Jump to content

Har dessverre brukt for mye tid på BP


knutza

Recommended Posts

Kona mi sier bare "båt, båt, båt, båt" og godtar det nettopp fordi jeg lærer noe som er til felles nytte (av og til) her på BP. For meg har tidsbruken på ulike fora vært rimelig konstant, og min hobby som båtinteressert har tatt over noe av hifi- og hjemmekinoengasjementet (se f.eks. det utrmerkede avforum.no), båtinteressen har også gjort det enklere å forbli fornøyd med lyd og bilde - den siste projektoren har jeg faktisk hatt i snart et helt år - ny rekord! :newyearsign:

Link to post
Share on other sites

Kona mi sier bare "båt, båt, båt, båt" og godtar det nettopp fordi jeg lærer noe som er til felles nytte (av og til) her på BP. For meg har tidsbruken på ulike fora vært rimelig konstant, og min hobby som båtinteressert har tatt over noe av hifi- og hjemmekinoengasjementet (se f.eks. det utrmerkede avforum.no), båtinteressen har også gjort det enklere å forbli fornøyd med lyd og bilde - den siste projektoren har jeg faktisk hatt i snart et helt år - ny rekord! :newyearsign:
Skrekkelig dyre hobbyer dette. At du har hatt siste prosjektoren et helt år tyder på at du er på bedringens vei på denne fronten. Så blir det vel mer til totalt unyttig båtstæsj? :lol:
Link to post
Share on other sites

Jeg blir beskyldt for å tenke på båt hele døgnet. Skjønner ikke hvor hun har det fra.... :rolleyes:

Samma her hehe

Ser ut som ho hører heletiden når jeg "jatter", men kanskje ho ikke gjør det likevel..

Jaja ho klager ikke hvertfall noe spessielt anna enn, "sjå der ja.. du sett å læs"

 

Godt nyttår folkens :newyearcheers:

Link to post
Share on other sites

Skrekkelig dyre hobbyer dette. At du har hatt siste prosjektoren et helt år tyder på at du er på bedringens vei på denne fronten. Så blir det vel mer til totalt unyttig båtstæsj? :lol:

 

Jo det har virkelig hjulpet, skrekken er den dagen jeg får stor nok båt til å kombinere de to hobbyene, tenke seg til rammelerret på 230 cm i båten :confused: .

Link to post
Share on other sites

Til dere som har problemer med å "forsvare" bruken av tid foran PCen, la kona delta bla. på Rosa sider. Da vil hun trolig bli mer inkluderende i båtlivet også. Du får et problem, nemlig at dere da er to som vil bruke PCen. Hvis duere ikke har to maskiner i huset da.

Hos oss går dette foreløpig greit.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

det har vel hendt at kona sukker litt når jeg sitter med laptopen i fanget, men tenk hvor mye tid jeg har spart ved å bruke online fora ala BP. Så moralen er vel egentlig at jeg sitter på BP for å få mer tid til henne, barna og diverse prosjekter som oppussing, snemåking, oppvask oa.

 

( jeg har ikke luftet denne teorien for henne, kan ikke noen av dere andre gå inn i bjørnehiet og dele av deres erfaringer? )

 

- anders m.

Link to post
Share on other sites

Så moralen er vel egentlig at jeg sitter på BP for å få mer tid til henne, barna og diverse prosjekter som oppussing, snemåking, oppvask oa.

- anders m.

Dette var en helt ny og interessant vinkling på en problemstiling som, i hvertfall delvis, er ganske kjent her i stua også :lol:

 

- og dessuten er det jo et uomtvistelig faktum at du tilegner deg kunnskap om og oversikt over duppeditter som er helt nødvendige for at hun og resten av familien skal få et så trygt og behagelig båtliv som mulig! En mer omsorgsfull familiefar kan vel noen knapt ønske seg - i hvertfall de som skjønner sitt eget beste! :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Tror ikke AndersM sine argument holder, her er noe jeg har tenkt ut mens jeg har hatt sølibat fra BP: Jens, dere vet han guttungen til Torvald, han påstår hardnakket at det er AP sin fortjeneste at det er lav arbeidsledighet i Norge. Dette er direkte feil, det er tvert imot BP sin fortjeneste (skyld) at det er lav arbeidsledighet, bare hør hva jeg har tenkt ut: Etter mitt første innlegg i denne tråden, innså jeg at det er flere enn meg som bruker mye tid her. Også i arbeidstiden bruker jeg (og flere) masse tid her. Vi har ikke tid til å gjøre jobben vi er satt til, og dermed må det ansettes noen som kan gjøre jobben. Når disse ny ansatte får første lønning så raser de avgårde til banken og trygler om penger til båt. Banken låner villig vekk, og plutselig så sitter også de nyansatte foran PCèn og leser/ skriver på BP. Når de ikke gjør jobben (som du var satt til å gjøre), må det ansettes noen nye. De får første lønning og raser til banken.... Der har dere det. BP er årsaken til lav arbeidsledighet. Det var godt med en tenkepause, man ser alt så mye klarere da. :crazy:

 

Ps. Nå vet jeg tilfeldigvis at AndersM burde ha jobbet idag..... :wflag:

Redigert av knutza (see edit history)
Link to post
Share on other sites

med fare for at vi nærmer oss OT snart ..

 

nå er jeg så heldig at jeg jobber i IT-bransjen og deler av mitt arbeide er å følge med på hva som rører seg i bransjen.

 

Jeg registrerer til min store glede at BP er det desidert mest velfungerende norske forumet jeg til nå har sett. Kombinasjonen av stor - stor brukermasse, enormt med erfaring, god tone og svært profesjonell moderering gjør dette til en suksess.

 

Vi burde kanskje laget t-skjorter ala "BP reddet ekteskapet"

 

Igjen, dersom noen våger seg inn i bjørnehiet med min teori og kommer ut i live så gi lyd.

 

- anders m.

Link to post
Share on other sites

påstår hardnakket at det er AP sin fortjeneste at det er lav arbeidsledighet i Norge. Dette er direkte feil, det er tvert imot BP sin fortjeneste

 

 

Vi burde kanskje laget t-skjorter ala "BP reddet ekteskapet"

 

Med Baatplassenlogikk slutter jeg at det egentlig er Sylvia Brustad som drifter baatplassen.

Link to post
Share on other sites

Hei og :newyearsign: .

 

Det ble brukt så mye tid her på BP at Sebien ikke ble ferdig sist høst. Ellers har jeg holdt meg unna siden avslutningen i oktober og framgangen på båten viser seg igjen. Mye av tiden gikk vekk til å skille kvinten fra hveten i diverse innlegg. Muligens dette skyldes søkefunksjonen mot databasen eller egen uvitenhet over hvordan en skal sette opp et korrekt søk. Abstinensen kom fort og Admiralen var innom av og til og holdt meg underrettet over hva som skjedde på BP. Selv var jeg i båten så ofte jeg kunne for å rekke sluttdatoen med landligge. Nå ser jeg lyset igjen i tunnelen og kommer selv innom for å følge utviklingen på BP. Men.... jeg får begrense meg slik at ikke BP blir noe ala VG/DB.

 

Trist å se at enkelte tråder fortsatt utvikler seg slik at medlemmer blir utestengt. Men som enkelte nevner her på BP så må en forvente at folk er forskjellig. Vi som kom sent inn på banen med hensyn til www må nok ta til etterretning at dette mediet lever sitt eget liv med hensyn til høflighet fra den enkelte skribent. "Fagfolka" hakker på hver andre og kan ikke bli enig om noe så enkelt som f.eks. strømopplegg i båt, slik at medlemmene kan tolke resultatet. Medlemmer som skyter på moderatorene i bøtter og spann og kan ikke underordne seg Ingard's regler. Jeg kommer nok til å overleve en lang stund til og burde legge skrivekløen til et annet sted, men slik blir det nok ikke. BP har absolutt livets rett, bare vi holder oss til tema når temaet settes opp.

 

mvh jawik og :newyearsign:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Kan ikke få brukt for mye tid her på BP , så lenge jeg har nett i båten så går det bra . Men uten internet ombord , da blir det verre . Har jo det i hjemme havna , så jeg for jo vært innom på dagen også . Godt å ha BP , slipper mye dametv da .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...