Jump to content

Bavaria 39 Cruiser, mest for pengene i stortest i Seilas


Sydvesten

Recommended Posts

Du får ikke svar i Arvika på mail.

Prøv eieren i Tyskland.

www.comfortina.de

 

Jobber de kun deltid eller i sommersesongen. :wink: Hvis verftet ligger i Sverige så må du sende mail til Tyskland for å få pris i Norge?

 

Båten er kjempefin den, 39 har jeg ikke sett men 42 møtte jeg i Smøgen. Den så flott ut. Lå ved siden av en HR 54. Litt bortenfor en Najad 355. Og til slutt en

Bav 42. Kvalitetsbåter i sjønn forening. Ikke lett å velge mellom merkene.

 

 

 

Prisen 2 mill sek eller ca 1,7 mill(nok), er dette med utstyr eller levert Gtb med litt utstyr. Ut i fra hjemmesidene var ikke det lett å lese. Bildene viser linjelekker

båt, skal ikke si noe på det. Bruker de Lewmar eller blanding Harken/lewmar. Omtrent samme LYS om Dufour din Enzo eller Bav 42/39 LYS er 1,25.

 

Uansett en flott båt

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Comfortina bruker vel nå andersen vinsjer ihvertfall.

 

Ja jeg lurte litt på det også, men så de hadde puttet en Lewmar i baugen. Så ikke helt om winchene var av Harken eller

Anderson

 

http://www.comfortina.net/t3/index.php?id=33&L=0

 

Litt info om dekk, kjøl, rigg/seil

 

 

Litt utdrag fra teknisk info.

 

The 2.8 tonne keel is forged from antimony reinforced lead, attached with 10 V4A M 20 bolts.

 

 

Er vel OK dette

 

Litt erting, men har ingen problemer å se at folk kjøper Comfortina. Meget flotte båter.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

For å vise noen bilder (som ikke står i brosjyrene) av en dødslekker båt (sorry, svakt superlativ, men kommer ikke på noe bedre i farten):

Siden den ikke er min, og jeg ikke har noen interesser i Comfortina (utenom å eie en en dag :smiley: ) kan jeg vel rose den litt uten å måtte ha på skuddsikker vest.....

Sett ovenfra (måtte bytte et spinnakerfall som røyk):

c35_ovenfra.jpg

Tørking av seiltøy over bommen.

 

Interiørstudie rett etter målgang:

c35_etter_maalgang.jpg

Den er jo veldig hyggelig inni, men dette rotet vekker minner som gjør at jeg synes denne tilstanden også er hyggelig.

 

Undertegnede ved roret. Se på vannet og føl på fartsfølelsen :smiley:

c35_rorer.jpg

(som man ser er det Andersen vinsjer)

 

Spinnakersetting i relativt rolig vær og -bølger (men ta en titt på loggen: 8,61 står det visst der):

c35_spinnakersetting.jpg

 

Det er noe med kvalitetsbåter gitt... Men det var den prisen da....

Redigert av surprise (see edit history)

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Litt info om dekk, kjøl, rigg/seill

Denne var unødig stygg baatsman :wink: sjekket forøvrig den svenske siden og der opplyses det at båten kun har 2,5 tonn kjølvekt og veier 8,2 tonn.... Det er da en vitterlig lav kjølvekt har jeg lært av de lærde..... faktisk akkurat det samme som en annen kvalitetsbåt på 39 fot og M20 kjølbolter, dog med noen flere da...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

faktisk akkurat det samme som en annen kvalitetsbåt på 39 fot og M20 kjølbolter, dog noen flere da...

 

Du tog han :lol:

 

Har ingen problemer å skryte av flotte båter. Håper enkelte andre kan lære seg det. Derfor litt morsomme bemerkninger, snart kommer stormen :lol:

 

 

Ser godt av vi velger forskjellig og bra er det. Viktigste er at eieren selv er fornøyd. Men igjen Comfortina ER flotte båter :yesnod:

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Det kommer ikke noen storm... dette er en Svensk kvalitetsbåt som er bygget helt ute ved kysten (Arvika og ikke inne i landet :lol:) og der er det ikke noe som kan gå galt... At de kan bruke 10 M20 bolter er nok en helt naturlig forklaring på, når bare ekspertene for summet seg litt...

 

Men pent dekk hadde båten i allefall og blanke fine vinsjer

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Gunga

 

Har 48 Lewmaaaarr. Noe som holder i stormen. Anderson,hmmmm snikker Anderson

 

 

Nå Gunga, du har faktisk ikke tid til å være her. Du må snakke med de svenske værgudene før vi inntar

Sverige til sommeren. Ellers er redd for det blir buss-tur i år også :lol:

 

Men først må vi ha messen Gtb.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

du dom norske vädergudarna var ikke mye bedre på Sörlandet.......(tror vi hade den sämste båtsommaren på 20år)

men vi var ute i 4 uker som vi brukar

 

neste år får det bli ölen, pölsernes o bilarnas land (glemte inget :lol: )

Tyskland eller Holland vi får se vad det blir........

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Comfortina bruker vel nå andersen vinsjer ihvertfall.

 

Tja, du får vel den skrogfarge, motor og dekksutstyr du spesifiserer ved kontrahering.

Den noe krokete måten å få tak på dem skyldes at båtene utvikles og bygges i Sverige, mens hovedkontor og eier befinner seg i Tyskland. Så godt som hele produksjonen selges også dit.

Link to post
Share on other sites

Sv: kjølhavari i Karlskrona

2008-01-11 00:32 - Peter Wigen Bjarnø

 

 

Jeg har "dunkat" på nogle sten mens jeg sejlede 6,5 knob for motor, det gav et voldsomt ryk i hele båden og så lå vi helt stille. Og det vår på hjemturen fra forhandleren; båden var ½ dag gammel

 

Jeg var gået på grund med min helt nye Bavaria 30 Cruiser !!!

 

Jeg fik båden på land og fik den efterset af en bådbygger. DER VAR INTET SKET MED BÅDEN , kun et hak i jernkølens forkant. Det tog kun 20 minutter at reparere; slibning+maling.

 

Det er nogle solide både de bygger nede i Giebelstadt.

 

Peter W.B.

Link to post
Share on other sites

Merkelig så tyst det ble her nå :wink:

 

Forøvrig jobber jeg fortiden med en ny reklamasjonssak (det dreier seg fortsatt om utstyret montert om bord og fortsatt fra såkalte anerkjente merker - VPs timeteller). Var bl.a. innom VP på Stathelle, men de kunne ikke hjelpe meg. Deretter til Lyche i Langesund. Her var det også noe om og men. Nå har jeg kontaktet Lunde båt og da regner jeg med at ting ordner seg.....atter en gang :yesnod:

 

Må innrømme at jeg i samme ærend tyvtittet litt på en flott båt som lå fortøyd til servicebryggen utenfor Stathelle marina :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hva er best og hva er dårligst - dette er vel egentlig umulig å finne ut. Og hver og en må vel vurdere hva som verdsettes. Jeg har lykkelige bavariabåtvenner og ulykkelige bavariabåtvenner. Og slik tror jeg det er uansett båtmerke. Et vennepar av meg kjøpte f.eks. ny Benetau for 1 år siden på 46 fot. De brukte en masse penger og fikk en enda større masse med problemer. Skjevstøp, vannlekkasjer, teakdekk som løsner osv. osv. osv. feilene går over flere sider. Videre kommer krangler om garanti/ikke garanti osv.

Link to post
Share on other sites

Betryggende å høre at skuta ligger bra, den kunne nok sett betydelig bedre ut, men den er ikke vasket skikkelig siden høsten 2006 så den trenger nok en omgang snart, fikk tatt litt på dekket her i romjulen, men måtte skylle med sjøvann og det ble greit nok....Om jeg gidder så blir det litt polering til våren også, det har nok aldri vært gjort siden den ble støpt våren 2005.....

 

Tyst ble det ja, og interessen for den svenske kvalitets innlandsbåten fallt foruroligende mye etter at "sannheten" om kjølboltene kom opp.... hadde ikke ventet noe annet jeg da...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Betryggende å høre at skuta ligger bra, den kunne nok sett betydelig bedre ut, men den er ikke vasket skikkelig siden høsten 2006 så den trenger nok en omgang snart,

 

Utrolig. Båten så nypolert ut der den lå. Noe annet med min under vinterpresenningen.

 

Gleder meg til å få av dette spetakkelet. Snart er det frem med høytrykkspyler, bøtte og vann. Polering og blanke skutesider. Det nærmer seg raskt nå......

Link to post
Share on other sites

Sv: kjølhavari i Karlskrona

2008-01-11 00:32 - Peter Wigen Bjarnø

 

 

Jeg har "dunkat" på nogle sten mens jeg sejlede 6,5 knob for motor, det gav et voldsomt ryk i hele båden og så lå vi helt stille. Og det vår på hjemturen fra forhandleren; båden var ½ dag gammel

 

Jeg var gået på grund med min helt nye Bavaria 30 Cruiser !!!

 

Jeg fik båden på land og fik den efterset af en bådbygger. DER VAR INTET SKET MED BÅDEN , kun et hak i jernkølens forkant. Det tog kun 20 minutter at reparere; slibning+maling.

 

Det er nogle solide både de bygger nede i Giebelstadt.

 

Peter W.B.

 

 

Tyst ble det ja,

 

blev det för tyst?.....så kan du ju gjenge det som stod i Båtlivsartikkeln om KarlskronaBavarian....... :wink:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

blev det för tyst?.....så kan du ju gjenge det som stod i Båtlivsartikkeln om KarlskronaBavarian....... :wink:

Er det den 37'en med uorginal tandemkjøl du tenker på?

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...