Jump to content

Hva skal jeg velge Skorgenes 330 eller Viksund 340?


Kjellka

Recommended Posts

Skal dere ha nytt eller brukt? Hva er prisforskjellen på disse med rimelig likt utstyr?

 

Jeg er på jakt etter "nesten nytt" men litt pent brukt :yesnod: (2000-2007)

 

Det er noen eksemplar av "litt brukte" Viksunder på finn.no nå men nesten kun nye Skorgeneser. Regner med det blir litt mere liv på bruktmarkedet fremover så vi får sammenligne mere pris/utstyr etc. Veldig stille på bruktmarkedet nå :confused:

 

Tror Skorgenesen er litt rimeligere en Viksunden.

Link to post
Share on other sites

Blir nok brukt for oss, nytt blir for dyrt.

Tror vel Skorgenes er litt billigere enn Viksund også som brukt.

 

Vi får se hva det blir, men er vel litt redd for å bli for ivrig,

og av den grunn komme til å strekke oss lenger enn vi har tenkt i utgangspunktet.

 

Tror bruktmarkede kommer til å ta av nå i slutten av måneden.

Mange båtmesser i tiden fremover, det pleier å hjelpe.

Redigert av Kjellka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

He he... Ja jeg er så gal jeg ikke har med meg kjærringa en gang :lol: Lettmatrosen på 9 år blir med så dette blir en koselig "gutte tur" :sailing:

 

Ingen som bremser og det kan bli farlig det :

 

Jepp - det var på en slik messa vi også ga etter for lystene......

 

Det blir spennende å følge med i hva dere ender opp med! :yesnod::yesnod:

 

mvh

ter-av

Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com .

Link to post
Share on other sites

He he... Ja sånn kan det gå :smiley:

 

Kommer jeg hjem til rederinnen med ny innkjøpt båt må jeg nok flytte inn i den et par ukers tid!!! Hmmm... Som om det hadde gjort noe :confused:

 

Jeg må få solgt gamlebåten først, så det blir nok ikke handel på meg denne gangen, men gjett om bestemmelsen på hvilken jeg skal ha blir tatt da!!! :sailing:

Link to post
Share on other sites

Det er vel noe slikt som du beskriver på hjemmesiden din ter-av, vi er "redd" skal skje med oss når vi er på messen.

Lett å bli revet med. :crazy:

Når Det gjeller Viksund og nytt, har de fulle ordrebøker.

Ingen levering av nye før våren 2009 sier de.

 

Båt må vi ha til sommeren, vi er alt for glad i båtlivet til at vi har lyst å hoppe over en sommer på sjøen.

Hvordan det er med Skorgenes og nytt, vet jeg ikke, men det får vi sikkert vite på messen.

Vi får se hva som skjer, nærmer seg med stormskritt og vi er spent, men gleder oss veldig. :flag:

Redigert av Kjellka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja da er vi vel hjemme fra messen i Bergen og det var kjempe gøy :smiley:

 

Nesten som jeg er mere i tvil nå en før jeg reiste :confused: Spirit 360 rykte frem til førstevalg pga vanvittig god plass utnyttelse men denne er dyrere en de andre. Ikke har de kommet på bruktmarkedet enda heller. Viksund 340 var penest og ga meg best inntrykk innvendig og Skorgenes 335/35 var definitivt best på uteplass og flybridgen :yesnod:

 

Så hva gjør man så, blir vanskelig å velge ja :confused: Tror jeg blir meget fornøyd uansett hvilken vi velger så nå blir det en artig tid fremover i tenke boksen :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Det hører med til forklaringen at lettmatrosen på 9 år forelsket seg i "smugler lugaren" under sittegruppen på Spirit 360. Han forsvant ned i der med hele twist skålen :lol:

 

Det som skuffet meg litt på Skorgenes 335/350 var at jeg syns det var litt dårlig sikt fra førersetet og at det ikke er dør til stikklugaren :confused: Men for et stilig design den har, både innvendig og utvendig :yesnod:

 

Viksund 340 ble jeg ikke skuffet over innvendig men syns den er litt "gammelmodig" utvendig og litt dårligere uteplass/flybridge en de andre :sad: Men for et flott motorrom og desidert den peneste finishen i innredningen :yesnod: Også ordentlig dusjkabinett!!!!

 

Rederinnen liker Skorgenes best og jeg Viksund og Spirit :lol: Smaken er som baken ja :flag:

 

Hvilken likte du best Kjellka?

Link to post
Share on other sites

Ja det var mye flott å se på messen, bare så dumt at lottogevinsten uteble denne helgen også :headbang:

Vi var å hilste på både Viksund og Skorgenes og har fått god kontakt med begge.

 

Er nok enig i det du skriver om utseende, Skorgenes er lekker utvendig,

god plass på akterdekk og på fly.

Mens Viksund er veldig flott innvendig med flott utførelse på innredningen.

Skorgenes kan virke litt kald, litt mye plast.

 

Begge har meget gode egenskaper i sjøen er vi blitt fortalt.

 

Så dette blir vanskelig. Vi er fortsatt i tenkeboksen, men må jo snart ta en avgjørelse med tanke på

at våren nærmer seg med stormskritt. :crazy:

 

Men blir nok ikke lett, begge har sine fortrinn.

Mest sansynlig blir det tilbudet som avgjør hva vi velger. :sweat:

Redigert av Kjellka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja nei den lotto gevinsten uteblir her også :headbang:

 

Vi syns Viksund er i en klasse for seg selv ang. innredningen. Bare jeg blir kvitt den gode gamle snart så blir det nok en Viksund 340 på oss tenker jeg :yesnod:

 

Eller kanskje en Spirit 360 :confused:

 

Det var denne lotto gevinsten da og det blir nok prisen som avgjør med oss også :cheers:

Link to post
Share on other sites

Det snakkes mye om innredning etc her, men båtene skal jo brukes til mer enn å bo i ved kai.

 

Man må være nøye med å prøve båtene i litt sjø før man bestemmer seg.

Man kan jo feks spørre seg hvorfor en Flem 360 har bedre ytelser på flatt vann enn en Viksund 340 med samme motor og drev/aksling og om dette påvirker andre egenskaper. Egenskaper man setter pris på i andre situasjoner.

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Link to post
Share on other sites

Det snakkes mye om innredning etc her, men båtene skal jo brukes til mer enn å bo i ved kai.

 

Man må være nøye med å prøve båtene i litt sjø før man bestemmer seg.

Man kan jo feks spørre seg hvorfor en Flem 360 har bedre ytelser på flatt vann enn en Viksund 340 med samme motor og drev/aksling og om dette påvirker andre egenskaper. Egenskaper man setter pris på i andre situasjoner.

 

Vi snakker vel om velprøvde skrog (Skorgenes og Viksund) her og da forstår jeg godt at bokomfort og gode løsninger (og pris!) blir viktige vurderinger.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...