Jump to content

Düsseldorf messe


Bitteliten

Recommended Posts

Lurer på om Bitteliten lager seg grunner for IKKE å annskaffe seg seilbåt. Men som du leser er han opptatt av blåfarge på stripen på båten han og.

 

Mens enkelte sverger til den rød Gunga :wink: .

 

Når en først befinner seg i sør er det ikke lange seilingsavstander, hverken nedover til Gøteborg, Skagen eller kryss over til vestsiden av fjorden.

Nei, ikke lenge før vi ser Bitteliten med full seilføring.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

vi ser snart Bitteliten kommande på en herlig slör.........

 

motorbåtsstadiet er noe vi alle måste igenom, sånn er det bare :wink:

 

Blåfarve er Maxi, Bav, o HR....riktige båter har röd farve.....sånn er det bare oxo! :wink:

Takk for at dere jobber så hard for å overbevise meg om at motorbåt er det riktige valget :wink:

 

Nyere Najad liker jeg ikke. Synes de har mistet veldig mye av sin style og sjarm etter at hollenderen overtok og kastet ut båtbyggerne og fikk inn fabrikkarbeiderne i produksjonshallene.

 

Se på nye 355 feks - seiler fantastisk - men forskipet er så smalt at køya foran ikke er brukandes for 2 tenåringer.

Link to post
Share on other sites

Nyere Najad liker jeg ikke. Synes de har mistet veldig mye av sin style og sjarm etter at hollenderen overtok og kastet ut båtbyggerne og fikk inn fabrikkarbeiderne i produksjonshallene.

Enig

 

Var i Najadmontern förra året på messen o snackade med en föräljare

 

när jag sa, att jag vill ikke ha finnekjöl o spadroder.....jag vill ha en renodlad cruiser

 

Ja, sa han,

 

problemet med er gamle Najadägare är

 

att ni er så förnöjda med det ni har, att vi grejjer ikke o få sålt nytt til er, kansje vi byggde för bra !!!

 

Nej det blir aldrig ngn ny Najad, ivarjefall ikke som dom ser ut nu.....

 

sen skall det bli mycket intressant o se hur det går i framtiden med fabrikksarbetare...... :smiley:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Enig

 

Nej det blir aldrig ngn ny Najad, ivarjefall ikke som dom ser ut nu.....

 

sen skall det bli mycket intressant o se hur det går i framtiden med fabrikksarbetare...... :smiley:

 

OK så Najad har blitt Sveriges svar på Bavaria. Da forstår jeg hvorfor favoritten min er 440 AC. Den båten er jo råflott.

For de mer konservative finnes den også med centercock-pit.

 

 

Ellers les om ferden til tidligere konsernsjef i Handelsbanken på tur i sin HR63. Fikk den ny i 2006.

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Se på nye 355 feks - seiler fantastisk - men forskipet er så smalt at køya foran ikke er brukandes for 2 tenåringer.

Jeg liker 355 kjempegodt men har ikke lagt merke til dette med forpiggen , er du sikker på at den er mindre enn andre 34-35fotere på markedet ?

Jeg har 160bred og 210cm lang køye foran og kan ikke huske at najaden hadde noe mindre enn det

Link to post
Share on other sites

Ellers les om ferden til tidligere konsernsjef i Handelsbanken på tur i sin HR63. Fikk den ny i 2006.

 

HR 63 ? har den blitt lengre på turen, Det er en HR 62 som er på tur. :smash::cheers: å for en tur de har.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Jeg tok også familien med på denne messen i år, utrolig nydelig messe jeg kan ikke si annet.

 

Alt som er å beskrive står rikelig beskrevet i rapporten til Bitteliten.

 

Jeg tror jeg var oppi minst 70 båter, jeg hadde også med meg 3 kilo brosjyrer(utrolig store og tykke mange av brosjyrene til Italienerne har)

 

Windy 44 Chinook var et stort høydepunkt for meg, her er desidert min nye drømmebåt. Helt fantastisk interiør uten IKEA effekt selv om de bruker "snille" materialer. Salongen var nok som sagt kanskje en smule smal til 44 fot å være men ellers var alt helt topp. Førerposisjonen er noe av det bredeste jeg har sett i en nordisk båt, men fy så tøft. Jeg synes også båten hadde flott uteplass med stor og romslig salong og lekker badeplattform. Windy folka var dessuten de hyggeligste folka jeg traff på hele messa, til stor forandring fra Sjøen for alle.

 

Det at Windy stilte ut i den store hallen sammen med alle de andre store gutta synes jeg var tøft og modig gjort av Windy.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...