Jump to content

explorer synker med et hull som en knytteneve?


Superkul

Recommended Posts

Noen som husker filmen "Das Boot"?

 

Ja hvem gjør ikke det. Og så sier den erfarne til den nye ombord i Das Boot. "Skal vi knytte hår?" Ja, Ja det er jeg med på men hvordan da?"

"Dine nesehår og mine rasshår"

Nå sier jeg ikke mer. Men uten forkleinelse for noen nålevende eller døde på denne hjemmesiden.

Redigert av Wingman (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Trist sak dette, som mange ganger før kommer Hurtigruten først til havaristen og berger folk.

 

Jeg minnes havariøvelsene i marinen hvor vi trakk en stor pressenning inn forann baugen og strammet til på hvert hjørne slik at den dekket hullet og gjorde stemplingsjobben enkel. Jeg vil ikke påstå at dette er noen løsning for store skip men noe å tenke på for vi som har liten båt. Kan ligge klar i baugen...

 

En tidligere kaptein på skuten er ikke overrasket, hmm....

Link to post
Share on other sites

i følge "svensken" ombord referert til i tidligere - da han ble intervjuet på TV oppga han at hullet var knyttnevestort.

 

i tillegg - i samme NRK sending - ble det opplyst at skipet nylig hadde fått anmerkninger fordi tettingene mellom skottene - jeg formoder dører - var mangelfulle - ikke tilfredsstillende.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Denne hjemmesiden skal visst være viden kjent for å ha løsningen klar nesten før ulykken har skjedd. Slår ikke feil denne gangen heller.

 

Men å drive det så langt som antyde mistenksomhet rundt forliset før den har vært debattert innbyr jo ikke akkurat til en fruktsom debatt.

Velkommen til Baatplassen.no......Siden denne "hjemmesiden er viden kjennt"for å forhåndsdømme kan du kanskje bidra med noe mere utfyllende i de respektive spørsmålene som dukker opp her på forumet.

Ship o`hoi :crazy:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...