Jump to content

AIS linker


Leifer`n

Recommended Posts

:flag: På denne linken får dere kart og oversikt over båter over alt, denne er verdt og ta en kikk på,,, tilbake meldinger på hva dere syntes hadde vært gøy, jeg syntes denne er helt super. Mange av dere har den sikkert allerede. Ok håper at noen av dere syntes denne linken var litt intresang da. :flag:

 

 

http://www.siitech.net/VTSLite/AView.aspx

Redigert av DACAPO-9000-HT (see edit history)
Link to post
Share on other sites

DACAPO

 

Vel, som oslofjording som jeg er, så testet jeg den på øya Mølen som ligger mellom Horten/Moss/Tofte(Hurum).

Der kom det kun frem en kladd i vannet. Ingen markering på kladden om havn, ingen markering om de 3 skjærene som er nord av øya. Fant den linken ganske ubrukelig for min del. Kanskje andre er mer fornøyde...?

 

 

LYKKELITEN III

 

Denne klarte jeg ikke å navigere vekk fra vestlandet.

 

 

 

Eneste som jeg har funnet som viser alt, men er egentlig også udugelig å printe ut og ta med i båten, er Google Earth

Båt: Polar 20 - Marna 1977

Navionics hd Europa, på Nexus7.

Galia 530 2004, Yamaha v4 130, Draco 17, Selco 16.5, Nordkapp 17, Rana 22

Link to post
Share on other sites

:sailing::sailing::sailing::sailing::sailing::sailing:

Jeg jobber ved Northsea i Telemark og kan se hvor di båten som skal inn til oss er henne til en hver tid, dette er jo ikke et draft jeg snakker om. men man kan nå se hvor danske båten eller andre skip er henne, hvor hvitt det er intresangt for folk er jo en annen sak.

 

Jeg vet ikke men det er kansje noen som har bedre linker???? la den ut bare for gøy jeg...

:sailing::sailing:

Link to post
Share on other sites

De manglende AIS data skyldes at Kystverket ikke lenger distribuerer disse til hvermansen. De har lagt så store begrensinger på hvem som får tilgang at det er blitt fullstendig ubrukelig. Vi har et par karer på jobb som virkelig har et legitimt behov men de får bare tilgang til det som er innen noen få NM fra vår egen havn og det er jo omtrent det samme vi ser ut av vinduet...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Der er sporadisk dekning langs kysten i ShipPlotter men jeg mener du ikke får inn delte data uten at du selv gir aktuelle data fra deg, altså at du må ha din egen mottaker for å supplere fellesskapet med før du får noe tilbake....

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...