Jump to content

Vibrasjoner Yanmar- demperplata?


Viksund Bravo

Recommended Posts

For en dag ! :flag:

Var ute å prøvde båten med den nye demperplata idag, og den var ikke til å kjenne igjen. Rakling og risting var borte, den malte som en katt :smiley: Veldig uvant å bare kunne kjøre på alle turtall, uten å måtte "lure" den opp i over 1200 o/min.

Den nye plata er, etter anbefaling fra THORLYN, en Vulkan-plate med silikondemping. Levert av Yanmar, men mye rimeligere enn originalplate. Trolig noe de har tatt inn for å løse problemet??

Motoren virket lunere også på høyere turtall.

 

Du verden- det var godt å få løst dette! Takk for hjelpen!

 

Mvh

Christian

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Link to post
Share on other sites

Har bestillt demperplate og det blir spennende å se resultatet! Er en spesiell type plate for dette problemet, levert av Yanmar. Har akkurat samme symptomene som THORLYN beskriver, og håper på samme resultat etter bytte av plate. Har også fått gode tips fra CIRKELINE ang oppretting og andre feilkilder. Mange takk for hjelpen! :flag:

 

Mvh

Christian

 

Hva er en demperplate?

Link to post
Share on other sites

Hei!

Det er en "clutsjplate" som sitter mellom motor og girkasse. Konstruert for å ta opp vibrasjon og rakling i drivlinjen.

Hadde stor suksess med bytte av denne til en med silikon istedet for fjærer. Torflex vulkan het den.

 

Mvh

Christian

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Link to post
Share on other sites

  • 13 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...