Jump to content

Mercury Optimax 150 2004 mod. - erfaringer


20 Fot

Recommended Posts

Hei `20 Fot`, mitt siste innspill i denne tråden,(tror jeg) blir å bifalle `Arnstein`s innlegg nr. 4 i denne tråden LØP OG KJØP. :yesnod:

Jotakk, såpass har jeg vel fått med meg etter hvert. Skepsis er forvandlet til et iboende ønske om å komme over det helt rette objektet. Men hva er normal gangtid :confused: Så for meg en 2004 mod, altså brukt 4 sommersesonger a 75 timer= 300 timer. Er det normalt, lite eller mye :confused: Og til slutt: Hvor mange timer kan man forvente av å få ut v en slik motor?

MVH 20 Fot

Link to post
Share on other sites

Men hva er normal gangtid :confused: Så for meg en 2004 mod, altså brukt 4 sommersesonger a 75 timer= 300 timer. Er det normalt, lite eller mye :confused: Og til slutt: Hvor mange timer kan man forvente av å få ut v en slik motor?

 

Hei, for å svare på hva som er normal gangtid, kan vel være litt forskjellig fra den ene til den andre.

Jeg har 200 timer på min 2004 mod. 115 hk Optimax. Det blir vel ca: 50 timer pr. sesong. Det er nok under gjennomsnittet, da jeg benytter en annen båt når jeg er ute og fisker. Jeg ligger nok en del under normalen angående bruk pr. sesong. Hva man kan forvente av en Optimax, når det gjelder levetid er vanskelig å si. Avhenger mye av eieren og hvordan man behandler sin motor. Tilslutt vil jeg ta med at Mercury Optimax (150 hk) ligger på toppen av resultatlisten når det gjelder 24 timers løpet i Rouen i Frankrike omtrent hvert år. Det er ikke noen 4-taktere å se på den lista. Lykke til. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...