørte over brua. Så det har blåst godt, ja. Heldigvis ligger opplagsplassen der båten min er, godt i le. Så der var det ikke skjedd noe. Men lurer på hvordan det har gått med bryggene og båtene som ligger like ved Verven........ Sitér dette innlegget Link to post
kentandresen Svart 9.November.2007 Del på Facebook Svart 9.November.2007 (redigert) Ligger nå dieselfyllingen på Stathelle Marina....som er stengt... skal innom og sjekke litt.. Nå må du være forsiktig når du skal ut derfra igjen så du ikke dulter borti den "flotte" Albin Vega'en som ligger der . Mer enn en båt som har prøvd å renne meg i senk på vei ut derfra, kan være litt utidige strømmer der noen ganger. Flott båt du har forresten, var der ute for en times tid siden og sjekket fortøyningene mine. Ikke så mye vind lenger, men havnivået er ganske høyt. Redigert 9.November.2007 av kentandresen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 11.November.2007 Del på Facebook Svart 11.November.2007 Det som er overraskende etter det vindværet som var forleden dag, er at svært få ser til båtene sine. Leangbukta har hatt vinden rett inn i opplagsområdet, med det resultat at der er flere titalls båter med presenningsstativer som er gått overende. Enkelte stativer har ramlet over andres, og når det blåser litt som i dag, skader dette presenninger enda mere. Jeg må derfor si meg svært så enig med TineIII mht til at folk har for mye penger, og ikke bryr seg så mye. Greit nok at enkelte kanskje har lang reisevei for å sjekke sine båter, men helt sikkert ikke alle. Utover det kan det nevnes at isen legger seg i Leangbukta. Der har vært en hinne hele dagen i dag, og blir tykkere. Tidligere i dag skulle en seilbåt ut (rundt 40 fot) og sleit litte grann da forskipet ikke "ville lystre" da ishinnen var kraftig nok til at båten ikke helt klarte å svinge. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.