Jump to content

Sola snur!

REM

Recommended Posts

• 1 år senere...
MajorAndy skrev 2 minutter siden:

Nu går det mod lysere tider!

Jepp, merker det på solcellene allerede... nope...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Hulda skrev 1 time siden:

Sluttet å røyke onsdagen i juleuka 1985.

@Hulda, har du betraktet dette faktum økonomisk? Hvilket beløp snakker vi om at du ikke har brukt på tobakk fra den aktuelle dag?

14000 dager uten tobakk - kan vi snakke alle materialer til Hulda II ? Og forbedret kondis og helse til å bygge nr II? - selv om "byggingen av Hulda II" sannsynligvis ikke hadde blitt særlig bedre enn nr I......

Bare ubetydelige og høyst hypotetiske betraktninger fordi det snart er nyttår og ditto forsetter...........

Norwegian Homefleet - Ships starting with C    Var på Radich i -74 - og driver fortsatt med båt....  men har gjort mye annet også...

Hekri skrev 1 time siden:

@Hulda, har du betraktet dette faktum økonomisk? Hvilket beløp snakker vi om at du ikke har brukt på tobakk fra den aktuelle dag?

14000 dager uten tobakk - kan vi snakke alle materialer til Hulda II ? Og forbedret kondis og helse til å bygge nr II? - selv om "byggingen av Hulda II" sannsynligvis ikke hadde blitt særlig bedre enn nr I......

Bare ubetydelige og høyst hypotetiske betraktninger fordi det snart er nyttår og ditto forsetter...........

14235 om man ikke tar høyde for skuddår og tilbakefall. Tror jeg søker Admiralen om en pils til.

Hulda II ville hatt mer bæring i hekken. Masten ville vært borti 19 meter, ikke 17. Genakerpeket ville vær bredere ute i spissen, ikke så pent dog mer praktisk. Roret hadde blitt flyttet en snau meter akterover. Fargen ville fremdeles vært rød. Jeg har trikset litt med et program for beregning av diverse, se 'Byggingen av Hulda'. For å få den båten jeg opplever, må 'ballast' være rundt 7 tonn, Selve kjølen er rundt 5 tonn. Og om båten skal bli hurtigere, må jeg lempe ut et par tonn diverse greier. Som ikke forundrer meg om er om bord. Jeg vet bare ikke helt hvor. Men det er pakket med verktøy, reservedeler, bolter/skruer og ekstra ankere. Det veier noe helt utrolig til sammen.  

Etter nøye planlegging, litt flaks med skydekket og god timing, så klarte jeg å fange øyeblikket den 21.12 kl 1021 her i Kristiansand. Så nå er er det bare å vente til det blir varmere.

Solaharsnudd.jpg.3685d5fd2375e4c97f97cbbc8c147c4e.jpg

PS. Det er mulig bildet er noe manipulert. Det er også mulig at inspirasjonen er funnet her i denne tråden. Ellers er bildet helt autentisk tatt fra terrassen utenfor kjøkkenet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...