Sjøtunga Svart 8.April.2009 Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 (redigert) Snakket akkurat med verdens hyggeligste kar på Elkjøp. Han opplyse at de ennå ikke har 19" med DVD, 12/220V og RiksTV, MEN han fant denne: http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP....oductTabcontent Den har MPEG4, 12V/220V, og DVD. Den er ikke godkjent av RiksTV, men han mente den ville fungere. Den ser dog litt jalla ut? Bildet viser dessuten en 4:3 formats TV, men databladet sier 16:9. Noen som forstår noe mer av dette enn meg? God Påske til alle forresten! Det står da ingen ting om at den har digital tuner i det hele tatt? Verken MPEG2 eller MPEG4? Oppløsningen er gitt som 1440x900, så formatet på skjermen er 14,4:9. Med 16:9 format må de da redusere oppløsningen vertikalt så du får svarte striper på skjermen øverst og nederst. Eventuelt forvrenge bildet (strekke det ut vertikalt) så folk blir langskaller... Redigert 8.April.2009 av hljoen (see edit history) Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Luigi Svart 8.April.2009 Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 Det står da ingen ting om at den har digital tuner i det hele tatt? Verken MPEG2 eller MPEG4? Oppløsningen er gitt som 1440x900, så formatet på skjermen er 14,4:9. Med 16:9 format må de da redusere oppløsningen vertikalt så du får svarte striper på skjermen øverst og nederst. Eventuelt forvrenge bildet (strekke det ut vertikalt) så folk blir langskaller... Jeg vet det, men Elkjøp opplyste at den hadde det, og kunne garantere det. Formatet derimot ser jeg nok er ubrukelig. Samsung kommer med noe ganske snart... Så da er det bare å vente spent. Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 8.April.2009 Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 Hvis det ikke står spesifikt at den har MPEG4, skygg unna. Og på El- kjøp (og andre tv butikker) sier de mye rart ang. dette. I Danmark, hvor denne TV`n blir solgt fra, bruker de MPEG2 som ikke vil funke i Norge. Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Lars H. Svart 8.April.2009 Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 Danmark har ennå ikke offisielt startet digitale sendinger. Det de sender digitalt nå går med MPEG2, men de har bestemt at ved offisiell start blir det MPEG4 der også. Svenskene har startet offisielt for flere år siden med MPEG2, men har vedtatt å gå over til MPEG4. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Figaro Svart 8.April.2009 Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 Danmark har ennå ikke offisielt startet digitale sendinger. Det de sender digitalt nå går med MPEG2, men de har bestemt at ved offisiell start blir det MPEG4 der også. Svenskene har startet offisielt for flere år siden med MPEG2, men har vedtatt å gå over til MPEG4. Lars H. Derfor, se opp for "dumpingsalg" av ubrukelige TV´er med MPEG2 dekoder! Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
roaldbj Svart 8.April.2009 Link til dette innlegget Svart 8.April.2009 Jeg fikk melding fra Seatronic i dag om at 22' TV nå skal være godkjent. Den skal ha nødvendig teknisk utrustning for bruk i Norge. Jeg skal teste den umiddelbart over påske - men nå er det skiturene som står i høysetet. Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Ja, der tror jeg jammen Seatronic har en vinner Hvis det er denne: Seatronic Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
Kompismannen Svart 9.April.2009 Link til dette innlegget Svart 9.April.2009 Ja, der tror jeg jammen Seatronic har en vinner Hvis det er denne: Seatronic Denne er jo suveren: Innebygget DVD og RiksTV-tuner. Sitér dette innlegget Link to post
LykkelitenIV Svart 10.April.2009 Link til dette innlegget Svart 10.April.2009 Da har jeg prøvd litt med PC og USB TV-kort. Får inn NRK1, NRK2 og NRK3 Bruke disse (og en liten pisk antenne som fulgte med): Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
mhemil Svart 22.April.2009 Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 Kanskje ventetiden endelig er over? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 22.April.2009 Link til dette innlegget Svart 22.April.2009 Flott at du følger med mhemil. Vi kan bl.a. ta en henvisning til dette innlegget: https://baatplassen.no/i/index.php?s=&s...st&p=739043. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 23.April.2009 Link til dette innlegget Svart 23.April.2009 Gleder meg til å få rapporter fra denne tv, bla. hva kreves av antenne, mottaksforhold osv. Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 28.April.2009 Link til dette innlegget Svart 28.April.2009 Har noen funnet flere forhandlere som har 19" TV godkjent av RiksTV, med innebygget tuner og 12V? Noen som har prøvd TVen fra Seatronic som det snakkes om over? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 28.April.2009 Link til dette innlegget Svart 28.April.2009 Jeg har startet litt testing av 22' fra Seatronic - så langt er jeg svært godt fornøyd. Det er vel Lars H. som er "sjefstesteren"? Sitér dette innlegget Link to post
Luigi Svart 28.April.2009 Link til dette innlegget Svart 28.April.2009 Den Seatronic TVen, har du en link til den? Er det med RiksTV dekoder og DVD, og 12/220V? Fungerer det som det skal? Hvor lenge har du brukt den? Sikler VELDIG etter en slik TV som du sikkert skjønner:) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 28.April.2009 Link til dette innlegget Svart 28.April.2009 Det er vel Lars H. som er "sjefstesteren"? He,he? Sist jeg var hos Seatronic diskuterte jeg testing av 22" TV'n deres, men vi ble enige om at jeg dropper slik testing. Skulle det vært noen vits for meg å låne en slik TV for testing, måtte jeg dratt litt mer rundt med båten enn jeg gjør på denne tiden da vi stort sett drar til samme sted i helgene. Seatronic har også en 12volt TV med innebygget dekoder, men det går tydelig frem i katalogen deres at denne kun er for MPEG2, og altså ubrukelig for RiksTV. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bützfleth Svart 28.April.2009 Link til dette innlegget Svart 28.April.2009 Jeg har startet litt testing av 22' fra Seatronic - så langt er jeg svært godt fornøyd. Fortell da Roald! Har ei som bare MÅ se på alle seriene på TV. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 29.April.2009 Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Her på sørlandet må vi også nå til med dekoder i båten. Det har kanskje skjedd noe med priser osv på disse RiksTV dekoderene siden denne tråden ble startet. Er denne gangbar i båten? Sagem 12 V dekoder Eller noen som har andre rimelige alternativer? Forstår det sånn at det følger gratis kort med som jeg kan ta inn NRK-kanalene (NRK1, NRK2 osv), TV2 og Frikanalen. Dette holder i massevis. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.April.2009 Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Sagem sine dekodere er kjent for å være svært lite følsomme på svake signaler sammenlignet med Grundig boksene. Flere har byttet (i tide), mens andre forbanner Sagem. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Victora III Svart 29.April.2009 Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Takk for det tipset, Lars! Har du produktnr./modellbetegnelse på Grundig dekoderen? Sitér dette innlegget Link to post
nab Svart 29.April.2009 Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 (redigert) Sagem 12 V dekoderEller noen som har andre rimelige alternativer? Forstår det sånn at det følger gratis kort med som jeg kan ta inn NRK-kanalene (NRK1, NRK2 osv), TV2 og Frikanalen. Dette holder i massevis. Hei. Vil heller anbefale denne Grundig 8720 (eller Grundig 8740 hvis du vil kunne pause opptaket og få en bedre tekst-tv (Digital Tekst-TV, foreløpig kun for NRK)). Sagem-mottakeren er kjent for å ha dårligere følsomhet, og det er ikke gunstig i en båt hvor du ikke kan ha en diger fast antenne. NRK får du inn uten kort, og du får med gratis RiksTV-kort for TV2 og lokal-tv ut 2009. Redigert 29.April.2009 av nab (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 29.April.2009 Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Sagem dekoderen koster kr 800,- og Grundigen kr 1200,-. Men de 400,- i forskjell er den selvsagt verdt om den er forskjellen på signaler eller ikke signaler. Noen med erfaring med gammeldags Triax-tallerken-antenne og antenneforsterkerer i kombinasjon med denne? Er det slik også med de nyeste modellene at Sagem-dekoderen er svakere eller var dette på de første modellene? De er kanskje ikke endret? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 29.April.2009 Link til dette innlegget Svart 29.April.2009 Triax-antennen burde være helt OK. Nå er det dårlig med tester på de boksene som er kommet etter de første som kom. Men Grundig er i hvert fall helt grei, har en slik selv. Men husk å trekke ut kontakten når den ikke er i bruk. Den trekker nesten like mye strøm i stand-by som i full drift! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Chiba Svart 30.April.2009 Link til dette innlegget Svart 30.April.2009 Noen med erfaring med gammeldags Triax-tallerken-antenne og antenneforsterkerer i kombinasjon med denne? Hei. Jeg kjøpte Triax UFO i kombinasjon med DTR8720 og det ser lovende ut. Har ikke vært overalt med den ennå.... Det blir mye ledninger og styr, så jeg gleder meg til neste båt som skal ha fastmontert alt utstyret. Nå ligger det i en stor pose i kabinen! Det blir litt tv-titting den første og siste perioden i sesongen. Da det er kaldt og mørkt på kvelden. Chiba Sitér dette innlegget Link to post
bhanse Svart 30.April.2009 Link til dette innlegget Svart 30.April.2009 Her virker også å være en ny TV som kan ta imot RIKSTV: http://norwaydisc.no/index.php?main_page=p...products_id=813 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.