Elmer Startet 30.Desember.2007 Link til dette innlegget Startet 30.Desember.2007 Jeg har titt og ofte stoppet opp ved tråden "Øl og båtprat i Bergen", og tenkt: "Hmm, dette synes jeg høres svært hyggelig ut. Mon tro om det er mulig å få til noe sånt på mitt hjemsted?" Så med dette ønsker jeg å lodde stemningen for et uformelt treff et egnet sted i grenlandsområdet. Vi er jo noen som dette kunne være interessant for. Jeg kommer i farten på vikers, hansi og sydvesten, men sikkert også flere. Som sagt er dette først for å finne ut om flere enn meg kunne ha lyst til dette, så kan vi bli mer konkrete etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 30.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2007 Si ifra hvor og når du så kan vi prøve. Sitér dette innlegget Link to post
Enjoy Svart 31.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2007 Tøft, Passer det å blir jeg også med. Send Im hvis blir aktuelt !!! Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 31.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2007 Flott! Jeg venter litt med å foreslå tidspunkt for å se om flere melder sin interesse, men jeg kan foreslå sted. Siden dette bør være maritimt tenkte jeg på Twende Brødre i Brevik. Hva tenker dere om det? Artig hvis du blir med Enjoy. Da kan vi utveksle erfaringer med samme båttype. Jeg har Master 820. Sitér dette innlegget Link to post
Formula Svart 31.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2007 Heisann, båtvenner! Dette hørtes jo flott ut. Jeg hiver meg med og ser fram til ljuging med lidelsesfrender født av havet! Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 31.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2007 Kjempefin ide. Vi får se ut på nyåret om det lar seg gjøre å få til en liten samling. Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 31.Desember.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2007 Helt klar! Twende i Brevik høres greit ut for min del.... Fra mars/april kan vi jo ha uformelle treff med båtprat i gjestehavnen ved Sjøloftet. Sikkert mange av oss som har fått båtene på vannet igjen da, og det er jo ikke så mange der så tidlig. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Elmer Svart 31.Desember.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Desember.2007 Helt klar for idèen med treff på sjøen. For mitt vedkommende kommer båten på vannet så tidlig i mai som mulig, men fremdeles skulle det være plass der du foreslo. Jeg tar nå sjansen på å foreslå en dato: Skal vi prøve å samles onsdag 9.januar kl. 19.00 på Twende Brødre i Brevik. Har tro på at dette kan bli veldig koselig Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 6.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 Nå nermer det seg for samlingen på Twende til onsdag. Hvor mange kan vi regne med å bli? Håper vi kan bli en liten gjeng. Er du på hjemmtraktene til onsdag, Sydvesten? Sitér dette innlegget Link to post
Allan E Svart 6.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 Det står på kalenderen så jeg regner med å komme. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 6.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 Jeg kan desverre ikke komme på onsdag, er i Bergen frem til torsdag ettermiddag, men satser på neste treff skal være mulig å få med seg... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
vikers Svart 6.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 Dette "møtet" står fortsatt på meg under "viktige aktiviteter" på vår familiekalender - så foreløpig ser det fint ut. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Hansi Svart 6.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 Blir vanskelig for meg denne gang, men forhåpentligvis vil det by seg flere anledninger. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 6.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2008 Finnes det noe billig hotell i nærheten? Kunne godt tenkt meg å vært med på en Øl og båtpratkveld i Grenland om ikke så lenge. Trenger å komme meg litt ut av oslogryta Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 7.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2008 Dette var et hyggelig innspill, Bliss X. Artig at du fra storstua fristes til dette. Du er selvfølgelig hjertelig velkommen!! Første samling blir som du sikkert har sett til onsdag, så det blir vel kanskje vanskelig. Hvis du skal få til å bli med, må det vel sikkert legges til en helg siden du må overnatte. Eller har du en arbeidssituasjon som gjør at du står litt fritt i så henseende? Uansett: Jeg har funnet frem til et overnattingsalternativ i Brevik: Overnatting i Brevik Søker du på overnatting i porsgrunn eller Skien, finnes sikkert andre rimeligere alternativer. Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 7.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2008 Hvis du skal få til å bli med, må det vel sikkert legges til en helg siden du må overnatte. Eller har du en arbeidssituasjon som gjør at du står litt fritt i så henseende? Hei Jan H Jeg tenkte på en vanlig ukedag, da jeg regner med at det passer bedre for de fleste. Bare jeg vet om det en ukes tid i forveien er det ikke noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 7.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2008 Flott! Da håper jeg neste samling passer. Sitér dette innlegget Link to post
*Glimt* Svart 7.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2008 Er det tillatt for folk fra øvre deler av fylket også? Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 7.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2008 I høyeste grad!! Passer det for deg å komme på samlingen vi skal ha på onsdag? Sitér dette innlegget Link to post
*Glimt* Svart 7.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2008 Det var fint å høre at vi med ferskvann under kjølen også kan komme Skal prøve på det men skal jobbe på natta,men kan hende jeg kan få byttet Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 8.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2008 I forbindelse med litt tunge personlige anliggende må jeg dessverre melde avbud i morgen. Håper jeg kan få beskjed om neste møte som sikkert vil passe bedre. Håper dere får en fin kveld på Twende med masse god båtprat mens vi alle venter på at sesongen skal starte. :cry: Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Elmer Svart 8.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Januar.2008 (redigert) Synd det ikke passer, vikers. Skjønner av innlegget at det ikke er et hyggelig alternativ du har, lykke til med det, uansett hva det er. Får håpe dette blir noe som frister til gjentakelse og at neste treff er en dato som passer for deg. Jeg kommer helt klart til å legge det ut som en tråd som nå. Redigert 8.Januar.2008 av Jan H. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 9.Januar.2008 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2008 HEI! Er det plass til er fersking.??? MVH Roger Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Elmer Svart 9.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2008 (redigert) Absolutt!! Her er det bare å hive seg med. Vi samles altså på Twende Brødre i Brevik kl. 19.00 i kveld Hva med deg Enjoy, får du det til å passe i kveld? Redigert 9.Januar.2008 av Jan H. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 9.Januar.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2008 Trådstarter igjen her! Ser at du "Mathilde" også er fra området. Har du mulighet til å komme på samlingen i kveld. Side du ikke har vært innpå tråden så langt, passer ddet kanskje ikke denne gangen? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.