Jump to content

Racing i løpsklasse T-250, sponsorer ønskes


Robbern

Recommended Posts

Det jeg tenkte og (det med el-start). Skal ikke ha el-start.. Men var jo en god tanke det med baatplassen logo, men hva jeg har tenkt meg som sponsor-pris, hva tror dere? En annen har iallefall da fått 5000 kr av hovedsponsoren sin i løpet av et år. Jeg hadde ikke tenkt meg mange, mange tusen nei.

Redigert av Robbern (see edit history)

Robin Antonsen, 14 år.

Seaflyer

Yamaha 9,9F m/cleaver

Yamaha 9,9D

--------------------------

Racing i klasse T-250

www.AP-Home.tk

Link to post
Share on other sites

Vel, bare lisenser og forsikring (Person/utstyr)vil koste deg 2-3000 pr. år.

Så er det reparasjoner og drift. Reise for å delta i diverse løp er heller ikke gratis.....

Kanskje du skulle starte med å melde deg inn i en klubb til å begynne med - slik at du får et seriøst bilde på hva dette innebærer både praktisk & økonomisk... :smiley:

Uten el-start i T250 :nonod: Kun motorsykkelbatteri og uten lading.

Forskjell på JT250 og T250 er 20kg lettere båt i JT250 (160kg) T250 er kun nasjonal klasse.

Redigert av rago63 (see edit history)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Det jeg tenkte og (det med el-start). Skal ikke ha el-start.. Men var jo en god tanke det med baatplassen logo, men hva jeg har tenkt meg som sponsor-pris, hva tror dere? En annen har iallefall da fått 5000 kr av hovedsponsoren sin i løpet av et år. Jeg hadde ikke tenkt meg mange, mange tusen nei.

 

Jeg er temlig sikker på at du må ha El-Start fordi det er sånn start i gear greier.

Link to post
Share on other sites

Nei nei nei nei. Mange i T-250 som ikke har el-start. Motorene blir dratt i gang ved start. Og det er heller ikke noe krise å starte båten i fri, så sette den i gir i og med at det ikke er like store Cleaver-propeller. Reise tar foreldrene mine seg av, klubb melder jeg meg inn i på nyåret (har tatt kontakt). Blir nok ny motor til neste sesong.

Jeg har tenkt på mange sponsorer, så lav pris per sponsor kan lønne seg.

Robin Antonsen, 14 år.

Seaflyer

Yamaha 9,9F m/cleaver

Yamaha 9,9D

--------------------------

Racing i klasse T-250

www.AP-Home.tk

Link to post
Share on other sites

En ny motor ville jeg nok seriøst vurdert, ville ikke engang ventet med dette, og el-start burde du absolutt ha!

 

Se etter en motor fra minst 1996 da det er den "nye" typen, gjerne enda nyere også, fra 1999 og oppover kom de med ett litt nyere deksel, og andre ting jeg har lagt merke til er at bunkoppen som holder simmringene på disse er i metall. I tilegg har disse en annen farge på blokk, og blanke syrefaste bolter i stedet for matte som det er på 1996-1999

 

Dessuten burde vel motoren trimmes en del for at du skal kunne ha noen sjangse mot de andre?

Link to post
Share on other sites

Det er kort stamme. Propellen skal ligge paralelt med bunnen. For å yte 15 HK må du jo selfølgelig ta ut plomba. For å få ytligere HK, rundt 18-20 HK må du frese opp sylinderen (tror jeg). Legger også ved at Rolf Magne Sunde (fra Tveit) er en av Europas ledende Yamaha trimmere. Ta en tlf til han ;) Broren min skal nok gjøre dette, i og med at han er båtmekaniker. Legger ved et bilde av en som har helt lik motor som meg uten el-start (så det går jo an) :flag: Btw.. hva skulle du hatt for motoren hvis du hadde fått den ferdig?

 

rarduppedittak3.th.jpg

Redigert av Robbern (see edit history)

Robin Antonsen, 14 år.

Seaflyer

Yamaha 9,9F m/cleaver

Yamaha 9,9D

--------------------------

Racing i klasse T-250

www.AP-Home.tk

Link to post
Share on other sites

hei beste måten å skaffe seg sponsor på er om du har en slags fin cv av båten med bilde av båt osv så kan du gå rundt til forskjellige firma som du kan tenke deg du vil ha på båten, og evetuelt få deg en stor sponsor som du kan tilby å lakke båten i frimaet sin farge og logo over store deler av båten,

 

beste reklame plassen på båtene er under for er 99% garantert at du blir filmet om du har gått rundt ;)

 

hadde seaflyeren min som ver t250 båt full rigget med selva 15, båtren hade en toppfart på 38 knop, hadde selfølgelig el start og det brude du og ha er ikke mye det lille girhuset tåler, og ver obs prop aksling i den størrelsen kan ha en tendens til å knekke med clever;) det kan jeg vertfall alt om;)

 

lykke til med sponsor og rigging ikke minst sesongen

i303985173_6407_5.jpg
Link to post
Share on other sites

Tusen takk for et langt innlegg, Greenstream! Skal prøve det meste du sa der. Men hadde du noen annen trim enn å ta ut plompa på Selvaen?

 

Btw, må jeg ta noe kurs elns for å kjøre i T-250, trodde dette bare var i T-400. Hvor kan jeg ta disse kusjene?

Redigert av Robbern (see edit history)

Robin Antonsen, 14 år.

Seaflyer

Yamaha 9,9F m/cleaver

Yamaha 9,9D

--------------------------

Racing i klasse T-250

www.AP-Home.tk

Link to post
Share on other sites

Du må ha lisenskurs for rundbanekjøring. Dette tror jeg koster 1500.- I tillegg må du betale for innmåling av båt. (500.-???) I tillegg kommer medlemsavgift i klubb.

 

Start med det siste, og snakk med gutter, jenter og foreldre som driver i miljøet.

 

Jeg syns du starter i litt feil ende, for å si det mildt.... :wink:

Det er mye tid & penger spart på å snakke litt med de som driver med dette, og ikke bare surfe rundt på nettet for å få halvsannheter....

 

OBS - En personforsikring som gjelder under selve løpet bør du ógså tegne, alt utenom er du dekket på gjennom dine foreldres barneforsikring. (Hva sier du; har ikke foreldrene dine barneforsikring, sier du???? :eek::wink: )

 

Forbundet har under løp forsikring mot skade forvoldt på 3.-part, og om du vil forsikre ditt eget utstyr er helt opp til deg selv...

Redigert av rago63 (see edit history)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Jada, jeg ser det.... og ikke mange dager er det å vente heller..... -Men du spør jo om ting her som det er naturlig å få svar på i klubben...

 

Det du kanskje ville ha hatt litt nytte av i denne sammenheng er er å tenke i gjennom hvor mye penger du og dine foreldre vil kunne være interressert i å bruke på denne aktiviteten pr år. Ut over det, vil du gjennom samtaler med aktive utøvere få et begrep om hva innsatsen vil være på å delta i klassen pr. år. Dette gir et bilde på hvor mye du bør satse på å prøve å skaffe i sponsorinntekter hvert år....

 

Uansett må foreldrene dine ønske å inkluderes i dette....

 

Og så kommer nettverket ditt inn! Du nevnte Fjordcruise... Glimrende! Arbeidsplasser til foreldre/besteforeldre og annen familie/kjente... bruk dette for alt av hva det er verdt, men lag et seriøst konsept - gjerne med bilder o.l du kan presentere... Kanskje kan du til og med lokke ut noen hundrelapper av medlemmene her også....

 

Ønsker du virkelig å drive med dette, så vær seriøs - og jobb hardt! - Og begynn for all del i rett ende..... :wink:

 

Lykke til! :flag:

Redigert av rago63 (see edit history)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Takk :) Jeg har planer om rundt 2 år, men hvis det virkelig går bra blir det vel mere. Storebroren min er båtmekaniker, så det blir vel han som også blir med på løpene (håper jeg). Takk igjen :smiley:

Robin Antonsen, 14 år.

Seaflyer

Yamaha 9,9F m/cleaver

Yamaha 9,9D

--------------------------

Racing i klasse T-250

www.AP-Home.tk

Link to post
Share on other sites

Jepp!! :flag: - Og for all del, fortsett å poste her. Det er alltid interressant og få et "Real time innblikk" i hva ungdommen vil for "å få det til" - ønskene, altså... :wink:

Jeg tror at klubbmiljøet er det rette for å få den nødvendige "utdannelse i faget" , og at det finnes folk som ønsker å bidra med synspunkter på alt annet her inne, er selvfølgelig verdt å ta med seg..... :flag:

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

Hehe, det kan jo bli morsomt, ja ;) Har jo selfølgelig lyst på en utdannelse innen båt, men racing blir det nok ikke. Men kan dra nytte av at motoren går i stykker! Oppdatere skal jeg hver gang det skjer noe :cheers:

Robin Antonsen, 14 år.

Seaflyer

Yamaha 9,9F m/cleaver

Yamaha 9,9D

--------------------------

Racing i klasse T-250

www.AP-Home.tk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...