nimbuster Svart 28.September.2009 Link til dette innlegget Svart 28.September.2009 Jeg registrerte at det lå en Spirit 360 med blått skorg...i Longyearbyen på Svalbard. Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 28.September.2009 Link til dette innlegget Svart 28.September.2009 (redigert) Var vel denne, Nimbuster? Mvh, Kjell Redigert 28.September.2009 av LA3939 (see edit history) Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Arvid_A Svart 5.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2009 Så er båten klargjort for noen kalde måneder på land igjen, og som avslutning på den prosessen, fikk den i går på "vinterfrakken". På ettersommeren lå båten ubrukt i (litt for) lange perioder. På siste turen i oktober manglet det et par knop på toppfarta og ca 250-300 o/min på topp turtall under fart. Toppturtallet med gearet i fri var OK. Jeg antar at årsaken til dette kan ligge i uvanlig mye ruer på propellen. Blir spennende å teste dette til våren! Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 21.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2009 Jeg vet ikke om noen klarer å finne ut i hvilken havn dette skipet er lokalisert, hva det heter, og hva som er forhistorien til at det ligger akkurat her. Bildet tatt fra hotellrommet. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 22.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2009 tror jeg vet vilken båten er Roaldbj....og er det den jeg tenker på, så har hun en svensk motor en av de største Bolinder semi-diesel som byggts Bolindern blev satt in 1914 og erstattet en stim-engine. PS du er langt borte o ganske høgt opp... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bergen Svart 22.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2009 her tenker jeg Roaldbj kan finne ut det han lurer på Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 22.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2009 Utrolig hva detektivene på båtplassen finner ut av Er det her du holder til roaldbj? Ser at båten ble bygget i 1862 og levert på muldyr i biter til innsjøen i Peru, utrolig! Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 22.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2009 Helt korrekt traust og dere andre. Jeg har tenkt å legge ut endel bilder fra de flytende havnene på Tikikakasjøen - men dette er kanskje utenfor Båtplassens domene? Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 22.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2009 ånei, det ville vært noe å se frem til. Bare kom med bilder. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 22.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2009 - men dette er kanskje utenfor Båtplassens domene? neida...det er intressant...har du funnit någre "Ra-båter" ?? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
M/S Bastard Svart 24.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2009 Litt snø har det jo kommet, er nok smart og få måket nå før regnet kommer Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 24.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2009 Litt snø har det jo kommet, er nok smart og få måket nå før regnet kommer Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 24.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2009 Det er nesten som jeg savner snøen i Norgte. Havnene her i Peru har nok en helt annen temperatur nå for tiden. Tikikakasjøen er virkelig flott. Ellers er det utrolig hvordan stillehavet masserer kysten av Peru. Sivbåt fra Peru hadde kanskje vært en tanke... Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 24.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2009 Det er nesten som jeg savner snøen i Norgte.Havnene her i Peru... Sivbåt fra Peru hadde kanskje vært en tanke... Solgt båten og flyttet til Peru - eller solgt båten og reist på ferie til Peru? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Mulligan Svart 25.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2009 Her er en som har seilt på Titicacasjøen. Reisen ble avsluttet på Dødehavet. En fantastisk bok. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 26.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2009 Det som er sikkert er at jeg for tiden er i Peru. Dette er er av utsikkerne i Lima. Svært få båter å se. Stillehavet kan stå godt på. Det meste å se til havs er bølgesurfere og paraglidere som glir på den varme luftstrømmen i de bratte fjellveggene - nesten som å se Condorene i Colca canyon. En båt er aldri solgt før salgsbeløpet er å finne på en konto. Men det er korrekt at det er skrevet salgsavtale. Imidlertid gikk alarmen i båten i morges. Så det ble litt aktivitet for å avklare omstendighetene omkring alarmen. Det var "bare" en av to alarmer som gikk. Så får vi se hva som blir resultatet. Kanoen har jeg fremdeles - og det er en opplevelsesgivende sak. Bildet viser mer av kystområdet i nærheten av Miraflores i Lima, nærmest de "bemidledes" område hvor jeg har og skal bo. Forbereder bilder fra Tikikakasjøen. Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 26.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2009 Hovedhavna i Puno, Lima, Tikikakasjøen. Verdens høyeste innsjø. Det er åpnet passasje ut til de flytende øyene, vel 1/2 times båttur fra Puno. Et vanlig syn - kvinner som ror stående. Dette er Rolls Royce blant de flytende øyene. De følgende bildene viser flere kaianlegg - jeg har førsøkt å holdee bilder av personene på øyene borte i denne serien. Mulig jeg kommer tilbake med mer praktisk info om livet på disse øyene. Konstruksjonen av de flytende øyene. Øyene forankres med kjettingankre. Topplaget må stadig bedekkes med nytt stråmateriale - ellers går øyene til grunne. Øyene har visstnok levetid på 10 - 15 år. Sitér dette innlegget Link to post
SandAnker Svart 26.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2009 spennende lesning, fortsatt fin reise Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 27.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2009 Ja, dette var interessant lesning! Ser frem til neste "reisebrev", og gjerne mer informasjon om livet på de flytende øyene! Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 29.Desember.2009 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Takk Roaldbj for reisebrev fra varmere strøk! Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
roaldbj Svart 29.Desember.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2009 Jeg kommer tilbake med flere bilder fra Tikiakasjoen. Jeg maa naa bare meddele at jeg har gaatt langs stranden i Lima med Stillehavets boelger rett inn. Det var virkelig skummelt. Jeg har opplevd boelger i mange aar. De tilsynelatende smaa boelgene fra stillehavet hadde en slik kraft at jeg ble dratt rett ut av doenningene. Pass paa dere som skal til Soer-Amerika..... Sitér dette innlegget Link to post
jandrea Svart 1.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2010 Har vært på julebesøkmi Vardø. her er noen båtrelaterte bilder fra stedet: Først et oversiktsbilde fra havna, tatt sydover mot moloen. Bildet er tatt ca kl 12.15 lokale vannhullet, Nordnorges eldste sjenkested. Den nye sjarken til 5,7 mill. Omtalt i "Østhavet" lokalavisa. Godt utstyrt: Produsentens logo: Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Valianto Svart 1.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2010 Har vi ikke begynt på Båthavna i dag - Del 2 ?? Sitér dette innlegget Lyst til å kjøpe båten min ? Link to post
jandrea Svart 11.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2010 Sier du det. Det har ingen fortalt meg. Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
S/Y Emma Svart 1.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2010 Mykje snø i Ørsta for tida. I helga gjekk ein 27 fots Myra-sjark til botns i båsen sin... Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.