Jump to content

Hva skal jeg velge Skorgenes 330 eller Viksund 340?


Kjellka

Recommended Posts

Da har vi vært på båtmesse hele dagen og rederinnen krever en Viksund 340 i Skorgenes linjer og design :confused:

 

Skorgenes uslåelig på linjer, design og uteplass mens Viksund er uslåelig med plass og løsninger innvendig :yesnod: Jeg er igrunn like usikker på hva vi skal velge men tenker vi blir fornøyd uansett hvilken det blir :cheers:

 

Det blir prøvekjøring av begge båtene iløpet av helgen og jeg håper en av dem utmerker seg slik at det blir enklere å bestemme seg. Uansett må "gamle mor" selges og vi håper noen kommer og henter den snart :sailing:

Link to post
Share on other sites

Ja du har spennende tider foran deg

Jeg er av samme oppfattning som deg, Skorgenes er flott utvendig

og Viksund er praktisk innvendig.

Løsningen må jo bli at de slår seg sammen :smiley:

Når det gjeller sjøegenskaper er de ganske like syns jeg,

og uansett hva du måtte ende opp med tror jeg du kommer til å bli kjempe fornøyd.

Du får ha lykke til med prøvekjøringen, håper været ikke er altfor godt, :sailing:

Siden det er testing vi snakker om :lol:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Da var en travel men koselig båthelg over :flag:

 

Den gode gamle Corniche'n har fått ny havn i Haugesund og vi har hentet oss ny båt :flag:

 

Etter mye om og men tok steget fullt ut og gikk for en Skorgenes 375, 2005 mod!!! Gjett om både jeg og "rederinnen" er fornøyde da :cheers:

 

På torsdags kvelden gikk jeg Corniche'n til Måløya, overnattet der og gikk så videre til Bergen fredags morgen. Leverte "gamle mor" til sin nye eiger der og tok fly til Trondheim sent på kvelden. Lørdags morgen ble det en laaaang biltur ut til Kongensvoll for å hente Skorgenes'en :yesnod:

 

Vi hadde oss en kjempe fin tur hjem til Ålesund og båten er bare helt fantastisk!!! Etter et kort stopp i Ålesund, for å få ombord noe utstyr, (båten ble levert totalt ribbet for utstyr og ting og tang :nonod: ) gikk turen til Ikornes hvor kvelden ble avsluttet med utedans til Vestlandsfanden :cheers:

 

Kjempe gøy med en så flott ny båt og utforske så det blir noen spennende dager fremover :flag:

 

Må rett på shopping i morra for jeg leverte gamle båten fullt utstyrt så når denne ble levert uten en eneste ting blir det vanvittig mye å kjøpe inn i morra :nonod:

Link to post
Share on other sites

Gratulerer så mye :cheers::flag:

Regner med at du kommer til å bli kjempefornøyd.

Trist å høre at du ikke fikk med noe utstyr med båten,

slik skal det ikke være. :nonod:

Skikkelig gjerrigknark du har handla med skjønner jeg :sad:

Du får glemme det så fort som mulig og bare nyte båtlivets mange gleder.

Det er jo et fantastisk flott vær nå om dagene,

så anledningen til å bruke båten er jo tilstede. :sailing:

Vi koser oss veldig i båten, korte turer midt i uken,

og overnatting i helgene er oppskriften vi har.

Årets første bad i havet er også unnagjort. :diving:

Lykke til med sommeren, håper du får mange flotte turer i løpet av sesongen.

Link to post
Share on other sites

Takk for det Kjellka :cheers:

 

Ja denne kommer vi til å få mye glede av fremover :yesnod:

 

Veldig dumt å få båten ribbet for utstyr ja :nonod: Det kunne jo ligge igjen noe småtterier slik at man i det minste får seg en kopp kaffi på den 5 timers turen hjem... Det var så vidt vi fikk med oss en dorull!!!

 

Men men... "Rederinnen" får jo velge ut akkurat det ho vil ha nå da :yesnod:

 

Trodde vi Sunnmøringene var de største gjerrigknarkene jeg men det stemmer nok ikke!!! Jeg leverte gamle båten strøken, nypolert utvendig, nyvasket innvendig og komplett med alt utstyr slik at den nye eigeren kunne gå rett på helgatur med en gang :yesnod: Jeg la til og med igjen verktøy til vanlig vedlikehold, komplett sett med nye filter etc. og skuta ble levert med nesten fulle dieseltanker :yesnod: Slik skal det være!!! Men nå må alt kjøpes inn nytt :nonod:

 

Jaja... Samme det... Vi har fått oss en kjempeflott båt, den er meget godt stellt og vi er veldig fornøyde så langt :yesnod:

 

Det blir nok mest helgaturer på oss også med en 4 ukers ferietur på sommeren da så klart :yesnod: Måtte bare noen få bort denne regjeringa før de setter avgift på en allerede alt for høy dieselpris :headbang:

 

Lykke til med sommeren dere også og la oss håpe værgudene er greiere i år en i fjor :flag:

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med Skorgenes 375, 2005 mod. Jeg har ikke fått med meg det viktigste: motorinstalasjonen.

Det er etter mitt skjønn to ting som er viktig med en motorbåt: det ene er skrogformen og det andre er motorinstalasjonen. Dersom disse to forholdene fungerer godt sammen så har man fått en god båt. Endel båtskrog som opprinnelig er planlagt for skrogfart har senere blitt overmotoriserte, og da blir resultatet ikke optimalt.

Alt med ekstrautstyr for navigasjon og kommunikasjoin koster mye penger, men nå har du mulighet til å undersøke grundig hva som er mest hensiktsmessig kjøp. Selv om jeg nå er Raymarine og Navionics bruker, tror jeg at jeg vil anbefale at du går for C-map. Men dette kan vi diskutere senere. Igjen: Gratulerer. Dere har fått en flott båt.

Link to post
Share on other sites

Hei Roaldbj og takk for det :yesnod:

 

Det står 2xD4 på 300hk hver, med strake akslinger og de fungerer kjempefint på denne båten :yesnod: Marsjer på 27 og max på 32 knop men tenker jeg legger meg på marsj på ca 24/25 knop.

 

Båten er fullt utstyrt med Simrad radar, VHF og kartmaskin. Det eneste vi må kjøpe inn er bestikk, kopper og kar så er den klar for tur :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...