Jump to content

Düsseldorf messe


Bitteliten

Recommended Posts

Takk for titten in i messa.

 

Ref:

Vi brukte et par timer på standen til Hallberg Rassy. Her ble vi sittende fast i en HR 40 - en lekker sak om jeg en dag får slag og finner ut at seiling er tingen :eek:

 

Pass deg det kan være det går troll i ord.

aner en gryende lyst på seilebåt :smash::seeya:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Dusseldorf var vel også en bra by. Litt skikkelig.

Fikk ikke tid til å se se mye av byen faktisk. Men vi fant en skikkelig god mexikans restaurant.Jeg har vært i D-dorf tidliger ifm jobben, og det ser ut som en by der man kan kombinere båt og shopping, om ektefellen ikke vil være med på messa.

 

Pass deg det kan være det går troll i ord.

aner en gryende lyst på seilebåt :smash::seeya:

De som kjenner meg herfra vet at jeg er oppvokst i seilbåt - familien har i "alle år " hatt HR, og vi leide seilbåt i 3-4 somre da ungene var små. Så det er vel ingen bombe om det blir seilbåt en gang i tiden. Men det er opp til meg - er ikke kjent for å være av den tålmodige typen - men vi savner litt "turfølelsen" når vi er på motorbåttur. Og under dekk er jo seilbåtene flote. Vi fant oss i hvertfall godt tilrette i lenestolene i HR 40 :wink: Det blir lite sjø og mye havn i 30 knop - eller lange strekk. På den andre siden er det veldig deilig å kunne skalke lukene å gå hjem på 2-3 timer nesten uansett hvor vi er om været blir dårlig. Kanskje Nordhavn eller Selene er et alternativ.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ref:

Kanskje Nordhavn eller Selene er et alternativ.

 

da begynner det å bli dyrt å være til havs.-

Men helt enig de er veldig flotte.

 

Har selv sikkla på Regina, i det siste, men noe inni meg sier at så mye penger skal du ikke legge i en båt,

Jeg har ennå mange år igjen til jeg blir/håper jeg pensjonist, men da skal godbåten anskaffes, og nytes.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Nja - en Nordhavn 40 går løs på ca 450.000 USD + mva. Med dagens dollarkurs er det ikke så ille egentlig. Det er vel omtrent som en Windy 37

Da er vel valget enkelt vil jeg tro.... men du må vel legge på rundt 100k USD før stabilisatorene og wing motoren er på plass, pluss litt til for navigasjon og varme.

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Da er vel valget enkelt vil jeg tro....

Nå er ikke jeg noe god på motorbåter men ja jeg er enig i at valget hadde vært enkelt , windy 37 som er en knallfin båt kontra nordhavn som i mine øyne ser ut som en tråler/fiskebåt. Hadde betalt det doble for windyen kontra en sånn trawler :smiley:

Så forskjellige er vi mennesker og takk og pris for det , vet disse trawlerbåtene er populære blant enkelte her på forumet men jeg skjønner det ikke.

 

Sånn ! da fikk jeg sagt det...... tilbake til topic

Link to post
Share on other sites

Joda - vet at det trengs utstyr :yesnod: Men om vi kan få en Nordhavn 40 for 4 mill landed cost i Norge er det omtrent det en HR 40 koster fullt utstyrt - same same but different :wink:

 

Fine med N40 er også at den har en akseptabel kabin løsning for ungene - dvs ikke trang dobbelseng som det er i N43 feks - men køyesenger

Her er 40/II

40II_open.jpg

interior_open.jpg

interior_th.gif

Det som taler mot en N40/II er at det ikke er sete for styrmannen inne.

Link to post
Share on other sites

Bitteliten, tenk deg en Nordhavn som heter Bitteliten V. Bare det burde være nok til att du trår til. :lol:

Lurer på om du har begynt å få litt angst for å ta litt avgjørelser. :cool::lol:

 

 

En Nordhavn er ikke å skimse av. Men ellers Bitteliten, HR43 må være midt i blinken. HR 40 er litt trang da. OK for med oss med spaceship.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

:smiley:

N40 /II skal vi nok tenke litt på

Hr 43 likte vi egentlig ikke så godt. Synes 40'en er bedre. Eneste man får mer for 1 million ekstra på 43 er et bad bak. Det er et dyrt bad. Også har ikke hun dama fra Hamar ringt ennå heller.

 

Beslutningsvegring har vi ja - fordi vi er så forbaske fornøyde med båten vi har :yesnod:

 

Brutus - det er et fiskefartøy :wink: Det er den høye baugen som gir de klumpete linjene - særlig når båten er "så kort" som 40 fot. 47'en ser bedre ut. Ligger en 06 modell til salgs i Sverige for 1,1 mill - € altså

ydlidan_open_th.jpg

 

 

Fiskefartøyet til Nordhavn kommer i løpet av året

75_ex_1.jpg

75 fot lang - så RIB'en på fordekket er nok ikke så liten

 

Mer info her

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Spørr OP om egenskapene på en 40 konra 43. Ellers er Nordhavn flotte båter, må være et spennende valg. Ikke akkurat daglidags

 

Hvem er OP?

 

Den er jo veldig Amerikansk. Noe lignende som Hatteras, Viking, Larson osv...

Veldig amerikansk :yesnod: Og båten går slett ikke så fort som konkurentene - men det er ikke noe problem sier Nordhavn. Det er bare å sende båten i forveien og så fly til båten i helgene :rolleyes: Litt annen verden enn vi lever i

Link to post
Share on other sites

OP

 

Ole Petter Pollen. Han var meget fornøyd med HR 43.

Da er jeg med :yesnod: OP har vi snakket med allerede - har fått prisliste også vi - så båten er jo spekket allerede :wink: Men jeg vet ennå ikke om det er noe jeg kommer til å trives med. Tenker med skrekk på at det vil ta 1 dag å komme til Hankø - et strekk som i dag tar 35 minutter

 

Brutus - man har mannskap som sørger for båten - man skal jo ha tid til å konsentrere seg om fiskingen.

 

Her er historien om den 47'en som var på messa:

Day one of the show was very exciting as the display boat, N47 hull #51 was sold to a gentleman from Norway. Bjorn Eidem, a prominent businessman from Oslo . Mr. Eidem has been following the Nordhavn story for quite some time and was aware that hull #51 , which had been built for the show , was available for purchase. Negotiations were completed on Saturday afternoon and there were smiles all around as we talked about the exciting future of his new boat. Bjorn and his family plan to cruise the waters of Norway and might even make a call on the port of Nordhavn - the namesake of our line of boats.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Brutus - man har mannskap som sørger for båten - man skal jo ha tid til å konsentrere seg om fiskingen.

 

Litt morsomt dette. Er man fisker, så står man selv på brua og ansetter folk for å dra opp fisken. Har man det som hobby, så ansetter man folk for å stå på brua, for så å dra opp fisken selv.... :crazy::lol:

Link to post
Share on other sites

Gratulere MR. Bjorn Eidem med ny båt.

Er han medlem :confused: her på baatplassen, hvis ikke så sender noen han en mail og forteller at vi gjerne tar imot bilder ifra turen oppover fra Tyskland.

Nå blei eg missunelige. :wink:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Har lest litt om Nordhavn, synes båtene er flotte. Men er det slik at farten er rundt 8 knop, eller knop avspeilet til en vis distanse.

Det er stor forskjell på 8 og 12 knop. Ikke bare i %.

 

Ellers seiling 1 dag til Hankø leser jeg her Bitteliten. Har ikke du tenkt på ny båtplass, kort vei til engelsviken hvor middagen inntas. Hvaler i løpet av øyeblikk. Koster/ramsø er en kort seilas.

 

Litt ang HR

 

Har en "samarbeidspartner" med HR 45, han seilte med gjester til Kjerringøn i slutten av nov og det blåste rimelig bra. Ved retur blåste det skikkelig, gjestene valgte å ta landveien hjem. Over gula humpen hadde han rundt 20-22 m/s SYD gjennom sundet gikk det i 6 knop for bare masten. Kan også

legge til at vedkommende er meget erfaren. La til over natten i Havstesund.

 

Kan innrømme at jeg hadde ikke tenkt tanken å dra tilbake i den vinden. Og i hvertfall ikke alene.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

NH'ene er deplasementsbåter - de gjør vel 7-9 knop avhengig av vannlinjelengde. Forskjellen på rpm på motoren er vel først og fremst høyere drivstofforbruk.

 

seilbåt skal jeg nok få plass til der vi ligger i dag. blir laaang vei til badeplassene våre om ikke.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Når vi har båten på Hvaler, da er vi alerede i mekka. Hastighet er unødvendig, men ser at fart kan gi en båtplass lettere. Blir ikke akkurat mindre båter.

Naboen en båt som har sommerplass, er en relativt ny GB 42 Classico med 2 store CAT diesler på 430 HK forteller at de ligger på rundt 9-12 knop. Max

er vel19 knop, men da er det ikke mere vann igjen til oss andre.

 

Men NW420 er vel heller ikke å forakte. Da er rekkevidden i behold, og båten er ikke så trang at en weekend blir en lidelse. Jeg synes den er rålekker, etter

å sett litt nøye på den både på messe i SV og Lillestrøm.

 

I sommer lå det 3 NW ved bryggene i Tanumstrand.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Ellers seiling 1 dag til Hankø leser jeg her Bitteliten. Har ikke du tenkt på ny båtplass, kort vei til engelsviken hvor middagen inntas. Hvaler i løpet av øyeblikk. Koster/ramsø er en kort seilas.

tenkte samme tanke jag oxo Baatsman, ligge langt der inne i viken........ :wink:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...